Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi starbucks ei menesty Suomessa?

Vierailija
18.10.2020 |

Moni noista lopettanut.

Varmaan on niin paljon aikaansa edellä. Ehkä sitten v 2040 tulee suomeen starbucks boomi.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starbucksin kahvit maistuvat suomalaisille eikä niissä ole mitään vikaa. Hyvää kahvia italialaisella laatukoneella tehtynä mutta kyse ei ole kahvilasta suomalaiseen tapaan ja siitä suomalaiset eivät tykkää. Kahvilla halutaan istua mukavasti pidemmän aikaa ja nautitaan pullalla tai ilman . Starbucksin idea on ottaa se kahvi mukaan vain eikä jäädä kahvilaan istumaan. En tykännyt aluksi kun tänne jenkkilään muutin. Aikaa myöten olen tykästynyt ja täällä ihmiset hakevat sen kahvin aamulla bucksista ja toisen lounastauolla. Kello yhden jälkeen kassat ovat toimettomina ja asiakkaita on vain hiljakseen mutta ennen työpäivää ja lounasaikaan jonot ovat todella pitkiä. 

Vierailija
22/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Koska valtaosa ihmisistä haluaa ihan tavallista kahvia ja sitä saa nopeasti R-Kioskilta. On myös huomattavasti halvempaa kuin Starbucksin kahvit.

Tämä. Harva haluaa mitään erikoisia kahveja. Suomalaiset juo suodatinkahvia ja sitä keitetään sekä kotona, että työpaikoilla itse. Hyvin harvoin tulee itsekkään käytyä yhtään missään pelkästään kahvilla. Lähinnä joskus autoreissuilla, mutta usein silloinkin syödään ja kahvit juodaan ikäänkuin jälkiruoaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohderyhmää: helsinkiläinen, hyvätuloinen, ”nuori” (52), lattea juova nainen.

Starbucksissa käyn toisinaan, mutta täytyy sanoa, että esim espresso housen kahvi on parempaa.

Vierailija
24/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja latteja yms. saa muistakin kahviloista ja toinen on että suomalaiset haluavat oikeaa aikuisten suodatinkahvia. Lattet yms ovat vain silloin tällöin juotava kuriositeetti. Itse kahvila miljöössä ei ole mitään ihmeellistä.

Minä juon paraikaa lattea. Se on tehty omalla kahvikoneellani. Juon muita kahveja vain pakon edessä eli silloin, kun lattea ei ole tarjolla.

Se 52 v nuori nainen

Vierailija
25/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt hakee kahvin mukaan ja juo sitä kävellessään kadulla, se ei ole ollenkaan suomalaista. 

Vierailija
26/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on siellä missä turistitkin.

Suomalaisittain kahvi on "pahaa" ja kallista. On totuttu hyvään ja halpaan.

Tämä. Miksi kukaan ostaisi jotain tajuttoman makeaa lientä, jota mukillinen maksaa enemmän kuin puolen kilon paketti hyvää kahvia? Yleensä suomalaiset keittää kahvin kotonaan tai töissä, jos mennään kahvilaan ,on oletusarvona, että sieltä saa suolaisia ja makeita leivonnaisia ja voi kahvitelka pöydässä . Useimmilla ihmisillä ei ole tarvetta saada sitä kahvia mukaan.

Vierailija
27/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohderyhmää: helsinkiläinen, hyvätuloinen, ”nuori” (52), lattea juova nainen.

Starbucksissa käyn toisinaan, mutta täytyy sanoa, että esim espresso housen kahvi on parempaa.

Taidat olla kahvin kulutuksen suhteen vähemmistössä.

Vierailija
28/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espressohousen kahvi on parempaa

Vierailija
29/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun kavreideni kanssa menen kahville, niin kyllä kaikki lattea ostaa. Samoin aviomieheni 53 v sekä poikani 20 v ja 18 v.

Muista ihmisistä en tiedä. No, äitini 80 v ottaa kahvilassa tavallista kahvia.

Vierailija
30/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala maku.

Enkä edes pidä suodatinkahvista, keitän kotona espressokahveja.

31/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksen Starbucks lopetti, mikä oli kyllä menetys. Oli ainoa kahvila, missä ei ollut geelitukkamiehiä valloittamassa kaikkea istumatilaa. Taisi olla liian kallista kahvia.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
32/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kotona ja töissä on kahvinkeittimet. Niistä juotu kahvi saadaan suodatinpussien ja kahvin hinnalla. Ihme että kyseisen maailmanlaajuisen ketjun markkinoijat ole tätä tajunneet.

Siis sait ilmaiseksi kahvinkeittimen ja sähkökin on sinulle ilmaista ja myös vesi?

Vierailija
33/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat rationaalisia ja suomalaisille brändit merkitsee vähemmän kuin esim ruotsalaisille. Toisten mielestä se on tyylittömyyttä, mutta oikeasti se on enemmänkin tuota käytännöllisyyttä ja halua/tietoutta olla maksamatta brändi-extraa.

Vierailija
34/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä pistet on lopetettu? Ainakin tuo Helsingin keskustan kahvila on aina täynnä nuorisoa.

Vierailija
35/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaavat ylimielisiä brittejä ,jotka ei osaa sanaakaan suomea. Ärsyttää nähdäkin näitä niin en käy juomassa.

Vierailija
36/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kahvin laatu täyttä kuraa. Minulla on amerikkalainen työkaveri, joka sanoo, että suomalainen kahvi on maailman parhainta.

Mistä lähtien Suomessa on kahvia tuotettu?

Vierailija
37/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Koska valtaosa ihmisistä haluaa ihan tavallista kahvia ja sitä saa nopeasti R-Kioskilta. On myös huomattavasti halvempaa kuin Starbucksin kahvit.

Tuulipukukansa on valinnut...

Vierailija
38/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starbucksin brändi ei vain jotenkin istu kulttuuriimme. Miksiköhän Starbucksin kahvia ei voi ostaa ihan marketista normaalin kahvin tapaan? Ja keittää siis itse kotona. Tällaisesta olisin kiinnostunut. Siinäpä heille bisnesidea Suomen tai koko pohjoismaidenkin markkinoille. Esim K-Marketeissa voisi olla tuollaisia tuotteita.

Vierailija
39/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kahvin laatu täyttä kuraa. Minulla on amerikkalainen työkaveri, joka sanoo, että suomalainen kahvi on maailman parhainta.

Starbucksin kahvi maistuu aika mitään sanomattomalta ja suorastaan pahalta.

Helsingissä saa paljon parempaa kahvia monessa muussakin kahvilassa.

Torrefazionale, Cafe Centralen, Kaffa Roastery, Kuuma Kahvila, Kahvila Sävy... monta monta muuta parempaa vaihtoehtoa

Vierailija
40/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kun kavreideni kanssa menen kahville, niin kyllä kaikki lattea ostaa. Samoin aviomieheni 53 v sekä poikani 20 v ja 18 v.

Muista ihmisistä en tiedä. No, äitini 80 v ottaa kahvilassa tavallista kahvia.

Minä taas en tunne ketään, joka lipittäisi latteja, cappucinoja, espressoa tms. Suomalaiset juo eniten vaaleapaahtoista kahvia ,75% kokonaismäärästä. Käsittääkseni juuri tämä on se normaali suodatinkahvi..