Halvimmat keksimänne ateriat?
Minä aloitan.
Makarooneja 100g hinta noin 6 senttiä (kaloreita noin 300)
Raejuustoa 200g hinta noin 1,5€ (kaloreita noin 200)
Monivitamiinipilleri noin 0,20€
+ ketsuppia
Ravintoarvot 40g proteiinia ja 70g hiilareita
500 kalorin ateria!
Kommentit (29)
Mä usein syön tälleensä, että keitän 200 g makaroonia. Tämän jälkeen/ aikana runsaassa öljyssä kuumennan kurkuman ja kuullotan sipulisilppua. Sitten lisään tuon keitetyn makaroonin sipuleiden ja öljyn joukkoon ja annan olla niin kauan, että makaroonit hieman ruskistuu ja tulee osin rapeiksi. Sitten suolaa/ aromisuolaa ja mustapippuria. Lopulta laitan pannulle vielä 2 kananmunaa tai vaihtoehtoisesti hieman juustoraastetta ja yhden kananmunan. Ja sekoitan joukkoon. Maukasta noinkin, mutta usein lisään vielä ketsuppia.
Ja hyvin riittää minulle tuo pannullinen pienin lisukkein (leipää, joskus hedelmä, porkkana tms.) koko päiväksi.
1200 kaloreita ja n. 40 grammaa proteiiniä. Jotain 40 - 50 senttiä tulee siis hinnanksi.
Huom. Täysjyvämakarooni ei ole paljon kalliimpaa.
Puuro on halpaa. Jos saa ruokajakelusta vehnäjauhoja, lättyihin voi lisätä ohrajauhoa. Nokkosta, pinaattia.
Yleensäkin, mitä enemmän viitsii nähdä vaivaa, sitä halvemmalla selviää.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/32672/Laihduttajan%20kaalikeit…
Noi on aika edullisia ja terveellisiä, sipulia ja selleriä kantsii pistää reippaasti niin makukin on hyvä sitten :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Huom. Täysjyvämakarooni ei ole paljon kalliimpaa.
Puuro on halpaa. Jos saa ruokajakelusta vehnäjauhoja, lättyihin voi lisätä ohrajauhoa. Nokkosta, pinaattia.
Yleensäkin, mitä enemmän viitsii nähdä vaivaa, sitä halvemmalla selviää.
Täysjyvämakarooni pääsääntöisesti 65 % kalliimpaa ainakin missä itse käyn. Ja tuota vaalea satunnaisesti tarjouksessa esim. eurolla 6 x 400 g.
Vierailija kirjoitti:
Mä usein syön tälleensä, että keitän 200 g makaroonia. Tämän jälkeen/ aikana runsaassa öljyssä kuumennan kurkuman ja kuullotan sipulisilppua. Sitten lisään tuon keitetyn makaroonin sipuleiden ja öljyn joukkoon ja annan olla niin kauan, että makaroonit hieman ruskistuu ja tulee osin rapeiksi. Sitten suolaa/ aromisuolaa ja mustapippuria. Lopulta laitan pannulle vielä 2 kananmunaa tai vaihtoehtoisesti hieman juustoraastetta ja yhden kananmunan. Ja sekoitan joukkoon. Maukasta noinkin, mutta usein lisään vielä ketsuppia.
Ja hyvin riittää minulle tuo pannullinen pienin lisukkein (leipää, joskus hedelmä, porkkana tms.) koko päiväksi.
1200 kaloreita ja n. 40 grammaa proteiiniä. Jotain 40 - 50 senttiä tulee siis hinnanksi.
Tämän lisäksi teen usein hernekeittoa.
Liotan 500 g herneitä kattilassa yön yli. Laitan aamulla herneet kiehumaan. Sitten ruskistan pannulla 100 g rasvaista sikanautajauhelihaa, yhden porkkanan ja n. puolikkaan sipulin. Ruskistamisen jälkeen lisään ruokalusikan soijakastiketta, vajaan teelusikan rosmariinia sekä suht. hillityn makuista grillaus/ yleismaustetta. Liotan sitten veden kanssa pannun pohjasta kaikki maukkaat karamellisoituneet aromit ja kaadan herneiden joukkoon. Lopuksi suolaan. Lisäksi sinappia ja raakaa sipulia. + sitten samankaltaista lisuketta kuin tuon makaronin kanssa.
N. 1,70 senttiä tulee hinnaksi ilman leipää tms. Ja syön tuosta 3 päivää, että vajaa 60 senttiä annos. Yllättävän hyvin pitää nälkää vaikka kilokaloreita n. 700 ja proteiiniä n. 15 grammaa.
uuniohrapuuro
kaikki mikä tehdään perunasta
Perunarieskat (muusijauhe, jauhot, 1 muna), tomaattipasta (tomaattikuutiot, sipuli, oliiviöljy, valkosipuli, paljon mausteita, fusilli), makaronilaatikko.
Kotimaista merkin hernekeitto, 0,53€ purkki ja riittää kahteen ruokailuun.
Nuudelit.