Pelottaa, kertokaa että suotta!
Okei, olen ihan idiootti, mutta olen oikeasti hautonut tätä kolmisen viikkoa: mun vasen rinta tuntuu kummalliselta. Siinä ei ole mitään pattia tms, mutta se tuntuu erilaiselta. Siinä tuntuu kuin olisi jokin kiristävä kohta nännin takana. Joskus sillon kun imetin, tuntui samalta.
En ole yli vuoteen imettänyt, en ole rakaana, kuukautiset olivat pari viikkoa sitten (tämä tunne alkoi ennen kuukautisia, jatkui niiden aikana, ja jatkuu niiden päätyttyäkin, aluksi luulin että liittyy jotekin kuukautisiin...)
Nyt kun mietin asiaa, rinta tuntuu kumartaessakin. Mä en uskalla mennä lääkäriin. Jo tää on joku lihasjuttu, mulla on olut vasemmalta puolen niskat jumissa?
Kommentit (25)
Anteeksi, luin hieman väärin. :D Hyvä, että aika on tulollaan, odottele rauhassa, voi olla jotain ihan muutakin kuin syöpä.
se soittoaika höpisijä. ;)
Joo siis ihan lääkäriaika on :) mutta niin.
Ei jestas, jos tää onkin joku tavan rintatulehdus, noloa! Mä olen kuitenkin kolme lasta imettänyt, enkä tunnista. Kai se nyt olisi jo mennyt ohi? No ikeastaan toivon että se on rintatulehdus. Tätä pidän kiinni ainakin nyt toistaiseksi.
ap
Ei ole noloa! Kyllä sinne ihan oikeasti hepposimmistakin kasvainepäilyistä mennään, ja hyvä niin :)
Jos haluat lohdutusta, niin rintasyöpä on parhaiten hoidettu syöpä (vähän pöljästi sanottu, mutta siis siinä on parhaat ennusteet), ja suurin osa on elossa viiden vuoden päästä sairauden toteutumisesta.
Minulla oli myös rintasyöpäepäily pari vuotta sitten, ja minua helpotti kovasti lukea tietoa rintasyövästä ja sen hoidosta. Tavallaan helpotti kuulla kuinka hyvät ennusteet siinä on. Minulla ei siis ollut rintasyöpää, mutta pelko siitä oli kova.Todennäköisestihän sinulla on kyseessä juurikin joku rintatulehdus tms, mutta se kummasti helpottaa, että tietää että rintasyöpäkään ei ole mikään kuolemantuomio.
Joo ole ap nyt ihan rauhassa. Voihan tosiaan olla niin, että kun panikoit niin oire voimistuu. Minulle käy todella usein niin. Itsekin ajattelen aina ensimmäisenä syöpää mutta on ihan todella mahdollista että tuo sinun oireesi on joku harmiton juttu tai sitten hoitoa vaativa mutta täysin vaaraton. Ja jos se olisikin syöpä niin ei siihenkään sinun elämäsi lopu. Minulla on ollut tuttavapiirissä paljon rintasyöpää ja jokainen on parantunut. Osa hyvinkin "helposti". Koita keksiä kivaa tekemistä odottelupäiville. Yritä tietoisesti unohtaa asia. Mahdollisia selityksiä tuolle eireellesi on monia ja syöpä on vain yksi niistä. Kuumekin voi olla oire syövästä mutta todennäköisesti se on oire jostain muusta. :)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:44"]
Ap hyvä, me ei yhä edelleenkään olla lääkäreitä! Ja mitä se pelkkä soittoaika auttaa? Puhelinmen läpikö se lääkäri tunkee ja tunnustelee sun rinnat ja tutkii?
[/quote]
Mikä soittoaika?