Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini hemmottelee koirat pilalle, entä teillä?

Vierailija
22.01.2014 |

Mun äiti on aina ollut kova koiraihminen ja nyt jo vanha, ei enää omaa koiraa, kun ei pärjäisi liikunnallisesti sen kanssa. Mutta meidän koirat viedään aina mukana sinne kylään, kun mennään kahville muutenkin, äiti aina pyytää erikseen, että tuleehan koirat mukaan. Sillä jää joskus ruokaa yli, jota antaa sitten koirille ja ostelee kaapit täyteen jotain koiran makupaloja tai herkkuja (joita mä pidän pelkkänä rahantuhlauksena).

Mua on alkanut ahdistaa se, että äiti syöttää koiria sitten koko sen parituntisen vierailun ajan. Me ei kotona anneta koirille herkkuja pöydästä eikä ne ole tottuneet eikä kerjääkään niitä. Mutta annas olla kun mennään mummolaan, niin äiti ei ehdi edes laittaa kahveja tippumaan kerralla, kun pitää kesken kahvinlaiton etsiä jotkut luut koirille. Tai keksit.

Ja kahvipöydässä istuessa kesken kahvin nousee hakemaan piparikaapista koirille makupaloja. Ja kohta seuraavia.

Onneksi koirillamme on vahva maha ja ne on isoja, joten ei tuo niiden ravintotasapainoa hetkauta mihinkään suuntaan, mutta jotenkin äiti ampuu ihan yli. Ette voi uskoa miten paljon niitä makupaloa annetaan! Ei voi mitään toimitusta suorittaa ilman että se aina keskeytyy koiran palkitsemiseen. Koirat on tietysti ihan hulluina vanhaan mummeliin, joka aina antaa! Hemmottelee sitten myös rapsuttelemalla ja juttelemalla ja järjestämällä namien piilotusleikkiä.

Onko teillä muilla yhtä ylenpalttisia koirien hemmottelijoita? Muutenkin haluaisin kuulla koiraperheiltä, että miten isovanhemmat suhtautuu teidän koiriin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun äiti mutta anoppi. Ei luoja sitä koiran kohtelua, luulee sen olevan ihmisen tasolla ja jos ei koira saa vartin välein herkkuja niin kyllä sitä taas laiminlyödään. Ihan uskomatonta. Olen alkanut hienovaraisesti väittämään vastaan kun anoppi alkaa melkein itkemään kun jätetään vierailun ajaksi koira kotiin että "voi kamalaa, siellä se raukka yksinään on, miten se oikein pärjää!!". Ihan yhtä hyvin pärjää kuin sillonkin kun ollaan töissä.

Vierailija
2/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne koirat pilalle hemmottelemisesta mene, eli ei, äitini ei hemmottele niitä PILALLE ;-) Minä olen iloinen vaan että isä ja äiti tykkää koiristani ja hemmottelevat niitä. Meillä siis 2 westietä, jotka mummolavisiitin jälkeen köllöttää tyyttyväisenä vatsa täynnä leikkeleitä, lihapullia, juustopaloja, erilaisia puruluita, ihmisruoan jämiä. 

Meillä kyllä kotonakin hemmotellaan koiria ruoalla, mutta ei nyt niin jatkuvasti kuin äitini tekee. Mutta koirat opii hyvin sen, että vanhemmillani menevät heti "herkkukaappia" raapimaan ja osaavat myös vaatia palvelua, mutta eivät ne kotona semmoista yritä kun tietävät ettei ne kumminkaan anna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna kenenkään antaa makupaloja pöydästä. Tosi peemäistä kun on itse saanut opetettua koiran siihen, ettei se edes tajua kerjätäpöydästä, kun ei ole koskaan annettu ja sitten joku pilaisi koko homman.

Jos et tykkää, niin sano äidillesi että et ota koiria mukaan jos se ei usko sinua niitten syöttämisten suhteen. Omistaja on se, joka päättää näistä asioista.

Vierailija
4/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:48"]

Ei ne koirat pilalle hemmottelemisesta mene, eli ei, äitini ei hemmottele niitä PILALLE ;-) Minä olen iloinen vaan että isä ja äiti tykkää koiristani ja hemmottelevat niitä. Meillä siis 2 westietä, jotka mummolavisiitin jälkeen köllöttää tyyttyväisenä vatsa täynnä leikkeleitä, lihapullia, juustopaloja, erilaisia puruluita, ihmisruoan jämiä. 

Meillä kyllä kotonakin hemmotellaan koiria ruoalla, mutta ei nyt niin jatkuvasti kuin äitini tekee. Mutta koirat opii hyvin sen, että vanhemmillani menevät heti "herkkukaappia" raapimaan ja osaavat myös vaatia palvelua, mutta eivät ne kotona semmoista yritä kun tietävät ettei ne kumminkaan anna.

[/quote]  Meillä anopin ja appiukon luona ihan sama juttu! :D  Meillä on yksi mopsi joka on kunnon lellikakara siellä mutta kotona tietää ettei kannata nähdä vaivaa ja kerjätä koska mitään ei kuitenkaan heru siihen tahtiin kuin mummolassa :D

Vierailija
5/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole vähän kaikilla koiraihmisillä vanhoina noin, en tietenkään tarkoita että ihan kaikilla, mutta kyllähän sen huomaa ulkonakin kuinka vanhojen ja yksinäisempien ihmisten koirat on lihavia kun niitä sitten hemmotellaan.

Oma mummuni ei kyllä hemmotellut muita kuin omaa koiraansa vielä elossa ollessaan, koira ei kauhean lihava ollut, mutta ei esim. syönyt lainkaan kuivanappuloita vaan aina jotain sellasta purkkiruokaa ja jotain niitä kaupan koirapakasteita; lihapullia, makkaraa ym. Ja aina sai sitten OMAN makkaran jos mummulla grillattiin :D

Ja kaiken huippu, mistä mummu oli hyvin tarkka: kun koira kävi kakalla niin ei kun nenäliinaa taskusta kaivamaan ja pyyhkimään sen persus. Itse en kyllä oikein noudattanut hänen hoito-ohjeitaan, kun koiransa kerran toi meille hoitoon ja hyvin tuo pärjäsi ihan kuivamuonallakin jota omalle koirallekin syötettiin. Niin ja herranjumala kun se koira piereskeli ja haisi pahalle sen kaiken mömmön syöneenö mitä mummu sille syötti.

Vierailija
6/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole vähän kaikilla koiraihmisillä vanhoina noin, en tietenkään tarkoita että ihan kaikilla, mutta kyllähän sen huomaa ulkonakin kuinka vanhojen ja yksinäisempien ihmisten koirat on lihavia kun niitä sitten hemmotellaan.

Oma mummuni ei kyllä hemmotellut muita kuin omaa koiraansa vielä elossa ollessaan, koira ei kauhean lihava ollut, mutta ei esim. syönyt lainkaan kuivanappuloita vaan aina jotain sellasta purkkiruokaa ja jotain niitä kaupan koirapakasteita; lihapullia, makkaraa ym. Ja aina sai sitten OMAN makkaran jos mummulla grillattiin :D

Ja kaiken huippu, mistä mummu oli hyvin tarkka: kun koira kävi kakalla niin ei kun nenäliinaa taskusta kaivamaan ja pyyhkimään sen persus. Itse en kyllä oikein noudattanut hänen hoito-ohjeitaan, kun koiransa kerran toi meille hoitoon ja hyvin tuo pärjäsi ihan kuivamuonallakin jota omalle koirallekin syötettiin. Niin ja herranjumala kun se koira piereskeli ja haisi pahalle sen kaiken mömmön syöneenö mitä mummu sille syötti.

Vierailija
7/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni hemmottelee koiraani. Antaa pöydästä makupaloja ja päästää sänkyyn nukkumaan. Sohvalla koira punkee viereen ja vinkuu koko ajan jos sitä ei rapsuteta. Välillä vähän harmittaa, kun olin opettanut koirani ihan toisille tavoille. Nyt koirani on kuin se kuuluisa metsurin koira: "viisas koira se Musti, nukkuu sängyssä ja syö pöydässä" :D

Vierailija
8/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tuli kaksi kertaa toi mummu kertomus, kun puhelimella kirjoitin!

Vierailija
9/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:51"]

Mä en anna kenenkään antaa makupaloja pöydästä. Tosi peemäistä kun on itse saanut opetettua koiran siihen, ettei se edes tajua kerjätäpöydästä, kun ei ole koskaan annettu ja sitten joku pilaisi koko homman.

Jos et tykkää, niin sano äidillesi että et ota koiria mukaan jos se ei usko sinua niitten syöttämisten suhteen. Omistaja on se, joka päättää näistä asioista.

[/quote]

Ei sitä kyllä tarvitse pelätä, että koko opetushomma menee piilalle jos joku antaa pöydästä. Koirat oppii oikein hyvin toimimaan toisten ihmisten kanssa eri tavoin kuin toisten, eli vaikka oppivat kerjäämään tiettyjen ihmisten kotona, tajuavat sen ettei homma kannata omassa kodissa tai muualla.

Meillä oikein huvittaa miten vanhemmillani koirat esim. raapivat kaappeja saadakseen ruokaa, raapivat ihmisiä saadakseen paijausta, haukkuvat saadakseen tahtonsa läpi, paimentavat äitiä keittiöön tökkimällä punteista, mutta meillä kotona tai missään muualla eivät sitä tee, tietävät ihan hyvin että huonolla käytöksellä kuten räkytyksellä tai raapimisella ei todellakaan saa yhtään mitään.

Vierailija
10/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vie koiria sinne kylään? mikä on ongelma? tee lapsia joita mummo voi hemmotella?

Vierailija
11/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja anna olla ihanan mummon ihanien koiriesi kanssa ja hemmotella!

Olen itse koiria rakastava mummo ja aina on niitä ollut. Minullakin isoja koiria jotka käyttäytyvät hyvin eivätkä ole koskaan pöydästä saaneet eivät edes yrittäneet.

Nyt meillä ollut jo vuosia se tilanne että lapsenlapset antavat keittiön pöydästä syödessään herkkupaloja, ensin tipahteli kun olivat pieniä..ensin meinasin kieltää mutta ei siitä mitään tullut. Nyt siitä tullut ihan normikäytäntö, koirat tietää että lapsilta saa ja menevät kiltisti istumaan viereen. Aikuisilta eivät tule norkoamaan eivätkä myöskään muiden pöytiin. Jotenkin ovat niin fiksuja että tajuavat!

Anna itse myös paljon herkkuja joka päivä vaikkapa luita, meillä jättikoirat ovat kuitenkin hyvin pieniruokaisia muuten, saavat raakaravintoa ja kaikke muuta mikä vaan kelpaa niin paljon kuin napa vetää, liikkuvat kuitenkin niin paljon etteivät liho. Ei meidänkään koirat mitään nappuloita syö, melkein kaikkea muuta kyllä ja ovat aina olleet terveitä. Rakastakaa ja hemmotelkaa koirianne mutta antakaa niiden olla myös koiria..pahempaa on sellainen koirien jatkuva peseminen tai typerien vaatteiden pukeminen ei ne nukkeja ole mutta kovalla pakkasella jos joku jäätyy niin anturat, ne olisi tärkeintä suojata vaikka koiran nahkatöppösillä mutta vain siis paukkupakkasella, muu on ihan pelleilyä, koirien täytyy saada olla koiria! Ja en vastusta käytöstapoja, ei meilläkään koirat mene sänkyyn, eivät edes ole yrittäneet, vain yhteen isoon joka meillä varattu koirille ja toki muita petejä on ympäri taloa vaikka enemmän tykkäävät maata viileässä, niinkuin nytkin lumessa makaavat pihalla.

Vierailija
12/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap annakun arvaan. Sulla ei ole lapsia??

Vierailija
13/13 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:21"]

Ap annakun arvaan. Sulla ei ole lapsia??

[/quote]

Mistähän tuon johtopäätöksen vedät; meillä on kolme lasta, joista yksi enää alaikäinen. Ei kai muuten mummokaan olisi noin vanha jo.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi