Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten ulkonäkö arvioidaan ja rankataan siten miltä he näyttävät meikattuna?

Vierailija
19.10.2020 |

Jokainen tietää miten paljon meikillä pystyy peittämään ja muuttamaan ihmisen oikeaa ulkonäköä, Miksi siis naiset rankataan ulkonäkökeskustelussa lähtökohtaisesti "naamari päällä" - ajattelun mukaan? Jos nainen, joka on julkisuuden henkilö, esiintyy julkisuudessa ilman meikkiä, on se kirjaimellisesti uutiskynnyksen ylittävä asia, niin omituisena ja poikkeuksellisena sitä pidetään. Ja vielä pitäisi häntä oikein ylistää tällaisesta rohkeudesta, mikä on miehille täysin normaalia.

Itseä huvittaa ikivanha latteus naisista "kauniimpana sukupuolena". Naiset ei ole yhtään sen paremman näköisiä, kuin miehetkään objektiivisesti arvioituna, silloin kun kummallakaan ei ole naamaria päällä.

Mikä siis on ratkaisu tähän tasa-arvo-ongelmaan? Pitääkö miestenkin alkaa meikkaamaan samoin, kuin naisten? Pitäisivätkö naiset siitä? Miksi suurin osa naisista ei kehtaa näyttää siltä miltä oikeasti näyttää?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat pinnallisia

Vierailija
22/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän vartaloitakin arvostellaan vaatteet päällä, vaikka alastihan sen oikeasti näkee onko hyvä kroppa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät hyötyisi samalla tapaa meikistä. Miehen meikkiä olisi varmaankin piilokorot ja keksitty tarina paremmasta ammatista.

Tuo ihmetyttää minuakin. Ja sitä paitsi samaan aikaan kun naiset ovat alkaneet laittautumaan enemmän, se nainen pakkelin ja vaatteiden alla on heikompaa tasoa kuin ennen. Kroppa on lihavampi ja monen iho-ongelmatkin ovat seurausta liiallisesta sokerista.

Vierailija
24/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole meikannut vuosikausiin eikä kukaan ole huomauttanut asiasta negatiivisesti. Miehet katselevat perään ja tekevät kahviloissa iskuyrityksiä. Olen yli nelikymppinen. Minulla on terveet pitkät paksut hiukset, virheetön iho ja olen hoikka. Yökerhoissa en käy, varmaan bilepaikoissa olisi oltava kovat meikit että pärjää "kilpailussa". Otaksun kuitenkin että itsevarmuus, onnellisuus ja sisäinen rauha tekevät ihmisen aina paremman näköiseksi kuin mikään meikki. 

Siis etkö tosiaan tajua, että kyse on tässä siitä, että meikillä rumastakin saa kauniin. Eihän tuo, että sinulla on virheetön iho ja muut asiat liity tähän mitenkään.

Vierailija
25/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein nainen on kyllä minun vaimoni, meikillä ja ilman. Ehkä hän ei missikisoissa pärjäisi, mutta omalla jännällä ja söpöllä tavallaan hän on jotakin mitä kukaan muu ei ole.

Vierailija
26/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähtöoletuksena on olla meikattu. Niinpä naiset julkkiksista taviksiin arvioidaan meikattuina, kun oletuksena on, että naiset yleensä nähdään laittautuneina.

Itse en kylläkään välttämättä aina meikkaa, enkä lataa someen pelkästään meikattuja kuvia. Varmaan joidenkin kilpailussa jään heikommalle sijalle, mutta eihän meikki todellisia kasvonpiirteitä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi