Miten teillä on hoidettu okt:ssa auton lämmittäminen talvela?
Kerrostaloissa se on yleensä helppoa: parkkipaikalla on tolppa mihin auto johdotetaan ja ajastetaan lämppäri oikeaan aikaan.
Miten omakotitaloissa? Roikkuuko teillä letku ovelle saakka ja laitatte sen aina aamuisin, oletteko ajastaneet jotenkin vai mitä?
Meillä toinen auto autotallissa ja sinne pitää aina mennä laittamaan auto lämppäriin. Yleensä kukaan ei jaksa/kerkiä ja kylmäkäynnistetään auto aina.
Toinen auto on pihalla ja lämppärin johto ulko-oven vieressä. Sen laittaminen seinään on helppoa ja edes toinen auto on joka aamu lämmin.
Kommentit (42)
Meillä on kahden auton autokatos, ja katoksissa on lämmitystä varten autojen edessä pistokepaikat. Eli ihan sama periaate.
Meillä on johto vedetty autojen viereen katon rimoituksen reunalta. Ajastuksella on.
Näin meillä lämmitellään kahta autoa. Moottorilämmittimet + sisätilalämmittimet.
Meillä on erilaisia pirstorasioita pihalla eri kohdissa eri tarkoituksia varten. Autokatoksessa on mun autoa varten, mutta mä en käytä autoa näin pakkasilla, vaan kävelen mieluummin. Se olisi töissä iltapäivällä kuitenkin kylmä, kun siellä ei ole tolppaa. Miehen autolle on toinen pistorasia talon seinässä miehen auton parkkipaikan kohdalla. Kummassakin olisi ajastin, jos sitä haluaisi käyttää, mutta eipä ole vaikea itskeään tökätä johtoa kiinni samalla kun käy hakemassa aamun lehdet.
Ajastimiahan saa ostaa parilla euruolla claesohlssonilta ja biltemasta ja mitä näitä tilbehöörikauppoja on.
No jouduthan sä kerrostalossakin kävelemään parkkipaikalle laittamaan sen lämmitykseen. Miksi et laita sitä autotallissa olevaa autoa lämmitykseen silloin kun tule kotiin ja jätät sen auton sinne. Ajastimia siihen töpselin väliin saa muutamalla eurolla vaikka Tarjoustalosta tai HongKongista. Eli ei vie sähköä eikä lämmitä koko yötä turhaan vaan saat sen ajastettua :)
Vaimo herää ja käy laittamassa piuhat seinään ennekuin alkaa tekemään meille aamupalaa
Meillä on ainakin lämmin autotalli jos teillä on autotalli miksette pidä sitä lämpimänä? Eristämätön vai muutan vaan säästätte?
Tuommoisia ajastimia voi ostaa niin lämittää siihen aikaan kun haluaa, ei tarvi aamulla erikseen mennä laittelemaan.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/384748/Ajastin-24-h-ulkokayttoon
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455020/Theben-ajastinkello-IP20-max--40-C
Ei nyt varmaan ap:tä auta yhtään, mutta meillä on kahden auton lämmin autotalli.
Ajastimella lohkolämmitin ja ei ole mitään katoksia, että ihan tuossa taivasalla menopeli seisoo.
Miten asumismuoto aiheuttaa tässä jonkun ongelman? Samalla tavalla pientaloihin saa lämmitystolpat ajastimilla pihalle kuin kerrostaloon. Tallissa olevaa autoa ei tarvitse erikseen lämmittää kerrostalossa tai pientalossa (autovaja tai muu autokatos, johon on tarkastajan käynnin jälkeen lisätty ovi ei ole autotalli, joten se on kylmää tilaa).
Ja miten lämpenee; paina kaukosäätimen nappia ja auto lämpenee pihalla, jos on tallissa ei lämmitetä. Jos ei ole kaukosäätimellä toimivaa lämppäriä, se on oma vika.
Autokatoksessa on pistorasia, ja siinä on ajastin. Ajastimeen on asetettu tunnin lämmitys aamuksi. Illalla piuha kiinni, ja aamulla on lämmin auto odottamassa. Ei sen hankalampaa omakotitalossakaan...
Meillä on lämmin autotalli, ei tarvitse erikseen lämmittää. Vieraat voivat laittaa lämmitysjohdon talon seinässä olevaan pistorasiaan, joka laitetaan päälle sisältä siinä vaiheessa, kun halutaan lämmityksen alkavan.
Meillä on autokatoksessa pistorasia, jonka saa sisältä päälle ja pois katkaisijasta. On siis tosi kätevää laittaa auto roikkaan aina kun tulee jostain ja aamulla sit vaan napsauttaa katkaisijasta virta päälle pistorasiaan. Toisessa autossa on webasto.
Autotalli ei ole lämmin. Eihän siellä ole kauheasti pakkasta, mutta jos ulkona on -20 astetta pakkasta, niin käynnistyyhän auto paljon paremmin, jos sitä on lämmitetty ja itsekin pääsee lämpimään autoon, jos on sisälämppäri.
Silloin kun mä asuin kerrostalossa, niin laitoin auton samantien tolppaan, kun ajoin sen parkkipaikalle ja ajastin ajastimen. Ei sitä tarvinnut enää uudestaan mennä kytkemään.
Käyn ostamassa ajastimen, niin aamulla ei tarvitse palella autossa. =)
Auto on tallissa ja pistokkeessa on jostain Tarjoustalosta ostettu ajastin. Toimii.
Eikä tarvi muistaa ku tuikata se talliin ajaessaan kiinni lohkolämmittimeen.
Jos tarvii tallin ulkopuolella saada auto lämmitykseen, niin sit vedetään vähän jatkoroikkaa tallin oven alta. Toimii sekin.
Helpompihan se omakotitalossa (tai pientalossa jossa auto seisoo oman kodin vieressä) on auton esilämmitys hoitaa. Voi jättää kaikki piuhat ja ajastimet huoletta siihen odottelemaan omaan pihaan. Piuha vaan kiinni aina kotiin tullessa ja ajastimella ajoitus kuntoon. Silloin ei tarvitse pomppia ulos erikseen aamulla johtoja kiinnittämään. Jatkojohtokela apuun, jos pistorasiaan on liian pitkä matka.
Auto (varsinkaan pellit) ei kyllä kauheasti tykkää tosta että pakkasesta ajetaan lämpimään talliin ja sieltä taas pakkaseen...
Ajastimet on keksitty, mutta pakkasessa toimivia on vähän. Aamusella on aina tarkistettava, että onhan se varmasti lämmennyt.
Roikkaa vedetään riittävän pitkälle lähimmästä pistorasiasta.
Ei mitenkään. Eipä ole autoissa edes mitään lämppäreitä. Kylmiltään lähdetään.