Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö ihan helposti laihduttamaan 10% painostasi?

Vierailija
20.01.2014 |

Älä luovuta turhaan! Pienikin laihtuminen kannattaa

Perjantai 10.1.2014 klo 10.47

Liikakiloihin ja lihavuuteen liittyvät sydän- ja diabetesriskit saattavat pienentyä jo suhteellisen pienellä laihduttamisella, tuore yhdysvaltalaistutkimus osoittaa.

Laihduttamisesta ei siksi kannata luopua, vaikka tulokset jäisivät aluksi pieniksi.

Yhdysvaltalaisten tutkimuksen perusteella apua on jo kymmenen prosentin painonpudotuksesta kahden vuoden aikana. Ylipainoisilla keski-ikäisillä naisilla tämä riittää kohentamaan kolesterolitasoja sekä insuliini- ja glukoositasapainoa. Suurimman hyödyn saavat suurimmassa sairastumisriskissä olevat.

Merkittävä osa ihmisistä vähitellen lihoo ikääntyessään etenkin, jos he eivät harrasta liikuntaa ja liikkuvat muutenkin vähän. Tämän kehityksen pysäyttäminen tai kääntäminen pienelläkin laihduttamisella voi pienentää lihavuudesta johtuvia terveyshaittoja. Kaikkia lihavuuden haittoja se ei kuitenkaan poista.

Tutkimus julkaistiin Yhdysvaltojen lääkäriliiton JAMA-lehdessä. Siihen osallistui 417 keskimäärin 44-vuotiasta lihavaa ja ylipainoista naista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90 kg, ja 9 kg lähtee ihan helposti, toiset 9 kg ovatkin sit vähän tiukemmassa. Tavoite siis toi 72 kg, jonka olen painanut viimeksi 10 v. sitten.

Vierailija
22/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta en kovin helposti. Olen kortisonin pahasti turvottama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kuudestakymmenestä kilosta ei helposti laihduteta yhtään mitään, ikävä kyllä. Saisinkin melkein kuus kiloa pois tosta vaan.

Vierailija
24/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

173/67, eli jos paino menisi noin 60 kiloon, päästäisiin tuohon.

Onnistuisi kyllä esim. karppaamalla. 

Vierailija
25/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ensinnäkin, mun paino ei ole hievahtanut suuntaan jos toiseenkaan viimeiseen 13 vuoteen vaikka olen yrittänyt.

Toisekseen, jos laihtuisin, niin olisin varmaan aika pian teholla merkittävän alipainon vuoksi.

Vierailija
26/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 23:16"]Alle kuudestakymmenestä kilosta ei helposti laihduteta yhtään mitään, ikävä kyllä. Saisinkin melkein kuus kiloa pois tosta vaan.

[/quote]

No riippuu kyllä pituudestasi.

Vierailija
27/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin pois mutta en helposti. En kuitenkaan pidä sitä tarpeellisena, kun mitat nyt 157 cm ja 48 kg. Ennen lasten syntymää painoin 44 kg.

Vierailija
28/28 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, koska olen normaalipainon ylärajoilla. En vaan nyt raskaana ollessa viitsi vauvan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän