Mikä Nokian Lumia minulle?
Etsiskelen älypuhelinta ja haluan sen olevan Nokian Lumia. Mutta mikä niistä olisi sopivin tarpeisiini?
Puhelimessa pitäisi olla seuraavat ominaisuudet:
1) mahdollisuus puhua puheluita
2) tekstiviestit
3) kamera
4) nettiselain bussiaikataulujen, karttojen, sähköpostin, Facebookin ja youtuben vuoksi
5) skype (chattaus, äänipuhelut JA videopuhelut)
6) riittävästi kokoa, ettei näpytä kolmea kirjainta kerralla isolla sormella
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:51"]
Kaksi Iphonea ja Lumian 820n omistavana sanoisin että Lumian ostamalla teet virheen mikäli käyttösi on normaalia älypuhelinkäyttöä. Äitilleni moinen halpsimalli vielä menee kun whatsapp toimii vielä kohtuullisesti.
[/quote]
Miksi virhe ja mikä halpismalli? Käyttöni olisi juuri sellaista kuin aloituksessa kuvailin.
Samaa mieltä kuin edellinen. Entinen iPhonen omistaja, nykyinen Lumia.. Virhe oli tuo Windows Phone, älkää ihmiset hyvät niitä ostelko ainakaan jos sovelluksia meinaatte käyttää. Tuhansia vuosia edellä iOS ja Android alustoilla. :) WP:ssä ihan bugiset ja kököt, monista myös suppeammat versiot kuin kahdessa edellä mainitussa.
Siis niin kuin iPhone vai lopulta? Jos kyllä niin mikä malli?
Ja kyllä: en ihan oikeasti tiedä. Tähän asti olen pärjännyt kännykällä, jollaisia myytiin jo vuonna 1999.
iPhone tai vaikka Samsungkin (joka on Android käyttöjärjestelmäinen). iPhonesta nyt ei hirveästi malleja olekaan, Samsungilla taas enemmän. Olennainen kysymys lienee paljonko oot puhelimesta valmis maksamaan? t. 4
Mä taas olen ehdottomasti Lumian puolella, entisenä iPhone-omistajana. Windows tuntuu paljon paremmalta kuin iOS, Androidia en ole testannut pidemmän päälle. Lumia 800 ja aikaisemmat voisivat sopia sinulle, ap.
Millä perusteella seiska suosittelet Lumiaa? Käytätkö puhelimen sovelluksia lainkaan? iPhonen ja Lumian välillä ne on ihan eri maailmoista! Enkä muuten tosiaan oo mikään applefani, mitään muuta en oo puljulta omistanut ja seuraava valinta varmaankin Samsung. :) t. 4
Mulla on Lumia 800 (se eka). Olen tykännyt. Ainoa mikä haittaa on se ettei Instaa tähän saa. Skypeä en ole kokeillut. Tykkään siitä ettei luuri ole kauhean iso, mahtuu taskuunkin. Kamera toimii hyvin valoisassa kuvattaessa mutta salamat yms on ihan surkeat. Kohtapuoliin pitäisi ostaa uusi kun akussa loppuu tehot, muuten en vaihtaisi.
Mulla on Lumia 800 (se eka). Olen tykännyt. Ainoa mikä haittaa on se ettei Instaa tähän saa. Skypeä en ole kokeillut. Tykkään siitä ettei luuri ole kauhean iso, mahtuu taskuunkin. Kamera toimii hyvin valoisassa kuvattaessa mutta salamat yms on ihan surkeat. Kohtapuoliin pitäisi ostaa uusi kun akussa loppuu tehot, muuten en vaihtaisi.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:38"]
Millä perusteella seiska suosittelet Lumiaa? Käytätkö puhelimen sovelluksia lainkaan? iPhonen ja Lumian välillä ne on ihan eri maailmoista! Enkä muuten tosiaan oo mikään applefani, mitään muuta en oo puljulta omistanut ja seuraava valinta varmaankin Samsung. :) t. 4
[/quote]
Käytän? Instagramistä ja Vinestä on tullut nyt beta-versiot Windowsille, jotka pelittää mulla ainakin tosi mainiosti. En ole missään muussakaan appsissa huomannut mitään tökkimisiä, lagaamisia tai muita. Itselläni siis Lumia 1020.
Mulla lumia800 kesti kuukauden ja lopetti toiminnan. Yritin viedä takuuseen, mut ei ollut takuuta:!!!! Akku ei kestänyt edes kokonaista päivää, vaikka oli jpka yö latauksessa. Huono puhelin oli. Ikinä en enää nokialaista ota, kun ei edes takuuta ole.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:56"]
Mulla lumia800 kesti kuukauden ja lopetti toiminnan. Yritin viedä takuuseen, mut ei ollut takuuta:!!!! Akku ei kestänyt edes kokonaista päivää, vaikka oli jpka yö latauksessa. Huono puhelin oli. Ikinä en enää nokialaista ota, kun ei edes takuuta ole.
[/quote]
Sua on kustu silmään ja pahasti. Ensinnäkin ainakin mun Lumiassa on 2v takuu, mistä ihmeestä ostit puhelimesi? Takuu on kauppakohtainen, ei laitekohtainen. Siis kauppa on kussut sua silmään. On myös olemassa EU:n yhtenäinen laki, jonka mukaan EU-alueen sisällä ostetusta tuotteesta on pakko saada korvaus, jos siinä ilmenee valmistusvika 2v sisällä.
Hassua, että kun ap kysyy mitä Lumia-mallia suositellaan, niin moni vastaa että iPhone! Huvittavaa myös, että jonkun maanantaikappaleen vuoksi ollaan valmiita tuomitsemaan koko Lumia-sarja huonoksi. Sinulle voisi ap sopia esim. Lumia 625 http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/lumia625/
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:56"]
[/quote]
hohhoijaa.. keksi parempi provo ;)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:38"]
[/quote]
Käytän? Instagramistä ja Vinestä on tullut nyt beta-versiot Windowsille, jotka pelittää mulla ainakin tosi mainiosti. En ole missään muussakaan appsissa huomannut mitään tökkimisiä, lagaamisia tai muita. Itselläni siis Lumia 1020.
[/quote]
Näin päättelinkin, itellä myös Lumia (myös muutamalla ystävällä). Ajattelin vaan, että jos oot kokeillut myös muita käyttöjärjestelmäpohjia niin mikä on erottanut sun kohdalla WP:n edukseen muista! :) En minäkään omaa puhelintani lyttää, on vaan monella tutulla plus itselläni ollut vikoja tän kanssa toisin kuin minkään muun alustojen puhelimissa. Toimiessaan ihan kelpo vehje tämäkin.Ja jos nyt tosiaan sitten Lumioiden piiristä pitää suositella jotain, niin ehkäpä niitä vähän uudempia malleja, joita on ehditty työstää omaa alkupään puhelinmalliani enemmän :)
Mulla Lumia 620 ja on ollut todella hyvä. Skypestä en tiedä, kun en käytä sitä, mutta nuo muut ominaisuudet löytyy.
Mulla on Lumia820, eikä todellakaan ole minkäänlaista valittamista. Olen niin tyytyväinen puhelimeen kun olla voi.
Tyttärellä on se 520 (en mene vannomaan, että oli juuri tuo malli) ja kyllä sekin on ollut tyytyväinen. Käyttää tietääkseni Instaakin.
Sain työpuhelimeksi halpis Lumia 520-mallin ja yllättävän paljon siinä on ominaisuuksia.
Netti toimii, boox tv toimii, sähköposti toimii. Lataamaan joutuu suhteellisen usein, mutta ei se nyt vielä ole haitannut.
Ainoa mikä vähän harmittaa on se ettei kalenteriääniä ja merkintöjä voi säätää.
Tai ainakaan kovin helposti suoraan puhelimesta.
Kalenteri on mulle tosi tärkeä ja kaikki muistutukset. Tarvitsisin niihin kunnon äänen.
Tietääkö joku muuten voiko niitä jotenkin säätää ?
Mulla 925 lumia, ja myöskin toimii kuin unelma, niin peruskäyttö kuin sovellukset. Kertaakaan ei ole käyttis jumittanut, kamera on loistava, ja mikä parasta, voi käyttää kintaat kädessä näillä pakkasilla. Eikä luuri muuten jäädy, kuten iPhone tekee pakkasella! :)
Kalenterista tuli mieleen, että se mikä siinä harmittaa on se ettei ole viikkonumerointia. t:17
Kaksi Iphonea ja Lumian 820n omistavana sanoisin että Lumian ostamalla teet virheen mikäli käyttösi on normaalia älypuhelinkäyttöä. Äitilleni moinen halpsimalli vielä menee kun whatsapp toimii vielä kohtuullisesti.