Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt paloi hermot lastenhoitajaan. Mikä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
19.10.2020 |

Ihan sama, vaikka roikkuisit täällä palstalla ja näkisit tämän. Harmittaa todella paljon.

Minulle oli tarjolla tänään ylimääräinen työkeikka illalle. Mieheni on töissä klo 13.30-21. Meille on jo aiemmin rekrytoitu lastenhoitaja, joka opiskelee lähihoitajaksi ja itse on kehunut, kuinka innostunut on saamaan vähän lisätienestiä ja voi tulla lyhyelläkin varoitusajalla.

Tälle illalle oli sovittu työvuoro hänelle klo 15-20.30. Ajattelin, että ehditään hyvin käydä yhdessä läpi lasten jutut, koska minulla oli keikkatyövuoro klo 16-20 (opetustyö) ja olisin lähtenyt vasta puoli neljältä kotoa. Lapsenvahti ilmoitti whatsappissa klo 12 jälkeen, että hänellä on kova migreeni, eikä pääse tulemaan, toivottavasti löydätte jonkun toisen. Jonkun toisen? Tälle illalle? Tuskinpa vaan ehdin rekryämään klo 12 jälkeen ketään, joka pystyisi tulemaan muutaman tunnin päästä! Olen todella ärsyyntynyt! Ei migreenille mitään voi, mutta tämä on toinen kerta peräkkäin, kun tekee oharit.

Edellisen kerran minä varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua työn aloitusta, että muistaahan hän varmasti tulla. Hetken päästä hän soitti unisena ja selitti, että hän ei ole nukkunut edellisenä yönä kuin pari tuntia, niin ei uskalla tulla, kun voi nukahtaa auton rattiin. Minä yritin vielä kysellä, onko kaikki kunnossa. Itse en jättäisi sovittuja töitä väliin vain siksi, että olen nukkunut huonosti. Kuvittelin, että kyllähän tuollainen lähihoitajaopiskelija on varmaan luotettava tyyppi. Alkaa vaikuttaa, että ei aivan ole.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan saa motivoituneeksi kunnon palkalla, 37 €/tunti ja pe la su päiviltä 47 €/tunti ja matkakulut niin ei tarvitse murehtia ohareita. Jos on alle viikon (5 pv) ilmoitusaika hoitotarpeesta niin kiireellinen tarve on 20 % kiirelisä tunnilta. Opiskelijalle hyvä raha. Mikään 10 - 20 € ilta ei riitä mihinkään niin sama jättää keikka väliin jos ei opiskelulta jaksa.

150 € neljän tunnin lastenhoitokeikasta on korvaus, jolla huvittaakin uhrata muutama ilta viikossa.

Ei kukaan maksa lastenhoitajalle tuollaisia summia. Normaalit taksat ovat 8-12€/tunti.

-ap

Vierailija
42/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap maksatte palkkaa lastenhoitotyöstä? Jos maksaa kunnon palkkaa niin säästää hermoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme järven rannalla. Kun tulin töistä, 2-vuotias istui yksin laiturilla, koska MLL: n lastenhoitajalle oli tullut vessahätä.

Oli viimeinen hoitaja siitä putiikista.

Olisitko ollut tyytyväinen, jos töistä tullessasi lastenhoitaja olisi kyykäten vääntänyt laiturille torttua vahtiessaan samalla - silmä kovana - pilttiäsi? Sitähän minäkin.

Taidat olla sopiva MLL:n hoitajaksi. Muut nimittäin saattaisivat ymmärtää ottaa sen lapsen sisälle mukaan eikä jättää lähellekään rantaa ilman valvontaa. Vessahätä sinänsä on hyvinkin luonnollista

Vierailija
44/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mites ois päiväkoti?

Ei olla oikeutettuja saamaan vuoropäiväkodista paikkaa, koska minulla ei ole säännöllistä iltatyötä. Täällä on vain yksi vuorohoitoa tarjoava päiväkoti, ja sinne on jonoa. Edellytyksenä on, että molemmat vanhemmat ovat säännöllisesti estyneitä hoitamaan lapsia iltaisin tai öisin ja viikonloppuisin. Minulle saattaa tulla töitä 0-6 iltana kuukaudessa siten, että sattuvat miehen kanssa samaan aikaan. Mieheni tekee vuorotyötä.

Päiväkotia vastaan minulla ei ole mitään, ja perheen 3- ja 5-vuotiailla on osa-aikainen hoitopaikka päiväkodissa. Molemmat ovat päiväkodissa keskimäärin 6 päivänä kuukaudessa silloin jos mieheni kanssa olemme töissä. Perheen tokaluokkalainen kaipaa myös hoitajaa, jos olemme molemmat töissä, ja siksikään tuo vuoropäiväkoti ei vastaa meidän tarpeisiimme.

-ap

Olette oikeutettuja, laki sanoo että hoito pitää järjestää perheen tarpeen mukaan. Iltahoidon tarpeen ei tarvitse olla säännöllistä. Hoito voidaan järjestää myös niin, että lapsi on hoidossa tavallisessa päiväkodissa mutta käy vuoropäiväkodissa vain silloin kun tarvitsee vuorohoitoa. kannattaa muuten kysyä jos tuo järjestely ei kelpaa niin yksityiseltä perhepäivähoitajalta iltahoitopaikkaa. Tosin joudut maksamaan siitä sitten käyvän hinnan. Niin kuin pitääkin.

Vierailija
45/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytointi on ihan hyvä sana, tuntipalkka on silloin jotain 60-70 €/tunti lasten hoidollisesta fasilitoinnista ja workshopista.

Rekrytoida = hankkia väkeä osalliseksi toimintaan

Palkanmaksua ei mainita ollenkaan.

Vierailija
46/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkiin??Tuskin...lähihoitajakoulu on yhdyssana...

Vierailija
47/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme järven rannalla. Kun tulin töistä, 2-vuotias istui yksin laiturilla, koska MLL: n lastenhoitajalle oli tullut vessahätä.

Olisitko ollut tyytyväinen, jos töistä tullessasi lastenhoitaja olisi kyykäten vääntänyt laiturille torttua vahtiessaan samalla - silmä kovana - pilttiäsi? Sitähän minäkin.

Mielummin noin, mutta ehkä sen taaperon olisi voinut ottaa sisälle tai missä se vessa nyt olikin, mukaan.

Vierailija
48/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi otetaan mukaan pakolliselle vessareissulle.

Voi jäädä muutoin tuntiliksa ohkaiseksi, jos äiti töistä tullessaan alkajaisiksi naaraa taaperonsa järven pohjasta, kun lapsenvahdilla on "yksityistilaisuus".

Varmaan sen "lastenhoitajan" henkinen sisarus, joka meni sisältä kysymään pomoltaan, mitä pitäisi tehdä kun vahdittava oli jäänyt kielestään kiinni jäiseen rauta-aitaan.

Eikö ole vähän rivoa, jos lapsi näkee tuntemattoman hoitsun alasti pöntöllä?

En minä ainakaan alastomaksi riisu vessassa. Ja mieluummin tekee tarpeensa kaksivuotiaan nähden kuin naaraa ipanan laiturin alta

Vierailija
49/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 8-12 €/tunti ei ole riittävästi. Jos minun täytyisi mennä illaksi johonkin perheeseen omalla kustannuksella ja viettää siellä aikaa 3-6 tuntia ja omalla kustannuksella sitten taas pois niin joku 30-50 € illasta miinus matkat on yhtä tyhjän kanssa. Jos onkin väsynyt olo opiskelupäivän jälkeen tai muuta tekemistä niin en menisi itsekään ”keikalle”.

Vierailija
50/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan saa motivoituneeksi kunnon palkalla, 37 €/tunti ja pe la su päiviltä 47 €/tunti ja matkakulut niin ei tarvitse murehtia ohareita. Jos on alle viikon (5 pv) ilmoitusaika hoitotarpeesta niin kiireellinen tarve on 20 % kiirelisä tunnilta. Opiskelijalle hyvä raha. Mikään 10 - 20 € ilta ei riitä mihinkään niin sama jättää keikka väliin jos ei opiskelulta jaksa.

150 € neljän tunnin lastenhoitokeikasta on korvaus, jolla huvittaakin uhrata muutama ilta viikossa.

Ei kukaan maksa lastenhoitajalle tuollaisia summia. Normaalit taksat ovat 8-12€/tunti.

-ap

Mä oon lääkäri ja noi taksat on paremmat kuin mun tuntipalkka. Mä lähtisin noilla hinnoilla kanssa vähän muksuja vahtimaan! 😁

Vierailija
51/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No siksi työntekijän on helppo ottaa kohdalle osuva parempi palkkainen työ ja perua lastenhoito. Raha puhuu ja määrää

Vierailija
52/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mä oon lääkäri ja noi taksat on paremmat kuin mun tuntipalkka. Mä lähtisin noilla hinnoilla kanssa vähän muksuja vahtimaan! 😁

Oho - otan osaa. Mulla on vähemmän vastuullisempi työ ja palkka 37-47 €/tunti. En kyllä osannut ajatella, että lääkärin palkka olisi alle tuon.

Vierailija
53/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 8 - 12 €/ tunti on aika vähän, mieluummin sitä säästää sitten muissa kuluissa kun lähtee lapsia hoitamaan illaksi. Ei ainakaan mua nappaisi.

Vierailija
54/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne lapsesi sitten niin vilkkaita, ettei niitä pysty vahtimaan migreenissä tai väsyneenä?

Joka tapauksessa, hommaa uusia lapsenvahteja(useampia).

Vierailija
55/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin samaa mieltä hoitakaa itse lapsenne.

Mitä helvettiä? On täysin normaalia että vanhemmat käyvät töissä!

Vierailija
56/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne lapsesi sitten niin vilkkaita, ettei niitä pysty vahtimaan migreenissä tai väsyneenä?

Joka tapauksessa, hommaa uusia lapsenvahteja(useampia).

Jokainen jolla on ollut migreeni tietää että silloin ei pysty tekemään mitään.

Ihan typerältä kuulostaa silti apn lastenhoitaja, toivottavasti löytyy uusi hyvä.

Vierailija
57/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä maksaisin mielelläni ainakin 20€ tunnilta. Maksoin omalle veljellenikin vaikkei hän olisi edes halunnut kuin matkarahat (tuli yli tunnin matkan päästä junalla, opiskelija). Itse kyllä yläasteella hoidin lapsia 20€/ilta palkalla. Olin toki 14v ja se tuntui isolta rahalta.

Vierailija
58/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kommentteja:

"Hoida itse lapsesi ja lopeta kiukuttelu."

"Olisitko ollut tyytyväinen, jos töistä tullessasi lastenhoitaja olisi kyykäten vääntänyt laiturille torttua vahtiessaan samalla - silmä kovana - pilttiäsi? Sitähän minäkin"

Tuota...pidättekö itseänne sivistyneinä ihmisinä?

Apua.

Vierailija
59/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko liian vähän?

Tai oletko muuten hankala? Vaaditko mahdottomia?

Joskus kannattaa myös miettiä onko omassa toiminnassa jotakin vikaa jos homma ei skulaa.

Vierailija
60/106 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 8-12 €/tunti ei ole riittävästi. Jos minun täytyisi mennä illaksi johonkin perheeseen omalla kustannuksella ja viettää siellä aikaa 3-6 tuntia ja omalla kustannuksella sitten taas pois niin joku 30-50 € illasta miinus matkat on yhtä tyhjän kanssa. Jos onkin väsynyt olo opiskelupäivän jälkeen tai muuta tekemistä niin en menisi itsekään ”keikalle”.

Kyllä Suomessa on selvästi liian hyvät opintotuet. Nuoret somettaa mieluummin kotona kuin tienaa omaa rahaa omalla työllä.

No, Mäkkäriin pääsee sitten omalla kustannuksella menemään töihin 8-12€ tuntipalkalla, kun opinto-oikeus päättyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä