Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömyyden huippu! Kommentteja??

Vierailija
21.01.2014 |

Mitäpä olette tästä mieltä... Olemme seurustelleet miehen kanssa 1,5 vuotta. Aloitimme seurustelun hyvin pian erottuamme aiemmista suhteistamme. Eksät ovat olleet aina ongelmamme... Minä ja eksäni sovimme, että pysymme kavereina eikä ero tarkoita sitä ettemme koskaan enää näe toisiamme. Kävimmekin eron jälkeen mm. pari kertaa lenkillä tai salilla ja kerran ravintolassa kuluttamassa yhteisen lahjakortin joka oli jäänyt käyttämättä. Toki myös näimme hoitaessamme käytännön juttuja, esim. kun hain tavaraa entisestä asunnosta johon mies siis jäi asumaan. Juttelimme nähdessämme niinkuin kaverit, ja mies avautui mm. ettei ole pystynyt oikein nukkumaan eikä ole pystynyt etenemään sänkyyn uusien naisten kanssa. Kyllä, intiimiä ja rehellistä, mutta mielestäni vielä ihan ok. Ex myös kertoi laihtumisestaan (aloitti kuurin eron jälkeen) ja soitti esim. kun ei löytänyt kuumemittaria kämpiltä (kysyi otinko sen muuttaessani mukaani).

Nykyinen mieheni ei pitänyt tästä. Hänen mielestään eksäni roikkui minussa ja käyttäytyi oudosti. En saanut enää olla yhteydessä eksään. Pahin draama syntyi siitä kun ex ehdotti yhteistä kahvittelua että voisi tutustua uuteen mieheeni. Sillon nykyinen mies käski tehdä selvän pesäeron eksään sillä hänen mielestään ex tungetteli suhteeseemme. En olisi enää saanut vastata puheluihin tai tekstiviesteihin, lähinnä moikata jos törmäisimme jossain. Minun piti siis olla tyly, että ex ymmärtäisi jättää minut rauhaan.

Nykyinen mieheni taas pitää vieläkin yhteyttä omaan eksäänsä (jonka minä olen tavannut parikin kertaa koska mies halusi). Heillä oli pitkä hyvä suhde, ja tämä nainen oli hänen paras ystävänsä. Miehen mielestä tämä nainen on yhä hänen ainoa aito ystävänsä, sillä miespuoliset kaverinsa eivät osaa lohduttaa/tukea/antaa kunnollista apua kriisitilanteissa. Mies siis soittaa eksälleen jos meillä menee huonosti ja kysyy apua. Mies myös auttaa eksäänsä mm. auton hankinnassa, kyselee tämän raskausasioista ja juttelevat muutenkin henkeviä. Tämä nainen pitää myös mieheeni yhteyttä ja soittelee mm. kertoakseen kuinka pitkiä lenkkejä on tehnyt. Yhteydenpito on siis molemminpuoleista.

Minulla ei ole tätä naista vastaan mitään, hän on ok tyyppi. Olen lähinnä pyytänyt että mies myös hillitsisi yhteydenpitoa jos minun on pitänyt jäädyttää oma ex-suhteeni täysin. Mies suuttuu ja sanoo ettei kyseessä ole sama asia. Heillä oli 12v suhde jossa he olivat parhaat ystävät ja pystyivät puhumaan kaikesta. Minulla oli 7v suhde, joka oli enemmän pintapuolinen (ex ei ollut kovin puhelias). Miehen mielestä myös hänen eksänsä pääsi elämässä eteenpäin eron jälkeen, eikä jäänyt roikkumaan niinkuin minun eksäni (joka siis halusi kahville ja kysyi missä kuumemittari on).

Jokunen aika sitten sain eksältä nimipäivätekstarin. Mies raivostui. "Miten se kehtaa vielä pitää yhteyttä???" Muutama päivä tätä ennen olimme riidelleet ja mies oli taas soittanut eksälleen... Hänen mielestään asioita ei voi verrata. Ei minunkaan mielestä. Mielestäni nimipäivätekstari ja eksälle soittaminen meidän riidan jälkeen ovat todellakin eri asia... Mutta täysin toisinpäin vaakakupissa kuin mies kuvittelee.

(Anteeksi pitkä vuodatus)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tämä voi olla totta.

Vierailija
2/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna haistattaisin pitkät sekä exälle, nyxälle, että nyxän exälle. Oikeesti, ap, pakkaat kamppees ja astelet nokka pystyssä hevon kuuseen tuosta kuviosta. Eihän tossa nyt ole mitään JÄRKEÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-)

No eipä tuosta voi muuta sanoa, kuin että miksi erosit ex:stä, miksi nyxäsi erosi ex:tään, miksi olette nyxäsi kanssa yhdessä? Kaikkea ei voi saada. Täysi komppi 14, joka toteaa että lähde nostelemaan. Ikään kuin ihmiset ripustautuvat vähän sinne tänne löyhän tahmeasti - muttei kunnolla minnekään.  

Vierailija
4/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas outo mies sulla nykysin...

Vierailija
5/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa sen eksän luo. Hulluhan tuo nykyinen on.

Vierailija
6/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toi on niin tyypillistä että kiukuttaa oikein! nyt samat säännöt molemmille, ihan vaikka niin että sovitte että näin ja näin monta kertaa 'voi' olla viikossa yhteydessä eksään. tasapuolisuus, kummallakaan ei pitäisi olla valittamista!

Vierailija
7/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta hyvältä tuon perusteella teidän suhteen tilanne. Liian mustasukkainen äijä joka ottaa itselleen vapauksia joita ei salli toiselle. Kannattaa kyllä miettiä vakavasti tuota juttua.

Vierailija
8/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, jos itse ei olisi exänsä kanssa tekemisissä niin ymmärtäisin hänen kantansa, nyt siinä ei ole mitään järkeä. Tee kantasi selväksi ja puhukaa asia selväksi ettei siihen aina tarvitse palata, jos sopua ei saada (muulla kuin että sinä myönnyt) harkitsisin jopa eroa.

Vierailija
9/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sun ei olisi koskaan pitänyt suostua hänen vaatimuksiin, koska silloinhan olet tavallaan myöntänyt hänen olevan oikeassa, että exäsi roikkuu sinussa. Ota asia uudestaan esille äläkä suostu tuollaiseen. Mikä hän on sinua määräämään?

Vierailija
10/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankaan ei tule pitää yhteyttä eksiinsä! Näin se menee järkevimmin. En voisi itse kuvitellekaan että me miehemme kanssa kumpikin pitäisimme yhteyttä eksiemme kanssa. Jos on mennyt poikki sitten on mennyt poikki. Sinuna jättäisin miehen joka ripustautuu entiseensä noin kovasti.

Vierailija
11/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, on ihan ok olla yksin. Joidenkin ehkä pitäisikin mielummin olla yksin...

Vierailija
12/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle eksäsi eksä on raskaana?

Vierailija
13/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:14"]

Kenelle eksäsi eksä on raskaana?

[/quote]HUOH... Lukemisen ymmärtämättömyys!!

Vierailija
14/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:18"]

Mitäpä olette tästä mieltä... Olemme seurustelleet miehen kanssa 1,5 vuotta. Aloitimme seurustelun hyvin pian erottuamme aiemmista suhteistamme. Eksät ovat olleet aina ongelmamme... Minä ja eksäni sovimme, että pysymme kavereina eikä ero tarkoita sitä ettemme koskaan enää näe toisiamme. Kävimmekin eron jälkeen mm. pari kertaa lenkillä tai salilla ja kerran ravintolassa kuluttamassa yhteisen lahjakortin joka oli jäänyt käyttämättä. Toki myös näimme hoitaessamme käytännön juttuja, esim. kun hain tavaraa entisestä asunnosta johon mies siis jäi asumaan. Juttelimme nähdessämme niinkuin kaverit, ja mies avautui mm. ettei ole pystynyt oikein nukkumaan eikä ole pystynyt etenemään sänkyyn uusien naisten kanssa. Kyllä, intiimiä ja rehellistä, mutta mielestäni vielä ihan ok. Ex myös kertoi laihtumisestaan (aloitti kuurin eron jälkeen) ja soitti esim. kun ei löytänyt kuumemittaria kämpiltä (kysyi otinko sen muuttaessani mukaani).

Nykyinen mieheni ei pitänyt tästä. Hänen mielestään eksäni roikkui minussa ja käyttäytyi oudosti. En saanut enää olla yhteydessä eksään. Pahin draama syntyi siitä kun ex ehdotti yhteistä kahvittelua että voisi tutustua uuteen mieheeni. Sillon nykyinen mies käski tehdä selvän pesäeron eksään sillä hänen mielestään ex tungetteli suhteeseemme. En olisi enää saanut vastata puheluihin tai tekstiviesteihin, lähinnä moikata jos törmäisimme jossain. Minun piti siis olla tyly, että ex ymmärtäisi jättää minut rauhaan.

Nykyinen mieheni taas pitää vieläkin yhteyttä omaan eksäänsä (jonka minä olen tavannut parikin kertaa koska mies halusi). Heillä oli pitkä hyvä suhde, ja tämä nainen oli hänen paras ystävänsä. Miehen mielestä tämä nainen on yhä hänen ainoa aito ystävänsä, sillä miespuoliset kaverinsa eivät osaa lohduttaa/tukea/antaa kunnollista apua kriisitilanteissa. Mies siis soittaa eksälleen jos meillä menee huonosti ja kysyy apua. Mies myös auttaa eksäänsä mm. auton hankinnassa, kyselee tämän raskausasioista ja juttelevat muutenkin henkeviä. Tämä nainen pitää myös mieheeni yhteyttä ja soittelee mm. kertoakseen kuinka pitkiä lenkkejä on tehnyt. Yhteydenpito on siis molemminpuoleista.

Minulla ei ole tätä naista vastaan mitään, hän on ok tyyppi. Olen lähinnä pyytänyt että mies myös hillitsisi yhteydenpitoa jos minun on pitänyt jäädyttää oma ex-suhteeni täysin. Mies suuttuu ja sanoo ettei kyseessä ole sama asia. Heillä oli 12v suhde jossa he olivat parhaat ystävät ja pystyivät puhumaan kaikesta. Minulla oli 7v suhde, joka oli enemmän pintapuolinen (ex ei ollut kovin puhelias). Miehen mielestä myös hänen eksänsä pääsi elämässä eteenpäin eron jälkeen, eikä jäänyt roikkumaan niinkuin minun eksäni (joka siis halusi kahville ja kysyi missä kuumemittari on).

Jokunen aika sitten sain eksältä nimipäivätekstarin. Mies raivostui. "Miten se kehtaa vielä pitää yhteyttä???" Muutama päivä tätä ennen olimme riidelleet ja mies oli taas soittanut eksälleen... Hänen mielestään asioita ei voi verrata. Ei minunkaan mielestä. Mielestäni nimipäivätekstari ja eksälle soittaminen meidän riidan jälkeen ovat todellakin eri asia... Mutta täysin toisinpäin vaakakupissa kuin mies kuvittelee.

(Anteeksi pitkä vuodatus)

[/quote]

Luin ton alun ja mietin, että lukisitko uudelleen tekstisi et jospa valkenisi et mitä oikein teet. Sen jälkeen luin loppuosan ja mietin lisää et mitä vittua. Miksi te ylipäätään ootte yhdessä? Mun mies jos soittelisi eksälleen riitojen aikana lentäisi pihalle suht suorassa kaaressa. 

Vierailija
15/17 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummallakaan ei ole exänsä kanssa lapsia, en näe mitään syytä ylläpitää jotain kaveruussuhdetta exään. Se aiheuttaa aina närää uudessa puolisossa ja ihan ymmärrettävää, että näin tapahtuu. Erityisesti suhteen asioiden tai riitojen ruotiminen exän kanssa on outoa.

Vierailija
16/17 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kommenteista! Tottahan se on että tämä on aika sairas kuvio. Erosin entisestäni ihan normisyistä, emme sopineet yhteen. Myös nykyinen mieheni erosi omastaan samasta syystä.

Nykyään mulla ei ole eksääni kohtaan mitään haluja kaveerata enempää, se oli silloin heti eron jälkeen kun tuntui että on tylyä lyödä suoraan välit poikki... Eli hain sellaista pehmeää laskua. Mutta joo nykyinen mieheni on yhä tiiviisti tekemisissä oman eksänsä kanssa enkä usko että kovin äkkiä tilanne on muuttumassa. Miehen mielestä hänellä on oikeus olla ystävä eksänsä kanssa koska olivat niin hyviä ystäviä 12-vuotisen suhteensakin aikana ja tämä nainen on ainut "ulkopuolinen" joka voi auttaa häntä hädässä. Minä ja eksäni kun emme puhuneet henkeviä suhteemme aikana juurikaan niin minulla ei ole samaa oikeutta.

Lähteminen on käynyt mielessä. Voitte uskoa ettei ole ainut ongelma meillä tämä...

-AP-

Vierailija
17/17 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 11:50"]

Miehen mielestä hänellä on oikeus olla ystävä eksänsä kanssa koska olivat niin hyviä ystäviä 12-vuotisen suhteensakin aikana ja tämä nainen on ainut "ulkopuolinen" joka voi auttaa häntä hädässä. Minä ja eksäni kun emme puhuneet henkeviä suhteemme aikana juurikaan niin minulla ei ole samaa oikeutta.

[/quote]

Pahoittelut huonosta ulosannista... Tarkoitin siis ettei mies hyväksy minkäänlaista yhteydenpitoa, ei edes nimipäiväviestiin vastaamista.

-AP-