Millä laminaattilattia oikeasti puhtaaksi? Imurointi ja moppaaminen
kun ei riitä.
Vuokrakoti, joten lattiamateriaalin vaihto ei onnistu. En tiedä missä vika mutta tunti imuroinnin ja moppaamisen jälkeen tuntuu jo ikävältä kävellä paljain jaloin.
Onko ne höyrypesurit mistään kotoisin?
Vai pitäisikö ihan perinteisesti ottaa rätti käteen ja kontata?
t. äiti ja lapset 12 ja 13 sekä kissa :)
Kommentit (9)
Imurointi ja moppaus, mutta moppiin oikeaa laminaatinpesuainetta, ei mitään yleispuhdistusainetta. Kyllä riittää.
Konttaa mikrokuiturätin kanssa lattia läpi,meillä ainakin pinttyy kaikki vaikka kuinka imuroisi ja moppaisi.Laminaatti on niin paskaa
Höyrypesurilla en menisi laminaaattilattiaa pesemään, ehkä joku voisi sen tehdä, mutta minä en. Huonolaatuinen laminaatti ei valitettavasti lähde todella siistiksi millään, ei markettien laminaattipesuaineilla, ei ammattilaisten käyttämillä aineilla, huono on huono. Ja jos vielä lattiaan on pistetty kerros toisensa päälle jotakin "tosi hyvää laminaattilattioiden puhdistus- ja hoitoainetta", niin se on sitten siinä. Näiden kerroksien pois pesuun pitää tehdä paljon töitä ja kun pestä et juuri voi, niin se pitää melkein tyytyä siihen juuri ja juuri hyvään. Parhaimman tuloksen olen saanut kuitenkin Alltopilla, ammattiaineella, mikrokuitumopilla, ajalla ja sitkeydellä.
Hmm siis millä tavalla ikävältä jos imuroit ja pyyhit kostealla rätillä?
Höyryllä ja jollain vanhalla puuvillarievulla (usein vaihtaen) lattiasuuttimessa pyyhin itse ja toimii myös kivilattoihin, mutta ihan sopivan nihkeällä rätillä kai enemmistö pärjäilee?
Kuten sanottu, ei ainakaan saippuaa tai mitään parkettiaineita.
Kunnon imurointi.nihkeä pyyhintä laminaatinpesu ainetta käyttäen .(laminat hyvä,mutta sitä löytyy vain siivousliikeestä.jos lattiat ovat kovin likaiseisen tuntuiset ja imuri huono käytä pölymoppia ennen pyyhintää.
Jos on paskaa laminaattia, eli halpaa, ei tuu hyvä yhtään millään ikinä. Kunnon laminaatti lähtee ihan normi kostalla pyyhkäisyllä. Laminaattipesuainetta ainakin kannattaa huonoon käyttää. Mutta ei siitä silti hyvää saa.
Tässä paras laite kyseiseen hommaan. Imuroi, moppaa, kuivaa. Soveltuu erinomaisesti laminaatille.
http://www.prisma.fi/fi/prisma/philips-aquatrio-pro-fc7088-01-3-in-1-lattiapesuri
Meillä tepsii H2O moppi :)