Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten ulkonäkö arvioidaan ja rankataan siten miltä he näyttävät meikattuna?

Vierailija
19.10.2020 |

Jokainen tietää miten paljon meikillä pystyy peittämään ja muuttamaan ihmisen oikeaa ulkonäköä, Miksi siis naiset rankataan ulkonäkökeskustelussa lähtökohtaisesti "naamari päällä" - ajattelun mukaan? Jos nainen, joka on julkisuuden henkilö, esiintyy julkisuudessa ilman meikkiä, on se kirjaimellisesti uutiskynnyksen ylittävä asia, niin omituisena ja poikkeuksellisena sitä pidetään. Ja vielä pitäisi häntä oikein ylistää tällaisesta rohkeudesta, mikä on miehille täysin normaalia.

Itseä huvittaa ikivanha latteus naisista "kauniimpana sukupuolena". Naiset ei ole yhtään sen paremman näköisiä, kuin miehetkään objektiivisesti arvioituna, silloin kun kummallakaan ei ole naamaria päällä.

Mikä siis on ratkaisu tähän tasa-arvo-ongelmaan? Pitääkö miestenkin alkaa meikkaamaan samoin, kuin naisten? Pitäisivätkö naiset siitä? Miksi suurin osa naisista ei kehtaa näyttää siltä miltä oikeasti näyttää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Olen itse tehnyt saman huomion, että meikittömyys tuntuu olevan naisille se poikkeustilanne. Moni nainen ei suostu esim treffeillä lähtemään uimahalliin, koska joutuisi luopumaan markkina-arvoa kohottavasta naamaristaan. Kerran yksi treffailemani nainen sanoi kun mentiin saunaan että tämä oli häntä vähän pelottava asia kun hänellä on huono kasvojen iho.

Olisivatko naiset yhtä nirsoja miesten suhteen jos eivät pitäisi omaa meikattua ulkonäköä vakiona, kun eihän se ole.. Itse ainakin pyrin suosimaan luonnonkauniita vain vähän meikkaavia naisia.

Vierailija
2/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt tätä silloin tällöin jo vuosia.

Tällä palstallakin nousee usein esiin, että työnantaja vaatii huoliteltua ulkonäköä=meikkaaminen. Vaaditaankohan samassa työpaikassa myös miehitä meikkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten totta, että meikittömät selfiet julkaissut nainen on rohkea. Miehet olis kai rohkeita jos julkaisisi somessa itsestään kuvan täydessä tällingissä.

Vierailija
4/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://i.pinimg.com/originals/16/d5/5c/16d55cd0407a7ce30a61e3e3ebdd275…

Tämän kuvan nainen on varmaan yksi niistä joka meikkaamisen jälkeen ajattelee, että

"miksi niin pieni osa miehistä näyttää hyvältä ja melkein kaikki naiset ovat kaunottaria"

Vierailija
5/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taas todistaa että teille nainen=instapimu. On olemassa valtavasti nuoria nättejä naisia, jotka eivät välitä meikkaamista.

Vierailija
6/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En julkaise selfieitä, enkä pahemmin meikkaa. Mikään meikki ei ole vielä niin kehittynyt, etteikö se näyttäisi kasvoilla päälleliimatulta. Kaunis ihminen on kaunis meikin kanssa tai ilman.

Vierailija
7/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kuvan nainen on varmaan yksi niistä joka meikkaamisen jälkeen ajattelee, että

"miksi niin pieni osa miehistä näyttää hyvältä ja melkein kaikki naiset ovat kaunottaria"

Tuo on ihan eri kuvakulma. Jos vasemmassa kuvassa hiukset olisivat eritavalla ja kasvoilla hymy, ihan yhtä olisi nätti.

Vierailija
8/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehen pitää joka tapauksessa lähestyä ja kuljettaa suhdetta eteenpäin (ellei ole Chad), meikkaamisessa on tavallaan se järki, että se laskee miesten kynnystä ottaa 'miehen rooli'. Mies ei varmaan haluaisi ottaa tuota yhtä usein jos ensivaikutelma ei olisi meikeillä täydennetty.

Vierailija
9/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kosmetiikkateollisuuden syöttämää harhaa, etteikö nainen voisi olla kaunis ilman meikkiä. Silmäpussit ja ihon virheet eivät ole kauniita, mutta muuten.

Vierailija
10/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Koska miehen pitää joka tapauksessa lähestyä ja kuljettaa suhdetta eteenpäin (ellei ole Chad), meikkaamisessa on tavallaan se järki, että se laskee miesten kynnystä ottaa 'miehen rooli'. Mies ei varmaan haluaisi ottaa tuota yhtä usein jos ensivaikutelma ei olisi meikeillä täydennetty.

Minusta rakennekynnet tai liika meikki ei ole naisellista. Se on kanamaista.

Vierailija
11/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Minusta rakennekynnet tai liika meikki ei ole naisellista. Se on kanamaista.

Tai tekoripset. Ne nyt eivät kaunista ketään.

Vierailija
12/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taas todistaa että teille nainen=instapimu. On olemassa valtavasti nuoria nättejä naisia, jotka eivät välitä meikkaamista.

Ei vaan pointti on nimenomaan se, että mulle ainakin nainen on se miltä se näyttää oikeasti, ja että maski päällä esiintyminen on pelkkää kusetusta. Lisäksi yrität vain välttää ottamatta kantaa itse aiheeseen sillä perusteella, että on olemassa paljon naisia, jotka ei meikkaa. Tämä mainitsemasi "valtava määrä" on silti selvä vähemmistö naisista, ja tiedät sen itsekin.

Ap.

Vierailija
13/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä toivoisin, että miehetkin laittautuisivat enemmän. Meikkiäkin saa käyttää - sitä voi nimittäin käyttää myös "miehekkäästi". Siis kun aloittaja kysyi, tykkäisivätkö naiset että miehetkin meikkaisivat.

Ja kyllä minusta on ihan ymmärrettävää, että ulkonäköä arvioidaan sellaisena, jollaisena liikkuu ihmisten ilmoilla. En oikein ymmärrä, miksi juuri meikki on tässä outoa, kun ihan yhtä laillahan ihmiset laittavat hiuksiaan, pukeutuvat itseään imarteleviin vaatteisiin, jne. En ymmärrä, miksi ulkonäköä pitäisi arvioida senkään perusteella, millaisia ihmiset ovat vaikka heti herättyä. Tyyli on kuitenkin merkittävä osa ulkonäköä.

Vierailija
14/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, jos kerran nainen on valveillaoloaikansa meikit päällä?

Vierailija
15/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan pointti on nimenomaan se, että mulle ainakin nainen on se miltä se näyttää oikeasti, ja että maski päällä esiintyminen on pelkkää kusetusta. Lisäksi yrität vain välttää ottamatta kantaa itse aiheeseen sillä perusteella, että on olemassa paljon naisia, jotka ei meikkaa. Tämä mainitsemasi "valtava määrä" on silti selvä vähemmistö naisista, ja tiedät sen itsekin.

Ap.

Tässä on kyse siitä, että eri ihmiset tykkäävät erilaisista. Esim. joku goottimies haluaa nimenomaan goottinaisen, jolloin on olennaista, miltä tämä näyttää laittautuneena. Sitten joku toinen haluaisi sellaisen, joka ei kauheasti meikkaa, jolloin on olennaisempaa, miltä näyttää ilman meikkiä. Eli ne meikkaavat naiset eivät vaan ole sitä, mitä sinä etsit. Meikki päällä esiintyminen ei ole kusetusta, vaan siinä ihminen on sen näköinen, jonka näköinen haluaa olla. Esim. joku rock-henkinen tyyppi näyttää enemmän itseltään silmärajauksissa ja mustassa kynsilakassa, ja se sitten miellyttää joitain ja joitain ei. Sama koskee muunkintyylistä meikkiä.

Vierailija
16/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En julkaise selfieitä, enkä pahemmin meikkaa. Mikään meikki ei ole vielä niin kehittynyt, etteikö se näyttäisi kasvoilla päälleliimatulta. Kaunis ihminen on kaunis meikin kanssa tai ilman.

Niin, mutta ruman ihmisen saa helposti kauniiksi meikkaamalla.

Vierailija
17/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko 37 vuotisen elämäni aikana, suomen pääkaupungissa, en ole tavannut ketään joka käyttäisi noin paljon meikkiä.

Linkkaile vaan lisää epärealistisia kuvia. Suurin osa naisista käyttää vain vähän meikkiä.

Vierailija
18/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meikannut vuosikausiin eikä kukaan ole huomauttanut asiasta negatiivisesti. Miehet katselevat perään ja tekevät kahviloissa iskuyrityksiä. Olen yli nelikymppinen. Minulla on terveet pitkät paksut hiukset, virheetön iho ja olen hoikka. Yökerhoissa en käy, varmaan bilepaikoissa olisi oltava kovat meikit että pärjää "kilpailussa". Otaksun kuitenkin että itsevarmuus, onnellisuus ja sisäinen rauha tekevät ihmisen aina paremman näköiseksi kuin mikään meikki. 

Vierailija
19/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei, jos kerran nainen on valveillaoloaikansa meikit päällä?

No niinpä. Mitä väliä randomien mielipiteillä muutenkaan on. 

Sitäpaitsi normaali nainen (ne epätavallisen paljon meikkaavat pois lukien) näyttää kyllä ihan samalta ihmiseltä meikillä ja ilman.

Minunkaan mieheni eivät ole juuri asiaa kommentoineet. Yksi tapailumies sanoi, kun näki minut ensimmäistä kertaa suihkunraikkaana, etten näyttänyt yhtään erilaiselta. Ex-aviomies taas joskus kommentoi, että näytin kauniilta kun olin meikannut vähän huolellisemmin jonnekin iltamenoihin. 

Vierailija
20/26 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole meikannut vuosikausiin eikä kukaan ole huomauttanut asiasta negatiivisesti. Miehet katselevat perään ja tekevät kahviloissa iskuyrityksiä. Olen yli nelikymppinen. Minulla on terveet pitkät paksut hiukset, virheetön iho ja olen hoikka. Yökerhoissa en käy, varmaan bilepaikoissa olisi oltava kovat meikit että pärjää "kilpailussa". Otaksun kuitenkin että itsevarmuus, onnellisuus ja sisäinen rauha tekevät ihmisen aina paremman näköiseksi kuin mikään meikki. 

Itsevarmuus, onnellisuus, sisäinen rauha ja meikkihän eivät sulje toisiaan pois. Mutta sitä sinä et ehkä tarkoittanutkaan - vai? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi