Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi starbucks ei menesty Suomessa?

Vierailija
18.10.2020 |

Moni noista lopettanut.

Varmaan on niin paljon aikaansa edellä. Ehkä sitten v 2040 tulee suomeen starbucks boomi.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kahvin laatu täyttä kuraa. Minulla on amerikkalainen työkaveri, joka sanoo, että suomalainen kahvi on maailman parhainta.

Mistä lähtien Suomessa on kahvia tuotettu?

Toki kahvi kasvatetaan lämpimämmissä oloissa, mutta 1904 Paulig perusti ensimmäisen kahvioaahtimon Suomeen. Väitetään, että Suomeen ostetaan parempia kahvipapulaatuja kuin muuallr, koska Suomen erikoisuus on se, että täällä tykätään vaaleapaahtoiseta kahvista perinteisesti. Kärventämällä tummaksi saadaan heikommastakin aineksesta juotavaa. Pahaa tosin, mutta niin suurimmassa osaa maailmaa tehdään.

Vierailija
42/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma ei edes maksa verojaan tänne, en kannata moisia loisia! On tyhmää maksaa järjetön hinta pahanmakuisesta litkusta pahvimukissa, juoda se kävellen ulkona ja päästää kahvilan tuotot hyödyntämään ulkomaalaisia omistajia pois Suomesta.  On vaikea edes keksiä tuon järjettömämpää toimintaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kotona ja töissä on kahvinkeittimet. Niistä juotu kahvi saadaan suodatinpussien ja kahvin hinnalla. Ihme että kyseisen maailmanlaajuisen ketjun markkinoijat ole tätä tajunneet.

Siis sait ilmaiseksi kahvinkeittimen ja sähkökin on sinulle ilmaista ja myös vesi?

Kun keittimen, veden ja sähkön hinta lasketaan kuppia kohti niin ei siitä montaa senttiä per kuppi tule. Toki kahvia varten ei ole pakko olla keitintä. Kuuman veden voi muuttaa kahviksi Presso pannulla tai ihan kaatelemalla itse se vesi irtosuodattimen läpi. Näin toimittiin 70 luvulla kun pannukahvista siirryttiin pikkuhiljaa duodatinkahviin.

Vierailija
44/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun eivät osaa laajentaa pk-seudun ulkopuolelle. Kuvitellaan että muu Suomi on tuulipukujunntien reservaattia.

Eli ovat tehneet kunnollisen markkinatutkimuksen, jonka tulos oli ”pk-seudun ulkopuolinen Suomi on tuulipukujunttien reservaattia.”

Siellä on kova juttu käydä ABC:llä juomassa suodatinkahvit. Mustana.

Vierailija
45/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei kannata. Järjetöntä luonnon ja rahan tuhlaamista ostaa joku pahvikahvi MUKAAN kalliilla, litkiä sitä kadulla ja heittää sit roskat kuka mihinkin. 

Vierailija
46/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeät hinnat

Vierailija
47/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma ei edes maksa verojaan tänne, en kannata moisia loisia! On tyhmää maksaa järjetön hinta pahanmakuisesta litkusta pahvimukissa, juoda se kävellen ulkona ja päästää kahvilan tuotot hyödyntämään ulkomaalaisia omistajia pois Suomesta.  On vaikea edes keksiä tuon järjettömämpää toimintaa. 

No pulloveden ostaminen ainakin Helsingissä on vielä hieman typerämpää.

Vierailija
48/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun eivät osaa laajentaa pk-seudun ulkopuolelle. Kuvitellaan että muu Suomi on tuulipukujunntien reservaattia.

Eli ovat tehneet kunnollisen markkinatutkimuksen, jonka tulos oli ”pk-seudun ulkopuolinen Suomi on tuulipukujunttien reservaattia.”

Siellä on kova juttu käydä ABC:llä juomassa suodatinkahvit. Mustana.

Abcllä saa kunnon Juhla Mokkaa. Ennemmin laatua kuin turhaa hienostelua.

Vierailija
49/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän turisteja nyt Helsingissä tilaamassa heidän tuotteitaan. Siinä ainakin yksi syy. Ja läheskään kaikki suomalaiset eivät ole ketjusta niin innostuneita kuin monessa muussa Euroopan maassa ollaan.

Itselläni on neljän tonnin edestä Strabucksin osakkeita, joten sitä kautta tietysti toivon ketjun pärjäävän myös Suomessa. 

Vierailija
50/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on köyhä sivistymätön juntti.

Ei suomalaiset tarvitse kuin Pirkka kommunistin kahvia.

Vierailija
51/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa asiakkaista näyttäisi olevan 10-14v teinitytöt, ainakin täällä. Tilaavat maitoisia, kermavaahdolla kuorrutettuja ubermakeita juomasekoituksia. Riittääkö kyseinen asiakasryhmä tekemään yrityksen kannattavavaksi? Epäilen.

Peruskahvinkuluttaja haluaa sen juhlamokkansa tai presidenttinsä kupista höyryävän kuumana, sekaan korkeintaan vähän kahvikermaa/maitoa/ sokeria.

Kahvinsa kanssa suomalainen haluaa pullaa tai jotain muuta perinteistä kahvileipää. Starbucks ei selvästikään halua profiloitua suolaisen tai makean tarjonnan kautta, joten siellä on suppea ja surkea valikoima. Suomalaiset myös tykkäävät istua kahvilassa nauttimasa kahvinsa. Starbucksit eivät siihen houkuttele. Tietenkään, koska heidän konsepti vaatii paljon asiakkaita, jotka viipyvät liikkeessä vain hetken. 

Vierailija
52/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille ei yksinkertaisesti sovi tuo konsepti. KUKAAN ei halua että kahvin tilaaminen on vaivalloinen ja kiusallinen sosiaalin prosessi. Oletko koskaan käynyt kahvilassa? Jo tavallisen tilauksen kohdalla tupeksitaan, ongelmoidaan ja törmätään haasteisiin vähän väliä.

Lisäksi sille ei ole tarvetta koska suodatinkahvi on niin monelle täysin ok. Eikä täällä ole mikään juttu maksaa 8 e kahvista. Ja tuotteet on lisäksi turhia, harva tarvitsee puolen litran kahvia jossa on päivän saantisuosituksen verran sokeria.

Vierailija
53/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on köyhä sivistymätön juntti.

Ei suomalaiset tarvitse kuin Pirkka kommunistin kahvia.

Suomalaiset eivät ole lampaita, jotka määkivät amerikkalaisen korporaation tahtiin. Hahhahhaa.

Vierailija
54/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starbucksin brändi ei vain jotenkin istu kulttuuriimme. Miksiköhän Starbucksin kahvia ei voi ostaa ihan marketista normaalin kahvin tapaan? Ja keittää siis itse kotona. Tällaisesta olisin kiinnostunut. Siinäpä heille bisnesidea Suomen tai koko pohjoismaidenkin markkinoille. Esim K-Marketeissa voisi olla tuollaisia tuotteita.

Starbucksin tuotteita, kahveja ja niin edelleen saa kaupoista ainakin muualla. Uskoisin että Starbucks operoi eri tavalla Suomessa kuin muualla kun tätä ketjua nyt lukee. En asu itse Suomessa. 

Itse en osta koskaan makukahveja Starbucksista vaan espressoa ja americanoa sekä lattea. Sitä makusiirapin määrää voi muuttaa ettei se ole makeaa. Voi sanoa kuinka monta painallusta siirappia haluaa. Yksi painallus riittää mulle jos joskus hairahdun. Se makukahvin makeus on siis säädettävissä. 

Vierailija
55/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse taas ihmettelen miksi ruotsalaisia Espresso Houseja on koko Suomi täynnä. Ei ole edes yhtää halvempia kuin Starbucksit.

Niiden kahvi se vasta onkin pahaa ja kaikki mitä olen siellä ikinä syönyt, on ollut mautonta ja kallista.

BTW, kyllä Starbucksista saa kotiin tuotteita, monta kertaa ostin Jumbosta, mutta sitäkään Starbucksia ei enää ole.

Vierailija
56/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pulloveden ostaminen ainakin Helsingissä on vielä hieman typerämpää.

Sitä kraanavettä on vähän hankalampi kantaa mukanaan. Onko ihmiset todella näin typeriä nykyään? Nähdään vain oma kapea ajatus, eikä edes yritetä laajentaa ajattelua. Huokaus. Muuten olen samaa mieltä, Helsingissä on erittäin hyvä vesi.

Vierailija
57/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Itiksen Starbucks lopetti, mikä oli kyllä menetys. Oli ainoa kahvila, missä ei ollut geelitukkamiehiä valloittamassa kaikkea istumatilaa. Taisi olla liian kallista kahvia.

Se oli sijoitettu niin outoon paikkaan. Tuskin kukaan haluaa maksaa kovaa hintaa ohikulkumatkan kahvista, ja sitten taas shoppailijat eivät tule tauolle istahtamaan Starbucksiin kun siellä keskellä on muita kahviloita. Siinä kohdassa missä Starbucks oli menestyisi Ärrä mistä haetaan kiireessä se pahvimukikahvi ja siitä metroon.

Vierailija
58/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän turisteja nyt Helsingissä tilaamassa heidän tuotteitaan. Siinä ainakin yksi syy. Ja läheskään kaikki suomalaiset eivät ole ketjusta niin innostuneita kuin monessa muussa Euroopan maassa ollaan.

Itselläni on neljän tonnin edestä Strabucksin osakkeita, joten sitä kautta tietysti toivon ketjun pärjäävän myös Suomessa. 

Olisin varovainen näiden osakkeiden kanssa. Markkina on muuttunut viimeisinä vuosina paljon. Olen matkustellessani huomannut, että kilpailua on yhä enemmän, juuri tällaisessa premium- ja erikoiskahvien kahvilamarkkinassa. Baltiassa en tainnut kesällä nähdä yhtään Starbucksia. Sen sijaan näin Costa Coffeeta ja muita vastaavia ketjuja. Suomessa ja Ruotsissa taas on valtavasti Espresso Houseja. Espresso Housen profiili on vähän erilainen, mutta niitä on vain niin paljon.

Vierailija
59/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse taas ihmettelen miksi ruotsalaisia Espresso Houseja on koko Suomi täynnä. Ei ole edes yhtää halvempia kuin Starbucksit.

Niiden kahvi se vasta onkin pahaa ja kaikki mitä olen siellä ikinä syönyt, on ollut mautonta ja kallista.

BTW, kyllä Starbucksista saa kotiin tuotteita, monta kertaa ostin Jumbosta, mutta sitäkään Starbucksia ei enää ole.

KAllis se on, Espresso house siis, mutta kahvilat on viihtyisiä. Itse syön siellä aina muffinssin koska ne on hyviä.

Vierailija
60/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pkseudulta löydy tarpeeksi asiakkaita, niin ei taatusti löydy muualtakaan. Täällä se ihmiskeskittymä on suurinta. Vai ajatko sinä 5kilometriä vain hakeaksesi kahvin kaupungista? Väitän että kehän ulkopuolella olevat mäkkärit ja hesetkin ovat aika hiljasia paikkoja verrattuna pkseudun ravinteleihim.