Suostuisitko parisuhteeseen, jossa toinen tekee selväksi, ettei halua koskaan muuttaa yhteen?
Mitä mieltä erillisuhteista? Toimiiko tällainen tilanteessa, jossa asunnot sijaitsevat kävelyetäisyydellä toisistaan?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin jyrkkä ehdottomuus asiassa olisi minusta vähän huolestuttavaa. Haluaisin tietää ainakin syitä siihen.
Mitä erityisiä sytitä siihen pitäisi olla? Mieltymyskysymys siinä missä esimerkiksi lasten hankinta, avioliitto tai kaupungissa asuminen. Yhdelle sopii yhdenlainen elämä, toiselle toisenlainen.
No, eihän näitä tarvitse miettiä jos ei halua. Kyllä minä ainakin osaan eritellä, miksi asun yksin. Olen introvertti. Silti luulen, että pystyisin asumaan yhdessä samantyylisen miehen kanssa.
Nuorena en, mutta in vanhempana se olisi plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin jyrkkä ehdottomuus asiassa olisi minusta vähän huolestuttavaa. Haluaisin tietää ainakin syitä siihen.
Mitä erityisiä sytitä siihen pitäisi olla? Mieltymyskysymys siinä missä esimerkiksi lasten hankinta, avioliitto tai kaupungissa asuminen. Yhdelle sopii yhdenlainen elämä, toiselle toisenlainen.
No, eihän näitä tarvitse miettiä jos ei halua. Kyllä minä ainakin osaan eritellä, miksi asun yksin. Olen introvertti. Silti luulen, että pystyisin asumaan yhdessä samantyylisen miehen kanssa.
Kyllä minäkin varmaan pystyisin, mutta kun etsin nimenomaan suhdetta, jossa ei asuta yhdessä. Samaten tulisin kenties toimeen kumppanin lasten kanssa, mutta siitä huolimatta otan vain lapsettoman kumppanin.
Me olemme olleet naimisissa jo 17 vuotta, mutta asuttiin yhdessä (huonolla menestyksellä) vain pari vuotta aluksi. Onneksi ei kuitenkaan erottu vaikka erilleen muutettiinkin, tämä on toiminut meille hyvin. Jos olisi yhteisiä lapsia haluttu niin sitten ehkä olisi pitänyt koittaa saada saman katon alla asuminen toimimaan paremmin, tosin olisihan sitä voinut asua vaikka samassa rapussa? :-)
Haluaisin itsekin erillissuhteen, mutta noin jyrkkä kanta asiaan arveluttaa. Sanon, että ehkä.
M31
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin itsekin erillissuhteen, mutta noin jyrkkä kanta asiaan arveluttaa. Sanon, että ehkä.
M31
Miksi sinua arveluttaa se, että nainen tietää, mitä tahtoo?
Itte en ala muuttaan yhteen kenenkään kanssa. Yhtä helvettiä kun ei pääse omaan rauhaan jos tahtoisi.
Hyvin toiminut 21 vuotta ja ei edes asuta samalla paikkakunnalla. Ihan paras ratkaisu molemmille, jotka tykkäävät olla omissa oloissaan välillä.
En muunlaiseen suhteeseen enää lähtisikään. Olen elänyt erillissuhteessa nyt muutaman vuoden. Ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
En voi olla täysin varma, haluaisinko itse muuttaa yhteen joskus myöhemmin. Tällöin naisen täytyisi kyllä olla lähes täydellinen.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
En voi olla täysin varma, haluaisinko itse muuttaa yhteen joskus myöhemmin. Tällöin naisen täytyisi kyllä olla lähes täydellinen.
M31
Anna kun arvaan: ajattelet lapsistakin, että ehkä joskus? ;)
Omat lapset ovat jo muuttaneet omilleen, joten tässä elämänvaiheessa se olisi ideaali ratkaisu minulle. Jos olisin nuori ja haluaisin lapsia, niin silloin en olisi suostunut.
Tämän ikäisenä kyllä, silloin kun lapset olivat pieniä tai kun heitä vasta suunniteltiin en.
Nyt 65-vuotiaana haaveilen Koronan jälkeen (jos sellaista aikaa edes tulee) löytäväni miehen joka suostuu sitoutuneeseen suhteeseen mutta erillään asumiseen.
Minä haluaisin mennä nukkumaan rakkaani viereen ja siitä myös herätä. Jos päivät ollaan joka tapauksessa töissä, jäisi iso osa läheisyyden mahdollisuudesta saavuttamatta.
En, koska sitten emme haluaisi samoja asioita elämältä.
Lapsiperheelle ei hyvä ratkaisu, mutta näin 50+ ja lapset kasvattaneena se olisi täydellinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin mennä nukkumaan rakkaani viereen ja siitä myös herätä. Jos päivät ollaan joka tapauksessa töissä, jäisi iso osa läheisyyden mahdollisuudesta saavuttamatta.
Näin eläkeläisenä ei enää pääse töihin puolisoa pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan erillään, mutta suurin osa öistä vietetään silti yhdessä. Yökyläily on paljon hauskempaa kuin yhdessä asuminen.