Mä vihaan liikuntaa ja sitä oloa, mikä liikunnasta tulee!!
Liikun joka päivä, enkä millään opi löytämään liikunnasta mitään myönteistä... tai ainut asia on se tieto, että liikunta on terveyden kannalta välttämätöntä. Vihaan hikoilua, vihaan hengästymistä ja vihaan sitä, että liikkuminen tuntuu niin raskaalta. Vihaan sitä oloa, mikä tulee 20 minsan liikkumisen jälkeen, kun kroppa alkaa lämmetä. Vihaan sitä oloa, mikä tulee liikkumisen jälkeen. Toipumiseen menee tunti-pari. Onko kenelläkään vinkkejä, miten liikunnasta saisi vähemmän ikävää?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:55"]
No olen tuo joka ehdotti salia. Ihan vakavasti, kannattaa kokeilla erilaisia lajeja. Jos et tykkää hikilajeista, sitten pitää miettiä jotain kevyempää. Ala käydä venyttelyssä, kävelyllä sellaista vauhtia, mikä itsestäsi tuntuu hyvältä. Pyöräilykeleillä pyöräile omaan tahtiisi ja nauti. Tykkäätkö tanssia? Lavatansseihin vaan, se on liikuntaa mikä ei tunnu liikunnalta jos siitä tykkää. Kun kerran vihaat hengästymsitä ja hikoilua, pitää liikkua niin, ettei hengästy ja hikoa, mutta jotta saisit liikunnan ilon, niin siihen rajalle. Osta kotiin jumppapallo ja kuntopyörä, sitä poljet omaan tahtiin ja pallolle löytyy ohjeita paljon netistä.
[/quote]
Okei. Ilmoitan ukolle, että tämä tyttö läks nyt lavoille ;)
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:04"]
Mitä lajeja olet kokeillut?
[/quote]
Kaikkea paitsi sukeltamista, laskuvarjohyppyä ja vesihiihtoa. Ehkä se vesihiihto olisi sitten se minun lajini.
ap
Pilates. Liikuntaa ilman liikkumista (ja hikoilua).
Täällä toinen joka inhoaa liikuntaa. Pilates on ainoa tunti minne menen ilman että pitäis itteään aseella uhata ja tukasta vetää
Ihan oikeasti mene lääkäriin. Sulla voi olla sydämessä häikkää. En halua pelotella, mutta sydänvaivaisilla on usein epämiellyttäviä tuntemuksia, voimattomuutta, hengästymistä ja kuumotuksia. Ja voihan se olla jotakin muutakin, vaikka orastavaa väsymysoireyhtymää tai jotakin lihasrappeumaa.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:05"]
Get a life. Vai onk seki ällöö.
[/quote]
Elämä on tosi epäällöö miinus liikunta.
ap
Vaikutat todella negatiiviselta ihmiseltä. Onko asenteesi kaikkeen muuhunkin tuollainen? "Ruoka on pahaa, mutta pakko se on syödä", "Työt on hirveitä, mutta pakko ne on tehdä" jne? Kaikki on pakko ja pahaa ja älllöö ja vihattavaa?
Minä en suosittele sinulle mitään muuta kuin asenteen muutosta. Suomi on täynnä kaltaisiasi ihmisiä, jotka vellovat kaikessa negatiivisuudessa, eivätkä edes halua siitä ajattelutavasta pois.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:57"]
Terveyshyödyt saa ihan vain kävelemällä reippaasti puoli tuntia päivässä.
[/quote]
Niin. Se on ällöä se kävely. Reipas kävely, hidas kävely, ihan vain kävely. Ällöä kaikki tyynni.
ap
[/quote]
Kuvittele itsesi alaraajahalvaantuneena pyörätuolissa. Vieläkö kävely on ällöä mielestäsi?
[/quote]
On, kun kelaajat vetää mun ohi lenkillä!
ap
[/quote]
Ja ap olet suht normaalipainoinen? Jos olet, niin pikaisesti lääkäriin, tuo ei ole normaalia, ettei normaalipainoinen (tai normaalipainon ylärajoissa) jaksa kävellä nopeampaa mitä rollaattori- tai rullatuoli-ihmiset. Jos olet reilusti ylipainoinen, hidas kävely on ihan ymmärrettävää ja sinun pitää vain aluksi hyväksyä se, että paino hidastaa tahtia. Älä vertaa itseäsi muihin, vaan keskity omaan tekemiseesi. Musiikkia mukaan treeneihin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:08"]
Ihan oikeasti mene lääkäriin. Sulla voi olla sydämessä häikkää. En halua pelotella, mutta sydänvaivaisilla on usein epämiellyttäviä tuntemuksia, voimattomuutta, hengästymistä ja kuumotuksia. Ja voihan se olla jotakin muutakin, vaikka orastavaa väsymysoireyhtymää tai jotakin lihasrappeumaa.
[/quote]
Kiva. Ehkä mulla sittenkin on se sydän- ja verisuonisairaus. Yeah!
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:10"]
[/quote]
Niin. Se on ällöä se kävely. Reipas kävely, hidas kävely, ihan vain kävely. Ällöä kaikki tyynni.
ap
[/quote]
Kuvittele itsesi alaraajahalvaantuneena pyörätuolissa. Vieläkö kävely on ällöä mielestäsi?
[/quote]
ap
[/quote]
Ja ap olet suht normaalipainoinen? Jos olet, niin pikaisesti lääkäriin, tuo ei ole normaalia, ettei normaalipainoinen (tai normaalipainon ylärajoissa) jaksa kävellä nopeampaa mitä rollaattori- tai rullatuoli-ihmiset. Jos olet reilusti ylipainoinen, hidas kävely on ihan ymmärrettävää ja sinun pitää vain aluksi hyväksyä se, että paino hidastaa tahtia. Älä vertaa itseäsi muihin, vaan keskity omaan tekemiseesi. Musiikkia mukaan treeneihin.
[/quote]
Mä puhuin nyt kelaajista
ap
Kun tarpeeksi lihoo, voi asettua maahan maha edellä ja liikkua eteenpäin kuin hylje. Jos omin jaloin liikkuminen ei miellytä!
Keppijumppaa. Meidän salilla on joku jota keski-ikäiset naisetkin sanoivat eläkeläisjumpaksi, mutta en muista sen nimeä. Siinä kuitenkin tasapainoillaan ja ollaan kepin kanssa, piirrettiin kahdesikkoa ja seisottiin yhdellä jalalla. Kävin kerran ja paleli.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:09"]
Vaikutat todella negatiiviselta ihmiseltä. Onko asenteesi kaikkeen muuhunkin tuollainen? "Ruoka on pahaa, mutta pakko se on syödä", "Työt on hirveitä, mutta pakko ne on tehdä" jne? Kaikki on pakko ja pahaa ja älllöö ja vihattavaa?
Minä en suosittele sinulle mitään muuta kuin asenteen muutosta. Suomi on täynnä kaltaisiasi ihmisiä, jotka vellovat kaikessa negatiivisuudessa, eivätkä edes halua siitä ajattelutavasta pois.
[/quote]
Joo. Mun asenne kaikkeen on tosi negatiivinen. Siksi viihdynkin niin hyvin Suomessa. Palstalla on ihan huippua kun täällä on niin paljon kaltaisiani.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:18"]
Keppijumppaa. Meidän salilla on joku jota keski-ikäiset naisetkin sanoivat eläkeläisjumpaksi, mutta en muista sen nimeä. Siinä kuitenkin tasapainoillaan ja ollaan kepin kanssa, piirrettiin kahdesikkoa ja seisottiin yhdellä jalalla. Kävin kerran ja paleli.
[/quote]
Onko se sitä kun jumpanvetäjä iskee sormille kepillä, jos ei askeleet suju?
ap
Mä vihaan liikuntaa, mutta kyllä mulle sen jälkeen on aina hyvä olo. Ehkä sitten kun kunto kohenee ei se liikkuminenkaan ole yhtä tuskaa...
Minäkin vihaan liikuntaa, ja mulla on sen jälkeen aina fyysisesti paha olo. Kun syke nousee, eikä sen tarvitse nousta edes korkealle, mulle tulee ihan hirvittävä pääkipu, tuntuu kuin päässä räjähtäis pieni pommi, oksettaa ja tuntuu ettei happi kulje. Se menee nopeasti ohi ja pystyn jatkamaan mutta mulle jää siitä aina koko seuraavaksi päiväksi pääkipu ja tuntuu että olen ihan voimaton. Ja se ei siitä kummene vaikka kuinka jumppaisin. Eikä riipu painosta eikä peruskunnosta, koska autottomana liikuin tosi paljon, mut maltillisesti.
Ehkä toi pilates olisi mullekin hyvä liikuntamuoto. Tai sitten voi olla, että tuo "liikunnasta tulee hyvä olo" on pelkkä kusetusta, eikä siitä tule muillekaan hyvä olo. Kukaan ei vaan kehtaa myöntää. ;)
mä tykkäsin kun saa olla vähissä vaatteissa ja pääsee heti suihkuun jonkun iikunnan jälkeen, mutta nyt talvea ja syksyllä naama jäässä ja muuten heti hiki, vaikka lähtisin vähissä vaatteissa, enkä ole edes läski. pyöräiy kivempaa, mutta siinäkin tulee poljettua niin täysillä että henki toppaa..
entä luistelu?
No et ole ainoa. itsekin inhoan lähes kaikkea liikuntaa, ainoastaan kävely ja pyöräily on mukavaa jos on kiva ilma ulkona. Niitäkään en tee huvin vuoksi vaan liikuntani on lähes aina ns. hyötyliikuntaa jota tulee väkisinkin kun en omista autoa. Metsässä on myös mukava käveleskellä verkkaisesti, luonnonystävä kun olen. Olen kokeillut monenlaista, kaikista inhottavinta on kaikenlaiset ohjatut jumpat. Se tyhmä tunne kun ei pysy muiden tahdissa eikä opi liikesarjoja, jumpan jälkeen ahdas ja hienhajuinen pukuhuone jossa ämmät kyyläävät toistensa selluliitteja. Yöks...
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
ap