Hienot vs. wt-maun mukaiset HÄÄkoristelut ja -järjestelyt
Olen seurannut mm. Satuhäät-keskusteluja ja alkanut miettiä, että mitkä elementit hääkoristeluissa ja järjestelyissä ovat hyvää ja mitkä huonoa makua ilmentäviä. Esimerkiksi kuulee mainittavan sana "tiimarikrääsä". Tarkoittaako se, että koristeita ei saa askarrella itse vaan kaikki pitää teettää / ostaa jostain Stockalta?
Onko muuten joitain materiaaleja tai värejä, mitä pitää välttää, jollei halua antaa halpisvaikutelmaa?
Entä häiden ohjelma tai hääauto muuten? Itse olen havainnut, että hääjuhlien leikit ovat ihan kamalan vaivaannuttavia, mutta kuuluvatko ne pakollisina normihäihin niin, että vain wt jättää ko. ohjelmanumerot väliin?
Kommentit (44)
Jos ei pidä hääleikeistä, miksi niitä pitäisi olla. Häissä voi olla ohjelmana vaikka tanssia, musiikki- ja lauluesityksiä. Muutenkin, tuntuu turhanaikaiselta miettiä mikä jonkun muun mielestä on wt-tyyliä. Eikös häistä pidä tehdä omannäköisensä. Jos satut kuulumaan wt-kastiin, niistä tulee väistämättä wt-häät. Ja päinvastoin, jos olet parempaa ainesta.
Kaikenlaista tuhlaamista, krääsää ja härdelliä. Yhtä intensiivisesti pitäisi panostaa parisuhteeseen, eikä yhden päivän prinsessaleikkeihin.
Me mentiin naimisiin maistraatissa, 2 todistajaa ja viikonloppuksi Aulangolle toukuussa -90. Ollaan vieläkin yhdessä.
Rahaa säästettiin silloin oman kodin hankkimiseen.
Luulisin, että "tiimarikrääsällä" viitataan lähinnä sellaiseen sekalaiseen, krääsämäiseen koristeluun mikä on olemassa vain sen koristelun itsensä takia. Siis että on yhdistetty samoihin häihin kaikki kivat hääkoristeluideat mitä suunnitteluaikana on tullut vastaan. On helmillä ja metallilangalla koristeltua kynttilälyhtyä, kukkia, hääkarkkia harsoilla ja mietelauseilla pienissä paperipusseissa, ohjelmaa ja ruokalistaa pahvikartioissa ja valokuvakehyksissä ja jossain muistilapputelineessä. Tähän tyyliin. Joko kaikki sekalaisia ja toisiinsa sopimattomia, tai sitten kaikki täsmälleen samaa teemaväriä mikä ulottuu myös morsiamen puvun koristuksiin, kaasojen pukuihin, sulhasen ja bestmanin karavatteihin, kutsuihin, kiitoskortteihin, servetteihin, opastekyltteihin, pöytäliinoihin, aivan kaikkeen.
6 jatkaa
Se "tiimarikrääsä" voi siis yhtä hyvin olla halpaa tai kallista, Tarjoustalosta tai Stockmannilta, olennaista on se tyylittömyys, liiallisuus ja yhteensopimattomuus tai liiallinen yhteensopivuus.
tiimarikrääsä-kategoriaan menee mun mielestä kaikki semmoinen, mitä on ostettu, koska niissä lukee esim "hääkoriste"-hintalapussa. Eli on semmoista indokiinassa kasattua paperisilppuä, kimalletta, höyhentä ja kiiltävää paperia yhdessä läjässä, ja sitten niitä liimataan erikeepperillä sen A3 kartongin kulmaan ja sitten joku Tuija ostaa sen isoimman tussin ja ekalla kokeilla vetäsee siihen kartonkiin "HANNU JA MIRVA 4-EVR" ja sitten kun siihen on kuitenkin käytetty jo se 6€, ni ei viittitä uuttakaan tehdä vaikka teksti on väärinkirjoitettu, vinossa ja epäsuhtaisesti, lisätään vähän niitä sydäntarroja siihen sitten. EHANA!
Juhlapaikkoina ankeita mm. koulujen jumppa- tai juhlasalit (korkeita, kaukuisia ja joskus pahanhajuisia), seurakuntatalot ym. laitosmaiset paikat, joita ei edes koristelemalla voi mitenkään kohentaa. Ymmärrän että aina ei oo valinnanvaraa, mutta itse en semmoisessa juhlisi.
"Hääauton takalasiin teipattu kuolematon lohkaisu "vastaNAINEET" antaa aina älykkään vaikutelman."
Mielestäni "Vasta vihityt - kauan naineet" on astetta pahempi.
Tosiaan teemavärit niin, että kaikki pitää ehdottomasti mätsätä ja morsian saa hillittömät bridezilla-kilarit, jos joku nauha/ruusuke/hääkarkin käärepaperi on hitto soikoon aavistuksenkin väärää sävyä. Tai yleensäkin häiden teema, esim. vaikka kissat... Eikös se teema nyt voisi olla se naimisiinmeno?!
Siis mitä väliä sillä on millaiset koristeet yms. JOS hääpari itse tykkää! Häät ovat heidän juhlansa ja muilla ei pitäisi olla mitään arvostelemista. Oudon pikkumaista ja sivistymätöntä porukkaa. Oksetti lukea tuota Satuhäät-ketjua :(
Miksi noloja hääleikkejä ja muita vastaavia ohjelmanumeroita on vain suomalaisissa häissä? En ole muualla niihin törmännyt? Täällä myös tunnutaan pönöttävän häissä vakavina ja tuppisuisina, mihin käyttäytymispykälään se perustuu?
Satuhäihin yms. ohjelmiin osallistuminen on täysin white trashia. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei laita häitään julkisuuteen noin vastenmielisellä tavalla.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:43"]
Kaikenlaista tuhlaamista, krääsää ja härdelliä. Yhtä intensiivisesti pitäisi panostaa parisuhteeseen, eikä yhden päivän prinsessaleikkeihin.
Me mentiin naimisiin maistraatissa, 2 todistajaa ja viikonloppuksi Aulangolle toukuussa -90. Ollaan vieläkin yhdessä.
Rahaa säästettiin silloin oman kodin hankkimiseen.
[/quote]
Me menimme naimisiin "koko härdelli"-meiningillä kolmen päivän pohjalaisissa häissä vuonna 1981 ja ollaan yhä yhdessä ja kotikin on hankittu.
Mitä ajattelit todistavasi?
Wt-häistä ei tule muuta mieleen kuin häät, missä ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Esim. kaikki riekkuvat ympäripäissään ja riitelevät.
Hyvää makua vs. huonoa makua kuvaavia esimerkkejä:
1. kukkien terälehtien tms. heittely vs. riisin heittäminen
2. pellava- tai damastipöytäliina ja hillitty pieni kukka-asetelma vs. muovitetut, roiskevapaat pressut, joiden päälle kaadettu kaikkea mahdollista glitteriä ja ns. somistettu ryttistetyillä tyllinpaloilla
3. morsiamella olkapäät peittävä tai halterneck-puku vs. korsettiyläosainen kermakakku, jota pitää koko ajan nostella kainaloista
4. elävää musiikkia vs. dc-soittimella Finnhits 1982 tai euroteknoa
5. perinteinen häävalssi perinteisen kappaleen tahtiin vs. "häätanssi" imelän pop-balladin säestyksellä
6. sivistynyttä humaltumista vs. överikännit
Tässä muutamia, joista valita.
Kumpi tuossa edellä oli siis se "huono" vaihtoehto, ruusun terälehdet vai riisi? Kun muuten oli selvää että hyvä vaihtoehto oli ensin ja huono tokana, mutta nyt mun on vaikea arvioida, että oliko meillä wt-häät vai ei, kun meillä heiteltiin ihania tuoksuvia ruusun terälehtiä.
Riisi on vaarallista puluille, tekee kipeää ja on halpaa, ei siis ylellistä ainakaan mun mielestäni.
Miten niin karjalanpaisti olisi wt? Sehän on juhlaruoka ainakin maakunnassa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 00:04"]Hyvää makua vs. huonoa makua kuvaavia esimerkkejä:
1. kukkien terälehtien tms. heittely vs. riisin heittäminen
2. pellava- tai damastipöytäliina ja hillitty pieni kukka-asetelma vs. muovitetut, roiskevapaat pressut, joiden päälle kaadettu kaikkea mahdollista glitteriä ja ns. somistettu ryttistetyillä tyllinpaloilla
3. morsiamella olkapäät peittävä tai halterneck-puku vs. korsettiyläosainen kermakakku, jota pitää koko ajan nostella kainaloista
4. elävää musiikkia vs. dc-soittimella Finnhits 1982 tai euroteknoa
5. perinteinen häävalssi perinteisen kappaleen tahtiin vs. "häätanssi" imelän pop-balladin säestyksellä
6. sivistynyttä humaltumista vs. överikännit
Tässä muutamia, joista valita.
[/quote]
Mutta mikä on dc-soitin? o_O
Ei tule muuta mieleen, paitsi että karjalanpaisti on wt-häiden ruoka.