Miten varattuna tulisi kieltäytyä iskuyrityksistä/tuoda ilmi että ei ole vapaa?
Ja missä vaiheessa?
Käyn usein tyttökavereideni kanssa baareissa tanssimassa. Yleensä minua isketään (ja kavereitani) monta kertaa illan aikana. Tullaan tanssimaan viereen, hymyillään ja viritellään keskustelua. En oikein tiedä missä vaiheessa tulisi tuoda esiin, että olen varattu, ja miten sen tekisi hienovaraisesti? Jos joku tulee tanssimaan siihen viereen ja ihan "viattomasti" aloittaa keskustelun kyselemällä mistä päin olen ja miten ilta on mennyt jne, niin ei nyt siinä heti viitsi paukauttaa että "älä vaan iske mua, oon naimisissa!" (kuulostais ehkä vähän neuroottiselta? :D ) mutta sitten toisaalta, jos juttelee ystävällisesti jonkin aikaa, pian homma menee siihen että mies kysyy voiko tarjota juotavaa (niistä olen kieltäytynyt, ettei miestä sitten harmita että tuhlasi rahojaan varattuun) mutta en ole oikein tiennyt pitäisikö siinä vaiheessa sanoa että miksi ei halua tarjottua juomaa, eli että on varattu?
Kuitenkin olen niin paljon kuullut miespuolisten mukavien miesten kertovan siitä, kuinka törkeitä pakkeja ovat saaneet naisilta, että siksi haluaisin olla ihan ystävällinen ja hienovarainen, johtamatta kuitenkaan iskemään tulevia miehiä harhaan, eli en halua pitää heitä pitkään siinä luulossa, että olisin saatavilla.
Miten siis tulisi toimia? Ideoita? Miten te toimitte? Hankinko jonkun "älä iske mua olen varattu"-tekstipaidan? :D
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:07"]
Onko sulla sormukset sormessa?
[/quote]
On! Ei kai ne siellä tanssilattian hämärässä sitten näy? Pitää varmaan kehittää joku tanssiliike, jossa vasen käsi pysyy koko ajan naaman edessä ilmassa tms.
ap
no sano että olet jo varattu, ei kiitos/suksi kuuseen
Kylä miehet yleensä naisen käytöksestä huomaa, jos naista ei kiinnosta lähempi tuttavuus. Kun olet asiallinen ja kohtelias, etkä yhtään flirttaava, siirtyvät hetken juteltuaan koittamaan jotain muuta. Ja eihän kaikki miehet ole iskemässä. Voivat vaan haluta tutustua mukavaan naiseen ja vaihtaa ajatuksia. kai varattukin voi sellaista tehdä?
Minua isketään jatkuvasti. Viimeksi olin liikenteessä aviomieheni kanssa ja hänen mentyä vessaan, singahti pöytään mies. Sanoin, että pöydässämme ei ole tilaa mutta istu silti. Puhelinnumeroaan kovasti tyrkytti mutten ottanut ja sanoin olevani naimisissa. Mieheni tuli takaisin ja tää tyyppi vaan esitteli pokkana itsensä miehelleni.
Minun on oltava
käsittämättömän haluttava koska tuota tapahtuu jatkuvasti ja myös sillon kun mieheni on mukana.
No en halua sanoa "suksi kuuseen" koska se on tylyä.
Ja siis nimenomaan, missä vaiheessa se "olen varattu" pitäisi sitten sanoa? Heti siinä kun joku tulee tanssimaan viereen ja vaikka kysyy että miten ilta on mennyt? Eikö se ole vähän neuroottista jos siihen vastaat että "olen varattu!" (kai sitä jutella saa, eikä siinä vaiheessa vielä voi tietää onko toinen iskuaikeissa vai tuleeko vaan juttelemaan?)
ap
no ei baarissa tulla lämpimikseen juttelemaan. Jos olette likkaporukassa liikenteessä eikä kenenkään ole tarkoitus hakea sieltä seuraa, sanotte heti aluunsa että haluatte jutella keskenänne.
Näytä sitä vasenta kättä ja hymyile.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:16"]
[/quote]
okei no tää ois hyvä, mutta missä vaiheessa? Heti kun joku tulee siihen viereen ja aloittaa keskustelua? Vai sitten jos tarjoaa juomaa? vai missä vaiheessa? Etten siis vaikuta neuroottiselta mutta etten anna turhia toiveitakaan.
ap
No kyllä mä ainakin juttelen ja tanssin ihmisten kanssa, jos ne on mukavia. Saatan ottaa juomankin vastaan, jos tarjotaan. Eihän se juoma oo maksu mistään.
Inhosin sinkkunakin sitä, jos miehet sano "oon varattu" heti, jos niille puhu, vaikken ees yrityäny iskeä, kuhan jutustelin.
Jos tulee joku sopiva aihe niin mies saattaa tulla esille keskustelussa. Jos otan juoman vastaan tai suostun hitaisiin, sanon yleensä et tää ei sit johda mihinkään.
Jos ei kaipas seuraa, musta voi sanoa, että ollaan tässä nyt omassa porukassa. Aina ei kuitenkaan pysty olemaan kiltti. Kaverit tulee usein multa pyytämäään apua, kun eivät osaa olla tarpeeksi jämäköitä. Mä joudun sitte olemaan se bitch, joka sanoo, et mun kaveria ei kiinnosta, voitko jättää sen rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:11"]Minua isketään jatkuvasti. Viimeksi olin liikenteessä aviomieheni kanssa ja hänen mentyä vessaan, singahti pöytään mies. Sanoin, että pöydässämme ei ole tilaa mutta istu silti. Puhelinnumeroaan kovasti tyrkytti mutten ottanut ja sanoin olevani naimisissa. Mieheni tuli takaisin ja tää tyyppi vaan esitteli pokkana itsensä miehelleni.
Minun on oltava
käsittämättömän haluttava koska tuota tapahtuu jatkuvasti ja myös sillon kun mieheni on mukana.
[/quote]
No jaa, ei oikeastaan tarvitse olla kovin kaunis että baarissa isketään. :D
Mulla toimii se, että olen ystävällinen ja hymyilen, mutta pidän vastaukset lyhyinä enkä vastavuoroisesti kysele mitään, varsinkaan henkilökohtaisia. Samoin, jos iskevä osapuoli kyselee henkilökohtaisia asioita, vastaan jotain todella ympäripyöreää. Jos ihailija ei millään meinaa ymmärtää etten ole seuraa hakemassa, ujutan miehen ja lapset ihan suveneeristi keskusteluun mukaan. Samoin, jos keskustelukumppani pyytää numeroa, treffeille tms kerron, että ei ole hyväksi mun parisuhteelleni treffailla muita miehiä.
Muaki ku olin synnyttään, ni synnytyslääkäri alko pokaa! Ja ne kätilötki! Vitsit ku mä oon nii haluttava! Ja Pekka Haavistoki tuli vaa sinne pokaa mua!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:11"]Minua isketään jatkuvasti. Viimeksi olin liikenteessä aviomieheni kanssa ja hänen mentyä vessaan, singahti pöytään mies. Sanoin, että pöydässämme ei ole tilaa mutta istu silti. Puhelinnumeroaan kovasti tyrkytti mutten ottanut ja sanoin olevani naimisissa. Mieheni tuli takaisin ja tää tyyppi vaan esitteli pokkana itsensä miehelleni.
Minun on oltava
[/quote]
No jaa, ei oikeastaan tarvitse olla kovin kaunis että baarissa isketään. :D
[/quote]
Jos oon tyttöporukalla liikkeellä niin minua isketään eniten. Pointti ei kuitenkaan ollut se, että leuhkisin näölläni. Ne iskuyritykset ovat tosi häiritseviä ainakin jos mieheni on mukana. Enkä ole huomannut muilla pariskunnilla samaa ongelmaa.
ylimielinen ämmä.
kysehän on että miten voisi kohteliaasti hoitaa ilmoitusasian.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:14"]
no ei baarissa tulla lämpimikseen juttelemaan. Jos olette likkaporukassa liikenteessä eikä kenenkään ole tarkoitus hakea sieltä seuraa, sanotte heti aluunsa että haluatte jutella keskenänne.
[/quote]
Miksei tultaisi.. ei sinne kosimaankaan lähdetä. Kyllä teillä akoilla on häiriintyneet kuvat itsestänne ja miehistä.
Kyllä mä ainakin jutustelen lämpimikseni. Voitais olla sillä tyttöporukalla ihan kotona vaan, jos ei otettais mitään kontaktia ulkomaailmaan. Ei seurustelu tai naimisissa olo estä puhumista muille ihmisille.
Yksi nainen joskus vaan heilutteli sormuksilla varustettua nimetöntään sellainen 'sori' ilme naamallaan. Se oli aika selkeä ja 'hauska'.
Kaveri tosin luuli sen tarkoittavan et nainen halusi itseään sormetettavan ja väitti ettei sillä mitään sormuksia siinä sormessa ollut :D
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:05"]
Ja missä vaiheessa?
Käyn usein tyttökavereideni kanssa baareissa tanssimassa. Yleensä minua isketään (ja kavereitani) monta kertaa illan aikana. Tullaan tanssimaan viereen, hymyillään ja viritellään keskustelua. En oikein tiedä missä vaiheessa tulisi tuoda esiin, että olen varattu, ja miten sen tekisi hienovaraisesti? Jos joku tulee tanssimaan siihen viereen ja ihan "viattomasti" aloittaa keskustelun kyselemällä mistä päin olen ja miten ilta on mennyt jne, niin ei nyt siinä heti viitsi paukauttaa että "älä vaan iske mua, oon naimisissa!" (kuulostais ehkä vähän neuroottiselta? :D ) mutta sitten toisaalta, jos juttelee ystävällisesti jonkin aikaa, pian homma menee siihen että mies kysyy voiko tarjota juotavaa (niistä olen kieltäytynyt, ettei miestä sitten harmita että tuhlasi rahojaan varattuun) mutta en ole oikein tiennyt pitäisikö siinä vaiheessa sanoa että miksi ei halua tarjottua juomaa, eli että on varattu?
Kuitenkin olen niin paljon kuullut miespuolisten mukavien miesten kertovan siitä, kuinka törkeitä pakkeja ovat saaneet naisilta, että siksi haluaisin olla ihan ystävällinen ja hienovarainen, johtamatta kuitenkaan iskemään tulevia miehiä harhaan, eli en halua pitää heitä pitkään siinä luulossa, että olisin saatavilla.
Miten siis tulisi toimia? Ideoita? Miten te toimitte? Hankinko jonkun "älä iske mua olen varattu"-tekstipaidan? :D
[/quote]
Jos joku vaikka baaritiskillä yrittää tuppautua seuraan,sanon että ei käy,odottelen tässä poikaystävääni.Tai sitten voi tosiaan jutellessa "ohimennen"mainita sen miehen.Vasta sitten jos juomaa haluaa tarjota/pyytää puhelinnumeroa yms.eli selvästi haluaa muutakin kuin vain jutustella,kannattaa kohteliaasti sanoa että on imarreltu,mutta on jo oma mies.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:16"]
[/quote]
okei no tää ois hyvä, mutta missä vaiheessa? Heti kun joku tulee siihen viereen ja aloittaa keskustelua? Vai sitten jos tarjoaa juomaa? vai missä vaiheessa? Etten siis vaikuta neuroottiselta mutta etten anna turhia toiveitakaan.
ap
[/quote]
Älä tee liian vaikeaa. Yleensä keskustelut aloitetaan tyyliin " Mitä kuuluu?" Siihen voi vastata vaikkapa "Kiitos hyvää, mieheni jäi kotiin hoitamaan lapsiamme, joten pääsin kavereiden kanssa vähän juhlimaan"
Eiköhän se ole sopivan arkisesti sanottu?
Onko sulla sormukset sormessa?