Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi starbucks ei menesty Suomessa?

Vierailija
18.10.2020 |

Moni noista lopettanut.

Varmaan on niin paljon aikaansa edellä. Ehkä sitten v 2040 tulee suomeen starbucks boomi.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firma ei edes maksa verojaan tänne, en kannata moisia loisia! On tyhmää maksaa järjetön hinta pahanmakuisesta litkusta pahvimukissa, juoda se kävellen ulkona ja päästää kahvilan tuotot hyödyntämään ulkomaalaisia omistajia pois Suomesta.  On vaikea edes keksiä tuon järjettömämpää toimintaa. 

No pulloveden ostaminen ainakin Helsingissä on vielä hieman typerämpää.

Sitä kraanavettä on vähän hankalampi kantaa mukanaan. Onko ihmiset todella näin typeriä nykyään? Nähdään vain oma kapea ajatus, eikä edes yritetä laajentaa ajattelua. Huokaus. Muuten olen samaa mieltä, Helsingissä on erittäin hyvä vesi.

Millä tavoin sinusta on hankalampaa kantaa pulloa, johon olet itse laittanut kotona /koulussa/töissä hanasta vettä kuin kaupasta ostettua valmista vesipulloa?

Vierailija
62/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse taas ihmettelen miksi ruotsalaisia Espresso Houseja on koko Suomi täynnä. Ei ole edes yhtää halvempia kuin Starbucksit.

Niiden kahvi se vasta onkin pahaa ja kaikki mitä olen siellä ikinä syönyt, on ollut mautonta ja kallista.

BTW, kyllä Starbucksista saa kotiin tuotteita, monta kertaa ostin Jumbosta, mutta sitäkään Starbucksia ei enää ole.

Ahaa, Jumbon Starbucks on lopetettu. Enpä ihmettele. Sijainti teoriassa oli oikeastaan hyvä, siitä olisi voinut Prisman ja Cittarin asiakkaat napata kahvit matkaan kauppareissun päätteeksi. Mutta. Suomalaiset haluaa istua kahvilassa kiireettä, viihtyisässä ympäristössä ja nauttia sumppinsa nisuleivän kanssa. Kyseisestä kahvipisteestä (en käytä sanaa kahvila) oli karsittu kaikki viihtyisyys, se oli kolkko ja kaikuva. Aina siellä oli asiakkaita kun Jumbossa kävin, liekö korona-aika tehnyt kokonaan kannattamattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strabucksin tarjonta on mielestäni ihan hyvää, vaikkakin aika kallista. Harva heidän tuotteitaan ostaa päivittäin tai edes viikottain. 

Tiesittekö muuten, että ketju on tarkoituksella ulkoistanut some markkinoinnin asiakkaille? Ja onnistuneesti.  Siellähän lähes aina kysytään, että minkä nimiselle henkilölle tilaus tulee. Tarkoituksella suunnilleen n 50 asiakkaan välein asiakkaan nimi kirjoitetaan siihen pahvimukiin väärin. Ja todella usein tässä kohtaa asiakas ottaa siitä kuvan ja postaa someen, "hei katsokaa mikä mun nimi nyt on" tyylisesti. 

Vierailija
64/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firma ei edes maksa verojaan tänne, en kannata moisia loisia! On tyhmää maksaa järjetön hinta pahanmakuisesta litkusta pahvimukissa, juoda se kävellen ulkona ja päästää kahvilan tuotot hyödyntämään ulkomaalaisia omistajia pois Suomesta.  On vaikea edes keksiä tuon järjettömämpää toimintaa. 

Sitä kraanavettä on vähän hankalampi kantaa mukanaan. Onko ihmiset todella näin typeriä nykyään? Nähdään vain oma kapea ajatus, eikä edes yritetä laajentaa ajattelua. Huokaus. Muuten olen samaa mieltä, Helsingissä on erittäin hyvä vesi.

Millä tavoin sinusta on hankalampaa kantaa pulloa, johon olet itse laittanut kotona /koulussa/töissä hanasta vettä kuin kaupasta ostettua valmista vesipulloa?

Miksi kantaisin vesipulloa aina mukana (ei mahdu edes käsilaukkuun) jos joskus harvoin satun vettä haluamaan kaupungilla ollessa? Jotenkin arvasin että tämä argumentti tulee seuraavaksi ;D

Vierailija
65/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starbucksin brändi ei vain jotenkin istu kulttuuriimme. Miksiköhän Starbucksin kahvia ei voi ostaa ihan marketista normaalin kahvin tapaan? Ja keittää siis itse kotona. Tällaisesta olisin kiinnostunut. Siinäpä heille bisnesidea Suomen tai koko pohjoismaidenkin markkinoille. Esim K-Marketeissa voisi olla tuollaisia tuotteita.

Starbucksin tuotteita, kahveja ja niin edelleen saa kaupoista ainakin muualla. Uskoisin että Starbucks operoi eri tavalla Suomessa kuin muualla kun tätä ketjua nyt lukee. En asu itse Suomessa. 

Itse en osta koskaan makukahveja Starbucksista vaan espressoa ja americanoa sekä lattea. Sitä makusiirapin määrää voi muuttaa ettei se ole makeaa. Voi sanoa kuinka monta painallusta siirappia haluaa. Yksi painallus riittää mulle jos joskus hairahdun. Se makukahvin makeus on siis säädettävissä. 

Muistan kyllä nähneeni paikallisessa K-marketissa Starbucksin kahvijauhetta tarjouskorissa. En koe olevani kohderyhmää, sillä pidän ylipäätään hyvin harvoista kahvista. Googletus löysikin https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-palvelee/kahvit

Vierailija
66/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starbucksin brändi ei vain jotenkin istu kulttuuriimme. Miksiköhän Starbucksin kahvia ei voi ostaa ihan marketista normaalin kahvin tapaan? Ja keittää siis itse kotona. Tällaisesta olisin kiinnostunut. Siinäpä heille bisnesidea Suomen tai koko pohjoismaidenkin markkinoille. Esim K-Marketeissa voisi olla tuollaisia tuotteita.

Starbucksin tuotteita, kahveja ja niin edelleen saa kaupoista ainakin muualla. Uskoisin että Starbucks operoi eri tavalla Suomessa kuin muualla kun tätä ketjua nyt lukee. En asu itse Suomessa. 

Itse en osta koskaan makukahveja Starbucksista vaan espressoa ja americanoa sekä lattea. Sitä makusiirapin määrää voi muuttaa ettei se ole makeaa. Voi sanoa kuinka monta painallusta siirappia haluaa. Yksi painallus riittää mulle jos joskus hairahdun. Se makukahvin makeus on siis säädettävissä. 

Ihmettelin tuota, että miksi täällä ei saa marketeista Starbucksin kahvia. No nopea googlaus kertoi, että on ainakin saanut. Juurikin Keskon kanssa oli tehty joku sopimus 2015. En tiedä mikä on nykytilanne. No ei varmaankaan kovin onnistunut tilanne jos minulla ainakaan ei ole asiasta edes tietoa, ja kuulun todennäköisesti kohderyhmään.

Vierailija
67/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kantaisin vesipulloa aina mukana (ei mahdu edes käsilaukkuun) jos joskus harvoin satun vettä haluamaan kaupungilla ollessa? Jotenkin arvasin että tämä argumentti tulee seuraavaksi ;D

Jos et ole tottunut vettä juomaan jatkuvasti, ei toki tarvitse kantaakaan. Mutta monet muut kantavat jatkuvasti vesipulloa ja käsilaukku on valittu s.e sinne mahtuu muutakin kuin nenäliina.

Vierailija
68/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä nähneeni paikallisessa K-marketissa Starbucksin kahvijauhetta tarjouskorissa. En koe olevani kohderyhmää, sillä pidän ylipäätään hyvin harvoista kahvista. Googletus löysikin https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-palvelee/kahvit

Hämärä muistikuva olisinko sittenkin nähnyt näitä tuotteita K-Marketissa. Luultavasti hinta on ollut niin suolainen, etten ole päätynyt testaamaan. Kiinnostavia kahveja voi ostaa halvemmallakin. Pelkästä brändistä ei hslua maksaa montaa euroa enemmän.

Vierailija
69/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Strabucksin tarjonta on mielestäni ihan hyvää, vaikkakin aika kallista. Harva heidän tuotteitaan ostaa päivittäin tai edes viikottain. 

Tiesittekö muuten, että ketju on tarkoituksella ulkoistanut some markkinoinnin asiakkaille? Ja onnistuneesti.  Siellähän lähes aina kysytään, että minkä nimiselle henkilölle tilaus tulee. Tarkoituksella suunnilleen n 50 asiakkaan välein asiakkaan nimi kirjoitetaan siihen pahvimukiin väärin. Ja todella usein tässä kohtaa asiakas ottaa siitä kuvan ja postaa someen, "hei katsokaa mikä mun nimi nyt on" tyylisesti. 

Jos minun nimeni kirjoitetaan mukiin väärin, ajattelen että myyjä ei kuullut nimeäni oikein tai että idiootti ei osaa kirjoittaa. En postaa siitä kuvaa yhtään minnekään.

Vierailija
70/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin Starbucksin kahveista koska ne ei tummentaneet hampaita kuten suomalainen kahvi.

Pidän amerikkalaistyylisistä valkoisista hampaista :)

No onneksi on olemassa Nespresson Vertuo-kapselikone, joka on paras kotilaite.

Vierailija
71/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
72/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämärä muistikuva olisinko sittenkin nähnyt näitä tuotteita K-Marketissa. Luultavasti hinta on ollut niin suolainen, etten ole päätynyt testaamaan. Kiinnostavia kahveja voi ostaa halvemmallakin. Pelkästä brändistä ei hslua maksaa montaa euroa enemmän.

Ainakin sen kahvikapseleita myydään jokaisessa vähän isommassa kaupassa. Ihan ok caramel macchiattoa, vaikka ainahan kapseleissa tulee vähän pahvinen maku kaupan päälle.

Starbucks on itsessäänkin ihan ok, ainakin näitä Espresso Houseja yms paljon parempi. Itse haluisin Suomeen Costa Coffeen, on brittiläinen ketju ja tekee paremmat erikoiskahvit. Tuskin kuitenkaan on tulossa, kun ei em jenkkifirmakaan meillä pärjää.

Inhoan suodatinkahvia yli kaiken. En juo sitä edes kohteliaisuudesta.

Vierailija
73/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen kahvikapseleita myydään jokaisessa vähän isommassa kaupassa. Ihan ok caramel macchiattoa, vaikka ainahan kapseleissa tulee vähän pahvinen maku kaupan päälle.

Starbucks on itsessäänkin ihan ok, ainakin näitä Espresso Houseja yms paljon parempi. Itse haluisin Suomeen Costa Coffeen, on brittiläinen ketju ja tekee paremmat erikoiskahvit. Tuskin kuitenkaan on tulossa, kun ei em jenkkifirmakaan meillä pärjää.

Inhoan suodatinkahvia yli kaiken. En juo sitä edes kohteliaisuudesta.

Minäkin haluaisin tänne Costa Coffeen.

Vierailija
74/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohderyhmää: helsinkiläinen, hyvätuloinen, ”nuori” (52), lattea juova nainen.

Starbucksissa käyn toisinaan, mutta täytyy sanoa, että esim espresso housen kahvi on parempaa.

Jyväskylässä avattiin EspressoHouse 2017. Parivuotta jakson käydä sillä kahvi oli hyvää ja laadukasta, mutta sitten alkoi tämä muovin vähennys villitys ja Jyväskylän EspressoHousesta muuttui todella surkea, kahvi ei ole enää hyvää jos nyt hyvälle jos edes saa kahvia ollenkaan. Viimeksi kun nimittäin kävin siellä tämän tasoromahduksen jälkeen niin niin latressa oli vain pelkkää vaahdotettua maitoa ja mukin pohjalla pieni viidenmillin korkuinen kylmä kahvikerros joka maistui kissanhiekalta. Se oli viimeinen kerta ja sen jälkeen en ole enää käynyt.

Vierailija
75/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taustalla varmaan aika monta tekijää:

1. Suomalaisen keskiluokan ostovoima. Ameriikoissa Starbucksia pitävät pystyssä ihan normaalit, työssäkäyvät ihmiset, jotka käyvät nappaamassa kahvin mukaan matkalla töihin, automatkan ajaksi tai muuten vaan. Täällä ei kovin moni työssäkäyvä raaski laittaa joka päivä viittä euroa yhteen kahvikupilliseen.

2. Erilainen kahvilakulttuuri. Täällä tykätään mennä kahvilaan ja istua siellä ajan kanssa. Ilmastokin saa jo aikaan sen, ettei kahvin nappaaminen mukaan ole usein houkutteleva vaihtoehto. Starbuckseissa penkit ovat epämukavia ja oikein huutavat sitä, että ne on tarkoitettu vain tilauksen odottelua, ei istuskelua varten.

3. Työpaikkojen kahvitarjoilut. Miksi ostaisit töihin mennessä kalliin kahvin, kun työpaikalla odottaa pannullinen ilmaista kahvia?

4. Hienostelun puute. Kahvi nähdään arkisena käyttöhyödykkeenä, jonka ei ole tarkoituskaan maistua erityisen hyvältä. Erilaiset makulatet ja vaikkapa kermavaahto kahvin kanssa nähdään todellisena herkkuna, jota nautitaan muutaman kerran vuodessa. Ei sillä pysy kokonainen ketju pystyssä.

5. Huonot sijainnit. Yksi harvoja poikkeuksia on Akateemisen alkuperäinen kahvila, joka varmaan porskuttaa edelleen ihan hyvin. Huomasin äskettäin, että Sellon kahvila oli suljettu – enkä ihmettele, koska en muista koskaan nähneeni siellä paria asiakasta enempää porukkaa. Sijainti oli aivan ihmeellisesti markettialueen nurkassa, jonne ei kyllä ohikulkijat ihan helposti eksy. Tämän keskustelun perusteella myös muiden kauppakeskusten Starbucksien sijainnit ovat olleet outoja. Tuntuu, että isoihin kauppakeskuksiin on ollut pakko päästä imagon vuoksi, vaikka tarjolla on ollut surkeita liikepaikkoja.

Vierailija
76/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että Kesko lopettaa yhteistyön Starbucksin kanssa. Alkuperäinen tarkoitus oli tuoda Starbucksin kahvila jokaiseen Cittariin, mutta sitä ei koskaan tapahtunut.

https://www.marmai.fi/uutiset/huomio-kahvi-jaahtyi-kuppiin-kesko-yhteis…

Vierailija
77/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun nimeni kirjoitetaan mukiin väärin, ajattelen että myyjä ei kuullut nimeäni oikein tai että idiootti ei osaa kirjoittaa. En postaa siitä kuvaa yhtään minnekään.

Sinä et ehkä, mutta moni muu laittaa. Todella paljon noita kuvia löytyy Starbucks aihetunnisteen yhteydessä ympäri maailmaa. 

Vierailija
78/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomasin äskettäin, että Sellon kahvila oli suljettu – enkä ihmettele, koska en muista koskaan nähneeni siellä paria asiakasta enempää porukkaa. Sijainti oli aivan ihmeellisesti markettialueen nurkassa, jonne ei kyllä ohikulkijat ihan helposti eksy."

Kahvila oli ihan pääovien vieressä eli hyvin helppo sijainti asiakkaalle, mutta jotenkin jäi katseen katvealueelle, myös sisustuksen värien takia ei kahvilaan kiinnittänyt huomiota.

Nyt Sellossa on Fresko ja taitaa olla sama yrittäjä instagramin perusteella.

Vierailija
79/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomasin äskettäin, että Sellon kahvila oli suljettu – enkä ihmettele, koska en muista koskaan nähneeni siellä paria asiakasta enempää porukkaa. Sijainti oli aivan ihmeellisesti markettialueen nurkassa, jonne ei kyllä ohikulkijat ihan helposti eksy."

Kahvila oli ihan pääovien vieressä eli hyvin helppo sijainti asiakkaalle, mutta jotenkin jäi katseen katvealueelle, myös sisustuksen värien takia ei kahvilaan kiinnittänyt huomiota.

Ajan auton parkkitilaan joten en käytä pääovi kuten ei moni muukaan autokla asioita asiakas joita Sellon asiakkaista on suurin osa.

Vierailija
80/105 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En Selloa kauhean hyvin tunne, mutta ainakin itse menen ostariin harvoin pääovista. Yleensä haen parkkipaikat siltä kulmalta missä liikkeet, joissa aion käydä on ja käytän lähintä ovea. Aika harvoin tulee sinänsä vietettyä aikaa ja kahviteltua ostosreissulla. Jos viivyn pitempään ennemmin käyn syömässä.