Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt paloi hermot lastenhoitajaan. Mikä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
19.10.2020 |

Ihan sama, vaikka roikkuisit täällä palstalla ja näkisit tämän. Harmittaa todella paljon.

Minulle oli tarjolla tänään ylimääräinen työkeikka illalle. Mieheni on töissä klo 13.30-21. Meille on jo aiemmin rekrytoitu lastenhoitaja, joka opiskelee lähihoitajaksi ja itse on kehunut, kuinka innostunut on saamaan vähän lisätienestiä ja voi tulla lyhyelläkin varoitusajalla.

Tälle illalle oli sovittu työvuoro hänelle klo 15-20.30. Ajattelin, että ehditään hyvin käydä yhdessä läpi lasten jutut, koska minulla oli keikkatyövuoro klo 16-20 (opetustyö) ja olisin lähtenyt vasta puoli neljältä kotoa. Lapsenvahti ilmoitti whatsappissa klo 12 jälkeen, että hänellä on kova migreeni, eikä pääse tulemaan, toivottavasti löydätte jonkun toisen. Jonkun toisen? Tälle illalle? Tuskinpa vaan ehdin rekryämään klo 12 jälkeen ketään, joka pystyisi tulemaan muutaman tunnin päästä! Olen todella ärsyyntynyt! Ei migreenille mitään voi, mutta tämä on toinen kerta peräkkäin, kun tekee oharit.

Edellisen kerran minä varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua työn aloitusta, että muistaahan hän varmasti tulla. Hetken päästä hän soitti unisena ja selitti, että hän ei ole nukkunut edellisenä yönä kuin pari tuntia, niin ei uskalla tulla, kun voi nukahtaa auton rattiin. Minä yritin vielä kysellä, onko kaikki kunnossa. Itse en jättäisi sovittuja töitä väliin vain siksi, että olen nukkunut huonosti. Kuvittelin, että kyllähän tuollainen lähihoitajaopiskelija on varmaan luotettava tyyppi. Alkaa vaikuttaa, että ei aivan ole.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme järven rannalla. Kun tulin töistä, 2-vuotias istui yksin laiturilla, koska MLL: n lastenhoitajalle oli tullut vessahätä.

Oli viimeinen hoitaja siitä putiikista.

Olisitko ollut tyytyväinen, jos töistä tullessasi lastenhoitaja olisi kyykäten vääntänyt laiturille torttua vahtiessaan samalla - silmä kovana - pilttiäsi? Sitähän minäkin.

Ei, vaan hoitajan olisi pitänyt ottaa lapsi ja lähteä lapsen kanssa sisälle vessaan.

Mutta tuo, että hoitaja tekee tarpeensa laiturille, on pienempi paha kuin jättää pieni lapsi yksin.

Toivottavasti sinä et tule saamaan lapsia. Olisit täysin kelvoton kommenttisi perusteella, valopää.

Vierailija
62/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan saa motivoituneeksi kunnon palkalla, 37 €/tunti ja pe la su päiviltä 47 €/tunti ja matkakulut niin ei tarvitse murehtia ohareita. Jos on alle viikon (5 pv) ilmoitusaika hoitotarpeesta niin kiireellinen tarve on 20 % kiirelisä tunnilta. Opiskelijalle hyvä raha. Mikään 10 - 20 € ilta ei riitä mihinkään niin sama jättää keikka väliin jos ei opiskelulta jaksa.

150 € neljän tunnin lastenhoitokeikasta on korvaus, jolla huvittaakin uhrata muutama ilta viikossa.

Ei kukaan maksa lastenhoitajalle tuollaisia summia. Normaalit taksat ovat 8-12€/tunti.

-ap

8e tunnilta??? Tuohan menee pelkkään edestakaiseen bussimatkaan. Aika töykeää ehdottaa aikuiselle ihmiselle tuollaista summaa, ei ihme ettei kynnys perua ole korkealla. Me ollaan aina maksettu hoitajille 15-30e/h, riippuen ajankohdasta ja kiireellisyydestä. Ei ole tullut perumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asumme järven rannalla.

Kun tulin töistä, 2-vuotias istui yksin laiturilla,

koska MLL: n lastenhoitajalle oli tullut vessahätä."

Sanokaa ettei tuo ole totta.

Ei ristus.

No mitä sit olis pitänyt tehdä? Kusta housuun?

Sinulla ei taida olla lapsia? 2-vuotiasta EI jätetä yksin ulos.

Toivotaan , että hänellä ei ole lapsia.

Muuten menetän yö- unet jos tulen tietoiseksi siitä että tuollaiset yksinkertaiset pohja- sakkaan kuuluvat tyypit kasvattaisivat lapsia.

Aamen.

Vierailija
64/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme järven rannalla. Kun tulin töistä, 2-vuotias istui yksin laiturilla, koska MLL: n lastenhoitajalle oli tullut vessahätä.

Olisitko ollut tyytyväinen, jos töistä tullessasi lastenhoitaja olisi kyykäten vääntänyt laiturille torttua vahtiessaan samalla - silmä kovana - pilttiäsi? Sitähän minäkin.

Lapsi otetaan mukaan pakolliselle vessareissulle.

Voi jäädä muutoin tuntiliksa ohkaiseksi, jos äiti töistä tullessaan alkajaisiksi naaraa taaperonsa järven pohjasta, kun lapsenvahdilla on "yksityistilaisuus".

Varmaan sen "lastenhoitajan" henkinen sisarus, joka meni sisältä kysymään pomoltaan, mitä pitäisi tehdä kun vahdittava oli jäänyt kielestään kiinni jäiseen rauta-aitaan.

Miten itse olisit tehnyt paremmin jos lapsi nopeasti ehtii kielen siihen laittaa? Eikö sitä olisi saanut sanoa?

Oman lapsen kielen olisin irroitellut omalla syljellä, vieraan avuksile hakenut vettä ja juosten.

Vierailija
65/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 8-12 €/tunti ei ole riittävästi. Jos minun täytyisi mennä illaksi johonkin perheeseen omalla kustannuksella ja viettää siellä aikaa 3-6 tuntia ja omalla kustannuksella sitten taas pois niin joku 30-50 € illasta miinus matkat on yhtä tyhjän kanssa. Jos onkin väsynyt olo opiskelupäivän jälkeen tai muuta tekemistä niin en menisi itsekään ”keikalle”.

Niin paljonko pitäisi maksaa?! Kymppi/tunti on jo aivan kelpo korvaus jos ei ole alan koulutusta ja saa vielä rahan puhtaana käteen. Ihan absurdia vaatia kovin paljon enempää.

t. yliopistosta valmistunut, asiantuntijatehtävissä työskentelevä pitkän työkokemuksen omaava työntekijä joka saa 16e/hlö ja maksaa siitä vielä verot!

Vierailija
66/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16e/h -> autocorrect kirjasi "hlö"

Vierailija
67/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisin. Lapsen turvallisuus on tärkein.

Vierailija
68/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on oikein hyvä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 8-12 €/tunti ei ole riittävästi. Jos minun täytyisi mennä illaksi johonkin perheeseen omalla kustannuksella ja viettää siellä aikaa 3-6 tuntia ja omalla kustannuksella sitten taas pois niin joku 30-50 € illasta miinus matkat on yhtä tyhjän kanssa. Jos onkin väsynyt olo opiskelupäivän jälkeen tai muuta tekemistä niin en menisi itsekään ”keikalle”.

Niin paljonko pitäisi maksaa?! Kymppi/tunti on jo aivan kelpo korvaus jos ei ole alan koulutusta ja saa vielä rahan puhtaana käteen. Ihan absurdia vaatia kovin paljon enempää.

t. yliopistosta valmistunut, asiantuntijatehtävissä työskentelevä pitkän työkokemuksen omaava työntekijä joka saa 16e/hlö ja maksaa siitä vielä verot!

No hukkaan meni sinun opintosi jos tosiaan on noin kehno tuntipalkka.

Vierailija
69/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole koskaan käynyt noin, koska maksan 25 e/h + tarvittavat sivukulut, illasta ja viikonloppuna lisät tuohon päälle. Kannatta maksaa palkkaa eikä taskurahoja.

Tässä ei ole kyse rahasta vaan työmoraalista, vastuunottamisesta ja riittävästä kypsyydestä työelämään.

Vierailija
70/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jäädä muutoin tuntiliksa ohkaiseksi, jos äiti töistä tullessaan alkajaisiksi naaraa taaperonsa järven pohjasta, kun lapsenvahdilla on "yksityistilaisuus".

Varmaan sen "lastenhoitajan" henkinen sisarus, joka meni sisältä kysymään pomoltaan, mitä pitäisi tehdä kun vahdittava oli jäänyt kielestään kiinni jäiseen rauta-aitaan.

Eikö ole vähän rivoa, jos lapsi näkee tuntemattoman hoitsun alasti pöntöllä?

Rivoa? Jos sinulla ei itselläsi ole lapsia tai olet yhä sellainen, ole hyvä ja mene jonnekin muualle provoamaan-tee vaikka oma aloitus pokemoneista ja ekoista ihka omista rintsikoistasi. Itse olisin heittänyt tuollaisen "hoitajan" itsensä niskapersotteella sinne järveen. Hit..o mitä typeryksiä voi olla.  

Vierailija
71/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itte lapses

Vierailija
72/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan alastomaksi riisu vessassa. Ja mieluummin tekee tarpeensa kaksivuotiaan nähden kuin naaraa ipanan laiturin alta

Tekisin tuosta ilmoituksen poliisille pedofiilista, jos ottaa lapsen mukaan vessaan.

Vierailija
73/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse olisit tehnyt paremmin jos lapsi nopeasti ehtii kielen siihen laittaa? Eikö sitä olisi saanut sanoa?

Jäi kirjoittamatta, ettei tämä kyselijä esim. juossut vaan normaalityylillään tallusteli.

Vierailija
74/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan saa motivoituneeksi kunnon palkalla, 37 €/tunti ja pe la su päiviltä 47 €/tunti ja matkakulut niin ei tarvitse murehtia ohareita. Jos on alle viikon (5 pv) ilmoitusaika hoitotarpeesta niin kiireellinen tarve on 20 % kiirelisä tunnilta. Opiskelijalle hyvä raha. Mikään 10 - 20 € ilta ei riitä mihinkään niin sama jättää keikka väliin jos ei opiskelulta jaksa.

150 € neljän tunnin lastenhoitokeikasta on korvaus, jolla huvittaakin uhrata muutama ilta viikossa.

Kuka vielä ihmettelee etteivät suomalaiset naiset halua lapsia?! Kenellä on varaa käydä työhaastattelussa, tai kuten ap yritti muutaman tunnin keikkatyössä illalla.

Turha olettaa, että isovanhemmat, tai vanhempien sisarukset hoitaisivat. Eivät he ole maksuttomia hoitajia. 

Mutta nuoria tai muita halukkaita kohtuullisilla palkkioilla olisi, jos se olisi mahdollista toteuttaa laillisesti.

Vierailija
75/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan alastomaksi riisu vessassa. Ja mieluummin tekee tarpeensa kaksivuotiaan nähden kuin naaraa ipanan laiturin alta

Tekisin tuosta ilmoituksen poliisille pedofiilista, jos ottaa lapsen mukaan vessaan.

No teeppä sitten. Otan 1 v 8 kk ikäisen lapseni aina vessaan mukaan koska kiipeilee ja tekee mitä sattuun.

Ei ole mitään pahaa ottaa pieni lapsi vessaan, ei se siitä rikki mene tai saa traumoja, voi hyvänen aika! Oletko jotenkin sairas?

Vierailija
76/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan maksa lastenhoitajalle tuollaisia summia. Normaalit taksat ovat 8-12€/tunti.

-ap

8e tunnilta??? Tuohan menee pelkkään edestakaiseen bussimatkaan. Aika töykeää ehdottaa aikuiselle ihmiselle tuollaista summaa, ei ihme ettei kynnys perua ole korkealla. Me ollaan aina maksettu hoitajille 15-30e/h, riippuen ajankohdasta ja kiireellisyydestä. Ei ole tullut perumisia.

Niin varmaan joo. Mä olen tehnyt lastenhoitajan töitä 15 vuotta, eikä kukaan maksa 20€/tunti. Nytkin teen vuoroja yhden ison välitysyrityksen kautta ja tuntipalkka on 10,55€ mulle. Korkeimmillaan sain yhden erityislapsen hoidosta 11,50, kun perhe palkkasi suoraan kesän ajaksi. Mulla on hoiva-avustajan koulutus ja srk lastenhoitaja. Jos ei oo mitään, välitysfirma maksaa alle 10€/tunti.

Vierailija
77/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oho, minun tuntiliksa on 16,68€ ikälisän kanssa..voisin tehdä keikkaa lastenhoitajana tuolla tuntiliksalla.. 🙂

Vierailija
78/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rahasta tässäkin oli kysymys. 8 € tunnilta on naurettava korvaus siitä että olet vastuussa jonkun lapsista. Jos tarvitset hoitajaa niin maksa aiallinen palkka, typerää vinkua täällä.

Vierailija
79/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on oikein hyvä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hakea muualle töihin, palkkasi on surkea.

Vierailija
80/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Niin varmaan joo. Mä olen tehnyt lastenhoitajan töitä 15 vuotta, eikä kukaan maksa 20€/tunti. Nytkin teen vuoroja yhden ison välitysyrityksen kautta ja tuntipalkka on 10,55€ mulle. Korkeimmillaan sain yhden erityislapsen hoidosta 11,50, kun perhe palkkasi suoraan kesän ajaksi. Mulla on hoiva-avustajan koulutus ja srk lastenhoitaja. Jos ei oo mitään, välitysfirma maksaa alle 10€/tunti.

Helsingissä ainakin me kodeissa työskentelevät lastenhoitajat saadaan jopa 20e/ tunti palkkaa. Palkat omassa tuttavapiirissäni liikkuu nyt siinä 15-20 e/h. Ja tosiaan ihan ilman alan koulutuksiakin pääsee tähän, kun on vaan riittävästi työkokemusta ja suosittelijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän