Kaverini on sivistymätön moukka
Olemme kavereita lapsuudesta asti. Toinen meistä on akateeminen, toinen ns duunari joka on uskossa. Kaverini kanssa on hauskaa parannella maailmaa yms, mutta jos ottaa esille jonkin syvällisempään aihepiiriin kuuluvan asian, niin... Se ei useinkaan ole kovin hedelmällistä. Ok, olen itse kiinnostunut melko laajastikin mm astronomiasta, kosmologiasta, katson paljon dokumentteja, luen uutisia monista eri tiedotusvälineistä ym. Hiljattain kiinnostuin kvanttimekaniikasta ja sen teorioista. Mikään nörtti en ole. Ihan tavallinen, työssä käyvä jne, mutta vapaa-ajalla näistä luen.
Kaverini ei ota yleensä mitään kantaa mihinkään. Jos kysyn vaikka, eikö ole mielenkiintoista miten universumi laajenee kiihtyvällä vauhdilla, hän vastaa: Siis, mitä tarkoitat? Jos sanon: Jaa-a, uskaltaakohan sitä enää Thaimaahankaan matkustaa, hän saattaa todeta: Niin, no ei hän ainakaan hyökyaaltoja aio pelätä. Mielessäni, että wtf, enhän minä sitä, vaan Bangkokin levottomuuksia ja poikkeustilaa. Opposition mielenosoituksia jne. Tässä vain pari esimerkkiä monista.
Onkohan sitten niin, että työnsä on niin vaativaa ja uuvuttavaa, ettei mihinkään sen ulkopuolella enää jaksa perehtyä. Ai niin, minä olen meistä se uskova duunari.
Tuo kvanttimekaniikka...HMM
Olisi mielenkiintoista keskustella kanssasi ja testata vuorostaan sinua.
Tev. Fysiikkaa Jyväskylän yliopistolla opiskeleva.