Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini on sivistymätön moukka

Vierailija
22.01.2014 |

Olemme kavereita lapsuudesta asti. Toinen meistä on akateeminen, toinen ns duunari joka on uskossa. Kaverini kanssa on hauskaa parannella maailmaa yms, mutta jos ottaa esille jonkin syvällisempään aihepiiriin kuuluvan asian, niin... Se ei useinkaan ole kovin hedelmällistä. Ok, olen itse kiinnostunut melko laajastikin mm astronomiasta, kosmologiasta, katson paljon dokumentteja, luen uutisia monista eri tiedotusvälineistä ym. Hiljattain kiinnostuin kvanttimekaniikasta ja sen teorioista. Mikään nörtti en ole. Ihan tavallinen, työssä käyvä jne, mutta vapaa-ajalla näistä luen.

Kaverini ei ota yleensä mitään kantaa mihinkään. Jos kysyn vaikka, eikö ole mielenkiintoista miten universumi laajenee kiihtyvällä vauhdilla, hän vastaa: Siis, mitä tarkoitat? Jos sanon: Jaa-a, uskaltaakohan sitä enää Thaimaahankaan matkustaa, hän saattaa todeta: Niin, no ei hän ainakaan hyökyaaltoja aio pelätä. Mielessäni, että wtf, enhän minä sitä, vaan Bangkokin levottomuuksia ja poikkeustilaa. Opposition mielenosoituksia jne. Tässä vain pari esimerkkiä monista.

Onkohan sitten niin, että työnsä on niin vaativaa ja uuvuttavaa, ettei mihinkään sen ulkopuolella enää jaksa perehtyä. Ai niin, minä olen meistä se uskova duunari.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista ap:n haukkumista näissä kommenteissa. Voisi luulla, että kyseessä on sarjamurhaaja. Minkäköhän laisia te haukkujat olette sosiaalisesti? Veikkaan, ettette kovinkaan mukavia, kun pikkuvirheistä/poikkeamista tunnutaan hepuloivan ihan älyttömästi...

Vierailija
2/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:28"]Minäkin saatan lukea ko asioista mutta en mä ystävättärien kanssa avaruuden laajenemisesta halua jutella. Yhtä älytön puheenaihe kuin joku bb.

[/quote] Niin, no minusta se on hyvinkin kiintoisa aihe. Esim juuri tuo kosmoksen laajeneminen, siihen mahdollisesti vaikuttavat tekijät jne. Miksei joskus niitä ns höttöaiheitakin, mutta tiede on minusta monisäikeisyydessään erittäin hyvä keskustelunaihe. Siis siinä tapauksessa, että molemmat ovat ns samalla viivalla tietojensa kanssa. T. Ap

[/quote]

Ymmärtänet että kaikkia tuo aihe ei kiinnosta yhtään millään tavalla?

Ei minua ainakaan kiinnostaisi keskustella kaverin kanssa tieteestä, vaikka itse olisinkin siitä kiinnostunut. Ihan vain siksi, että se ei kiinnosta ihmisiä.

Ja oikeasti. Aloitatko kahvipöydässä keskustelun tyyliin "Mitä mieltä olet kvanttifysiikasta?"? Eiiiiih.. 

Ei tuollaisista asioista keskustella muuta kuin sellaisten ihmisten kanssa, joista tietää täysin faktana että heitä kiinnostaa sama aihe. Muuten annat itsestäsi sellaisen kuvan, että brassailet tiedoillasi.

[/quote]

Jopa on maailmasi rajoittunut! Mites voit puhua yhtään mistään kenenkään kanssa?

- Meillä perheessä...

- Brassailet! Pidä suus kiinni!

tai

- Tänään lehdessä oli uutinen kvanttifysiikasta. Vaikken ole sitä opiskellut, niin...

- Kvanttifysiikkaa! Eiiiih! Brassailet! Pidä suus kii!

[/quote]

Joskus arkipäiväisistä aiheista puhuminen on helpompaa ja luontevampaa. Jos yhtään omaa sosiaalista älykkyyttä, niin oppii tunnustelemaan kiinnostaako vasta-keskustelijaa nämä "syvällisemmät" asiat ja jos kiinnostaa, niin mikä syvällinen asia (se, että ei kiinnosta juuri sinun aloittamasi jutut, ei ole yhtäkuin ei kiinnosta mikään syvällinen).

Miten näistä aiheista edes puhut? Anna joku esimerkki tyypillisimmästä keskustelustanne.

[/quote]

Mietin asiaa. Ja tiedätkö mitä. En osaa antaa esimerkkiä. Aivot lyö tyhjää. Se ilmeisesti on vaan niin, että en vaan rekisteröi keskustelujani tällä tavalla. Mites itselläs? Tulisko esimerkkiä?

Ai niin muuten. Sosiaalinen älykkyys on taas näitä roskatermejä.

[/quote]

Noh, tämä kommentti viimeistään vahvisti sen, että tunnet sisimmissäsi alemmuudentuntoa duunaritasostasi, jota sitten yrität paikkailla juttelemalla tieteestä. Eli luulenpa, että koko jutun pointtina ei edes ole se, että haluaisit asioista mielenkiinnosta keskustella, vaan se, että haluat sillä tuntea itsesi tärkeäksi ja tietäväksi.

Mahdat ehkä olla aika itsekäskin, jos et tosiaan pysty muistamaan, kuinka teidän tyypillisin keskustelun rakenne menee. Kuunteletko edes ylipäätään, mitä ystäväsi sanoo?

[/quote]

Kröhöm. Taidat kuvitella, että olet keskustellut ap:n kanssa. Et ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

O.o

Vierailija
4/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä puhun eri kavereiden kanssa eri juttuja, ja olen huomannut ettei sillä oikeastaan ole merkitystä onko toinen akateeminen vai duunari. Jotkut ei vaan ole syvällisiä, tai yhteiskunnallisesti valveutuneita. Itse olen akateeminen humanistisella alalla, ja tykkään jutella niin tieteellisiä, yhteiskunnallisia, filosofisia kuin henkeviäkin keskusteluja. Joidenkin tyyppien kanssa jutut lentävät aivan uusiin sfääreihin, kun taas toisten kanssa on hankala edes keskustella Israelin ja Palestiinan konfliktista. Yksi suhteellisen läheinen ystävistäni on tällainen, aivan turhaa edes ottaa puheeksi vaikkapa jokin uusi tieteellinen tulos jne. Sitten keskustellaan toisenlaisista jutuista, kuten kirppislöydöistä, kuulumisista, elämänsuunnitelmista jne. Sellaista se vaan on, me ihmiset ollaan niin erilaisia.

Vierailija
5/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saatan lukea ko asioista mutta en mä ystävättärien kanssa avaruuden laajenemisesta halua jutella. Yhtä älytön puheenaihe kuin joku bb.

Vierailija
6/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:28"]Minäkin saatan lukea ko asioista mutta en mä ystävättärien kanssa avaruuden laajenemisesta halua jutella. Yhtä älytön puheenaihe kuin joku bb.

[/quote] Niin, no minusta se on hyvinkin kiintoisa aihe. Esim juuri tuo kosmoksen laajeneminen, siihen mahdollisesti vaikuttavat tekijät jne. Miksei joskus niitä ns höttöaiheitakin, mutta tiede on minusta monisäikeisyydessään erittäin hyvä keskustelunaihe. Siis siinä tapauksessa, että molemmat ovat ns samalla viivalla tietojensa kanssa. T. Ap

Vierailija
7/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

EHkä kannattaisi jutella näistä asioista sitten muiden kanssa???

Vierailija
8/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ensinnäkään mies, vaan nainen. Mitä keskusteluun tulee, osaan sen taidon hyvinkin laajasti. Olen sellainen "kaikesta kiinnostunut", eli perehtynyt nimen omaan hyvinkin paljon kaikkeen. Ystäväni ei tunnu tietävän mistään aiheesta mitään. Ihmettelen sitä, koska hän on tällainen paljon hehkutettu "akateeminen"

Avaus koski sitä, miten kaverini ei osaa lähteä oikein mihinkään syvälliseen keskusteluun, oli avaus sitten kosmoksesta, tai päivän uutisaiheista. Aiemmin jo mainitsin, että voin minä höttöaiheistakin jutella.  Avauksen saama vastaus kavalkadi tuo hyvin ilmi sen miten ihmisten mielestä duunari on moukka, oli hän sitten miten laaja tiedoissaan tahansa.

Mitä tulee siihen "Mitä siitä tavallinen pulliainen jauhaa", niin mitä ylipäätään hyödyttäisi keskustella mistään tuolla asenteella? Ei mistään mitään synny puhumalla. LOL siis itsellesi.

DaVinci-koodin olen lukenut, se oli minusta pitkästyttävä, mutta kykenisin keskustelemaan kirjasta. Lääketieteellisiä artikkeleja luen paljon.

Tämä viimeinen, fysiikkaa yliopistolla opiskeleva, keskustelisin kanssasi mielelläni. Joskin minä en puhunut mitään testaamisesta edes alkuperäisessä viestissäni. Keskustelussamme sinä olisit tietysti se jolta minä imisin tietoa. Sinä vaikka kertoisit jostain teoriasta, minä kyselisin lisää jne jne.

T. Ap

Vierailija
9/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*

Vierailija
10/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:40"]

Sosiaalista älykkyyttä sinulta ei tunnu kirjaviisauden lisäksi löytyvän.

Se, että haluat jutella vain sinua kiinnostavista asioista, eikä ystäväsi ole niistä niin kiinnostunut, niin hän on sinusta sivistymätön moukka.

Itse tosin näen, että moukka tuossa olet sinä. Jos tiedät, ettei ystäväsi ole ko. asioista perillä, eikä niistä kiinnostunut, niin onko se jotain oman egon kohottamista yrittää keskustellu juuri niistä asioista, joista tiedät häntä enemmän?

Tai jos haluat nimenomaan puhtaasti vain kiinnostuksen vuoksi niistä keskustella, voisit kertoilla niistä jutuista, niinhän sitten ystäväsikin niistä jotain oppisi ja ehkä jopa kiinnostuisi. Mutta jos vain elvistellään että "ähäkutti, määpäs tiiänki jotain mitä sä et tiiä!", niin ei varmasti ketään kiinnosta niistä asioista puhua. Ja pian alkanee välttelemäänkin sinua ihan yleisesti.

[/quote] Tähän vielä lisäys, että olemme siis olleet lapsuudesta asti kavereita ja hän ottaa useinkin minuun päin yhteyttä, eli eiköhän olisi alkanut vältellä jo, mikäli kiinnostuksen kohteeni eivät miellyttäisi. T. Ap

Vierailija
11/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta minä olisin myös moukka ja sivistymätön, koska minua ei kiinnosta tuon taivaan vertaa Sinun lääketieteellinen tietämyksesi tai edes Thaimaan tilanne.

Sen verran on kuokittavaa tuossa omassakin sarassa.

Vierailija
12/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kuivakalta tyypiltä joka haluaa päteä.

Vierailija
13/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:59"]

Niinpä, mutta minä olisin myös moukka ja sivistymätön, koska minua ei kiinnosta tuon taivaan vertaa Sinun lääketieteellinen tietämyksesi tai edes Thaimaan tilanne.

[/quote]No avaapa sinä sitten kaverini sielunmaisemaa ja kerro, että mistä oikein olet kiinnostunut? Mistä sinun kanssasi voisi keskustella? T. Ap

Vierailija
14/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt laittaisitte linkin tuohon "vanhaan" ketjuun. Tämä on todellakin vanhan kertausta.

Vierailija
15/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:59"]

[/quote]No avaapa sinä sitten kaverini sielunmaisemaa ja kerro, että mistä oikein olet kiinnostunut? Mistä sinun kanssasi voisi keskustella? T. Ap

[/quote]

Heh, nyt oli kyllä paras :D

Koska joku tuntematon keskustelupalstalla ei myöskään ole kiinnostunut sinun jutuistasi, niin hän osaa sitten kertoa, mistä kaverisi on kiinnostunut :D

Taidatte olla todella hyviä frendejä, jos et edes itse tiedä mikä häntä kiinnostaa.

Taitaa olla trolli koko juttu.

Vierailija
16/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei minua ainakaan kiinnostaisi keskustella kaverin kanssa tieteestä, vaikka itse olisinkin siitä kiinnostunut. Ihan vain siksi, että se ei kiinnosta ihmisiä.

Ja oikeasti. Aloitatko kahvipöydässä keskustelun tyyliin "Mitä mieltä olet kvanttifysiikasta?"? Eiiiiih.. 

Ei tuollaisista asioista keskustella muuta kuin sellaisten ihmisten kanssa, joista tietää täysin faktana että heitä kiinnostaa sama aihe. Muuten annat itsestäsi sellaisen kuvan, että brassailet tiedoillasi.

Vierailija
17/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko ,että minun kiinnostuksen aiheet avasivat millään lailla kaverisi sielunmaisemaa.

Vierailija
18/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jopa on maailmasi rajoittunut! Mites voit puhua yhtään mistään kenenkään kanssa?

- Meillä perheessä...

tai

- Tänään lehdessä oli uutinen kvanttifysiikasta. Vaikken ole sitä opiskellut, niin...

Vierailija
19/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:13"]

[/quote]

[/quote]

- Meillä perheessä...

tai

[/quote]

Joskus arkipäiväisistä aiheista puhuminen on helpompaa ja luontevampaa. Jos yhtään omaa sosiaalista älykkyyttä, niin oppii tunnustelemaan kiinnostaako vasta-keskustelijaa nämä "syvällisemmät" asiat ja jos kiinnostaa, niin mikä syvällinen asia (se, että ei kiinnosta juuri sinun aloittamasi jutut, ei ole yhtäkuin ei kiinnosta mikään syvällinen).

Miten näistä aiheista edes puhut? Anna joku esimerkki tyypillisimmästä keskustelustanne.

Vierailija
20/61 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko muillekin ap:stä mieleen se pirinistiin ihastunut tyyppi, joka kirjoitteli tänne parisen viikkoa sitten? Juuri tuo oman itsensä jalustalle nostaminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme