Palstaa lukiessa tulee surulliseksi :(
Monia hyviä, mielenkiintoisiakin aloituksia ja innolla availen ja kurkkaan mitä sinne on vastailtu asian tiimoilta, mutta ei. Kerta kerran jälkeen joutuu pettymään. Aloittaja haukutaan totaalisesti jossain vaiheesta, aiheesta eksytään ja lopulta kirjoittelijat ovat "toistensa kurkuissa kiinni". :( Älkää nyt immeiset!! Mää oon niin fani ja toivoisin järkevämpiä vastauksia kuin toisten haukkumista ja arvostelemista - ettehän te edes tunne toisianne? Tämä kotiäiti joutunee vaihtamaan palstaa. Aamukahvilla ennen lasten ylösnousua on ollut niin mukava istahtaa sohvalle ja heittää palsta auki kera kahvintuoksun! :) Voiskohan tää palsta muuttua iloisemmaksi ja huumorintajuisemmaksi? :)
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:44"]
Paljon on palstalla vihaa ja katkeruutta. Missä huumori ja ilo?
[/quote]
No mutta avaushan määrittelee myös sen tuleeko vastauksena iloa ja huumoria.
Minusta keskustelu pitää käsittää oikeuden että puhutaan aiheesta sitten kauttaaltaan, eikö? Jos kukaan ei voisi olla eri mieltä niin missä se keskustelu on?
Ilmapiiri on hyvin negatiivinen, pakko myöntää. Mutta eipä suomessa mitään huippu hauskaa ikinä ole ollut paitsi 80-luvulla jolloin kaikki oli parempi
Mielipiteitä siis toki saa olla, mutta spekulointi jonkun elämästä ja nimittely eivät ole mielipidekysymyksiä. Esim keskustellaan oravista. Sitten joku tulee fiksuna tietämään: "No jopas on valopää oravasta keksinyt, joku juoppo jolla on aikaa istua täällä ja lapset huostassa". Wtf!?
Mietinkin tänään onko ainoastaan minulla ankea olo. Jos jossakin bussissa istuu niin näkee hyvin harvoin onnellista naamaa tai jossain viihde paikoissakin vain onnettomia aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:44"]
[/quote]
Minusta keskustelu pitää käsittää oikeuden että puhutaan aiheesta sitten kauttaaltaan, eikö? Jos kukaan ei voisi olla eri mieltä niin missä se keskustelu on?
[/quote]Kauttaaltaan keskusteluko on mielestäsi toisten nimittelyä ja kotioloista spekulointia? Ei kyllä ole oikeutta tulla mielipiteitään laukomaan jos ei osaa niitä fiksusti ilmaista.
Pidätkö ap sarkastisesta huumorista? Minä olen sen ystävä - palstallakin. Tiedän, että kaikki eivät siitä pidä.
Voi palsta palsta... Tuskin täällä on sallittua huorittelut ja muut. Suurin osa ei ole lukenut sääntöjä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:42"]Pidätkö ap sarkastisesta huumorista? Minä olen sen ystävä - palstallakin. Tiedän, että kaikki eivät siitä pidä.
[/quote]Sarkasminen huumori on sitä ymmärrettävämpää mitä paremmin tuntee toisen. Eli sarkasminen huumoris voi ollakin lukijoille kurja mielipide. Toiset ymmärtää sitä, toiset ei. Pidän siitä itse kun olen määrätyllä tuulella. Ap
Voidaan tietysti vääntää peistä loputtomiin siitä minkälainen palstan pitäisi olla, miten täällä pitäisi kirjoittaa tai kenen pitäisi poistua palstalta. Valitettavasti vaan täällä on niin monenmoista porukkaa, että tuskin ikinä syntyy yksimielisyyttä.
Minusta helpompi ratkaisu on käyttää omaa harkintaa ja palstailla niin, ettei kovasti tarvitse pahoittaa mieltään. Esimerkiksi näin:
-Täällä ei tarvitse kauaakaan käydä, kun oppii jo tuntemaan aiheet joista ei synny muuta kuin haukkumis- ja vänkäysketjuja (maahanmuuttajat, "läskijutut" jne). Näitä ketjuja ei kannata edes avata jos haluaa välttää mielensä pahoittamisen.
- Jos "vitsiniekoille" jotain vastaa, antaa se heille vain lisää vettä myllyyn. Itsekin pääsee paljon helpommalla kun ei vedä hernettä nenään jonkun uunon laukomisista, ohittaa ne vain olan kohautuksella.
- Jos huomaa, että herne kuitenkin alkaa livetä sieraimeen tai mieli mustua, niin ei enää avaa reaktion aiheuttanutta ketjua. Tai pitää jopa pienen tauon palstailusta.
Näillä minä olen mennyt, ilman sen suurempia suruja. Kyllä täältä aika paljon löytyy hauskoja ja iloisiakin juttuja!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:55"]Voidaan tietysti vääntää peistä loputtomiin siitä minkälainen palstan pitäisi olla, miten täällä pitäisi kirjoittaa tai kenen pitäisi poistua palstalta. Valitettavasti vaan täällä on niin monenmoista porukkaa, että tuskin ikinä syntyy yksimielisyyttä.
Minusta helpompi ratkaisu on käyttää omaa harkintaa ja palstailla niin, ettei kovasti tarvitse pahoittaa mieltään. Esimerkiksi näin:
-Täällä ei tarvitse kauaakaan käydä, kun oppii jo tuntemaan aiheet joista ei synny muuta kuin haukkumis- ja vänkäysketjuja (maahanmuuttajat, "läskijutut" jne). Näitä ketjuja ei kannata edes avata jos haluaa välttää mielensä pahoittamisen.
- Jos "vitsiniekoille" jotain vastaa, antaa se heille vain lisää vettä myllyyn. Itsekin pääsee paljon helpommalla kun ei vedä hernettä nenään jonkun uunon laukomisista, ohittaa ne vain olan kohautuksella.
- Jos huomaa, että herne kuitenkin alkaa livetä sieraimeen tai mieli mustua, niin ei enää avaa reaktion aiheuttanutta ketjua. Tai pitää jopa pienen tauon palstailusta.
Näillä minä olen mennyt, ilman sen suurempia suruja. Kyllä täältä aika paljon löytyy hauskoja ja iloisiakin juttuja!
[/quote]Noinhan se on. Liian innokkaana ja uteliaana avaa ketjun josta tuleekin huono fiilis kun aloittaja tai joku muu on hyökkäyksen kohteena. Ap
Palsta on muuttunut viiden viimeisen vuoden aikana aggressiivisemmaksi. On surku menettää se kaikki hyvä potentiaali, mitä näin vilkkaalla palstalla olisi annettavaa meille naisille. Tämä olisi hyvä paikka vertaistuelle, etsiä neuvoja, pohtia mieltä askarruttavia asioita ja tavallaan saada kokea sellaista naisten hyväntahtoista porinaa, jota tyttöjen illoissa on.
Mutta ei. Ns "läskiketjuista" huomaa, miten ihmiset oikein alentuvat ilkeiksi. Joku aloittaa ja viesti toisensa jälkeen muuttuu ilkeämmäksi ja yksityiskohtaisemmaksi. Aivan kuin ihmiset saisivat jotain kiksejä siitä, että osaavat tarkemmin ja näppärämmin kuvata toisten heikkoja puolia kuin ketjun aiemmat vastaajat.
Ja naiset kehtaavat täällä nimitellä tuntemattomia huoriksi! :-o Uskomatonta.
Edellinen keskustelu palstan alennustilasta, alkoi 16.1
http://www.vauva.fi/keskustelu/3915946/ketju/tama_aihe_vapaa_on_seonnut_koko_palstan/sivu/1
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:38"]Edellinen keskustelu palstan alennustilasta, alkoi 16.1
http://www.vauva.fi/keskustelu/3915946/ketju/tama_aihe_vapaa_on_seonnut_koko_palstan/sivu/1
[/quote]En selannut alaspäin tällä surkeella luurilla, anteeksi kovasti. Ap
Kunnon väittelyketjut on kivoja, työpäiväkin sujuu nopeammin. Harmi vaan, että vastaa ei ole vielä voittajaa tullut.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:56"]
Kunnon väittelyketjut on kivoja, työpäiväkin sujuu nopeammin. Harmi vaan, että vastaa ei ole vielä voittajaa tullut.
[/quote]
Kun kirjoittaja "Vierailija" voittaa väittelyssä kirjoittajan "Vierailija" niin "Vierailija" voi jatkossa leveillä voitollaan. Vai leveileekö sittenkin "Vierailija" sen "Vierailija" - kirjoittajan sijaan?
Teitä ei erota toisistanne eli voittajista on turha puhua.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:21"]
Tällaiset valittajat häiritsevät minua paljon enemmän kuin provokaattorit.
[/quote]
Ihan samaa mieltä. Miksei kusipäätä saa kutsua kusipääksi?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]Kauttaaltaan keskusteluko on mielestäsi toisten nimittelyä ja kotioloista spekulointia? Ei kyllä ole oikeutta tulla mielipiteitään laukomaan jos ei osaa niitä fiksusti ilmaista.
[/quote]
Aivan, siksi minä iskenkin faktat pöytään ja kutsun idiootteja idiooteiksi. Mielipiteet onkin persiistä!
[quote author="Samperi" time="20.01.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:56"]
[/quote]
Kun kirjoittaja "Vierailija" voittaa väittelyssä kirjoittajan "Vierailija" niin "Vierailija" voi jatkossa leveillä voitollaan. Vai leveileekö sittenkin "Vierailija" sen "Vierailija" - kirjoittajan sijaan?
Teitä ei erota toisistanne eli voittajista on turha puhua.
[/quote] Ei se mua haittaa. Itsepähän tiedän, en tarvi mitalia!
Tällaiset valittajat häiritsevät minua paljon enemmän kuin provokaattorit.