Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä Nokian Lumia minulle?

Vierailija
21.01.2014 |

Etsiskelen älypuhelinta ja haluan sen olevan Nokian Lumia. Mutta mikä niistä olisi sopivin tarpeisiini?

Puhelimessa pitäisi olla seuraavat ominaisuudet:

1) mahdollisuus puhua puheluita

2) tekstiviestit

3) kamera

4) nettiselain bussiaikataulujen, karttojen, sähköpostin, Facebookin ja youtuben vuoksi

5) skype (chattaus, äänipuhelut JA videopuhelut)

6) riittävästi kokoa, ettei näpytä kolmea kirjainta kerralla isolla sormella

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun ihan kateelliseksi kun luen teidän unelmakäyttökokemuksia! Mulla niin paljon ongelmia sovelluksista käyttöjärjestelmään asti. Mutta sen verran oon itse kans kuullut että noissa Lumioissa ne halpismallitkaan ei oo yhtään hullumpia vaan oikein toimivia!

t. 4

Vierailija
22/28 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan makuasioita... Mutta meillä miehellä työluurina 625 ja mun työluurina 720 ja molemmat just niin hanurista, ettei omaksi moista tule millään numerolla varustettuna. Käsittämättömän tönkkö käyttää. EsimerkkejÄ: jotain asetuksiakin joutuu oikein hakemalla hakemaan, eikä silti ehkä löydä. Ehkä eniten rassaa ne sata hotmail yhteystietoa, joita putkahtelee jos vaikka mistä, eikä niitä saa ees pois. Kaikkia ladattuja tiedostoja ei oo löytynyt enää koskaan sen koommin, kun sen latasi jne. Lisäksi ton kanssa tarvii olla läppäkuori, kun muuten se on ihan käsittämättömän helppo saada vahingossa tekemään vaikka mitä. Pääasiassa menee iteksiin äänettömälle yms. Mun puhelimen näyttö toimii sormen lisäksi avaimilla ja jopa sukkapuikolla.... 

Iphonesta ei kokemusta, mutta Samsungeja löytyy huushollista pari halpaa mallia ja nekin pesee noi molemmat ihan mennen tullen... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 20:51"]

Kaksi Iphonea ja Lumian 820n omistavana sanoisin että Lumian ostamalla teet virheen mikäli käyttösi on normaalia älypuhelinkäyttöä. Äitilleni moinen halpsimalli vielä menee kun whatsapp toimii vielä kohtuullisesti.

[/quote]

Miksi virhe ja mikä halpismalli? Käyttöni olisi juuri sellaista kuin aloituksessa kuvailin.

[/quote]

Jos käytät älypuhelintasi aktiivisesti ja käytät eri appeja. Ero on kuin yöllä ja päivällä Lumia 820 (myös äidilläni siis tämä, halpismalli) ja oman 5s:n / 5n välillä. Iphonen mentyä takuuhuoltoon rikkinäisen kaapelin rikkoessa akun jouduin käyttämään hetken Lumiaa eikä se mitään hirveää nautintoa ollut.

Tottakait eroa pitää ollakin kun toinen maksaa parisataa ja toinen kait 700. 

Vierailija
24/28 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

925 on muuten erinomainen, mutta yksi asia siinä harmittaa. Kun se tuli myyntiin mainostettiin, että kun siinä on muista Nokioista poiketen metallikehykseen asennettu antenni niin se parantaa kuuluvuutta. Ei paranna. Pari viikkoa sitten oli uutinen, että on testattu eri kännykköjen antenneja, ja 925:ssä oli kaikkein heikoin. Sen kyllä huomaa käytössä, ja nettiyhteyskään ei toimi kunnolla huonon antennin takia.

25/28 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:22"]

Sain työpuhelimeksi halpis Lumia 520-mallin ja yllättävän paljon siinä on ominaisuuksia.

Netti toimii, boox tv toimii, sähköposti toimii. Lataamaan joutuu suhteellisen usein, mutta ei se nyt vielä ole haitannut.

Ainoa mikä vähän harmittaa on se ettei kalenteriääniä ja merkintöjä voi säätää.

Tai ainakaan kovin helposti suoraan puhelimesta.

Kalenteri on mulle tosi tärkeä ja kaikki muistutukset. Tarvitsisin niihin kunnon äänen.

Tietääkö joku muuten voiko niitä jotenkin säätää ?

[/quote]

Moro,

Odotas uusinta päivitystä, nimeltänsä Black, sen jälkeen pääset ruuvailemaan noita ääniä :)

http://mrwpf.wordpress.com/2014/01/10/valoa-mustaan-tammikuuhun-nokia-lumia-black-paivitys/

http://aani.nokia.fi/2014/01/09/lumia-black-paivitykset-alkavat-nokian-windows-phone-8-alypuhelimiin/

http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

Tero@SoneraPartio

www.sonera.fi/sonerapartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
26/28 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi black tuli jo sunnuntaina.

Vierailija
27/28 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi Black on tullut jo osalle. Miehelleni tuli n. viikko sitten, mulle ei vieläkään.

28/28 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noi päivitykset tulevat ripotellen, jopa saman mallin sisällä. Mutta varsinkin eri mallien välillä.

Kannattaa kurkkia laittamiani linkkejä, niistä yhdessä oli koottuna eri mallien tiedot, eli siellä näkyy joko päivitys on jaossa vaiko ei.

Tero@SoneraPartio

www.sonera.fi/sonerapartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.