Synnytyksen käynnistymisen "tukeminen"
Raskausviikkoja 37+4 ja verenpaine alkaa olla vähän koholla, samoin proteiinia pissassa +/-. Turvotusta on vaikka miten paljon, ja myös satunnaisia näköoireita on esiintynyt. Tilanne ei kuitenkaan ole niin hälyttävä, että vaatisi cälittömiä toimenpiteitä.
Tänään kävin äitipolilla ja sain ajan käynnistykseen viikon päästä. Lääkäri kuitenkin tuumasi, että olisi hyvä, jos käynnistyisi jo ennen sitä luonnollisesti. Sitä vauhdittaakseen "irrotteli kalvoja" ja ronkki kohdunkaulaa kovakouraisesti sisätutkimuksen yhteydessä. Nyt noita supistuksia on jonkun verran ollutkin, mutta enpä usko että näillä nyt vielä synnytetään. Mietin, että millä keinoilla noihin saisi kenties enemmän tehoa ja tiheyttä, niin että se synnytys ihan oikeasti lähtisi käyntiin? Risiiniöljy on nou-nou :)
Kommentit (8)
Ronkkiminen voi saada kalvot repeämään tänään tai huomenna, niin kävi minulle.
Syö mausteista ruokaa, harrasta seksiä ja lepää!
Vanhaan aikaan kätilöt neuvoivat saunaa, seksiä ja lenkkiä (siis kävelylenkkiä). Ja taas uudelleen, niin monta kertaa, että alkaa tapahtumaan...
(Vois olla hyvä käyttää kortsua, ettei vahingossakaan sais mitään tulehdusta).
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:15"]
Vanhaan aikaan kätilöt neuvoivat saunaa, seksiä ja lenkkiä (siis kävelylenkkiä). Ja taas uudelleen, niin monta kertaa, että alkaa tapahtumaan...
(Vois olla hyvä käyttää kortsua, ettei vahingossakaan sais mitään tulehdusta).
[/quote]siis miksi kortsua? vai ajattelitko jotain irtosuhteiden harrastamista?
Nimenomaan EI kortsua, koska spermassa on prostaglandiineja, jotka puolestaan aiheuttavat supistelua.
Mutta minä en suosittele mitään sauna-siivous-lenkkeilyä, lapsi syntyy kun se syntyy, kun se on valmis. Turha rasitus ei lasta saa syntymään.
t. myös 5 lapsen äiti
Mikään ei auta. Lapsi tulee kun on siihen valmis.
T. Ei yhtään lasta
Mulla ainakin tuo kalvojen irrottelu oli tosi tehokas juttu, että toivotaan, että sinullakin! :) Itsellä auttoi myös varmaan se, etten jäänyt paikalleni makaamaan, kun supisteli vaan kävelin mm. portaita. Se ei varmaan toki mitään synnytystä saa sinänsä käynnistymään, mutta jos supistuksia jo on niin ehkä jotain apua. Itse ainakin koin, että makuullaan supistukset vaimeni.
Ei auta yhtään mikään muu kuin hyvin nukutut yöt ja runsas syöminen. Elimistö tulkitsee silloin, että on voimia synnytykseen. Älä siis rehki matonpesuja tai suursiivouksia, piinaa itseäsi seksin aiheuttamilla supistuksilla, vaan lepää todella paljon. T: 5 lasta