Näytteljä sai esikoisensa 49-vuotiaana! Mitä ajatuksia herättää?
Kuvassa näyttää kyseinen näyttelijä ikäistään nuoremmalta
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014011917946584_vi.shtml
Kommentit (36)
Pregnancy over 45 is a very difficult proposition. Women over 45 have less than a 1% chance of getting pregnant using their own eggs. This is because virtually all of their remaining eggs are genetically abnormal. Successful pregnancy over 45 is therefore nearly always the result of egg donation. Many high profile women who have become pregnant in their forties, especially after the age of 45 did so with the help of donor eggs.
Peruskoulu on kesken itselläsi. Viisikymppisen hedelmättömyys ei liity seksin puutteeseen vaan biologiaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:44"]
Lyön vetoa, ettei ole omin munasoluin saatu. Lahjoitetulla munasolulla voi tulla raskaaksi miten vanhana tahansa. Hollywoodissa erityisen suosittua.
[/quote]Minä tässä raskauduin 49-vuotiaana juuri normaalisti, ehkäisystä huolimatta. Tein kylläkin abortin.
[/quote]
? Häpesitkö itseäsi vai lasta?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:54"]
On käynyt molemmat ääripäät, eli vaihdevuosien alkamisikä on myöhentynty samalla kun tyttöjen kuukautisten alkamisaika on varhentunut. Siinäkin mielessä olen harvainen, että kuukautiset alkoivat 12-v, vaikka olin pienikokoinen ja olleet tosi säännölliset raskaus ja ns. lapsivuodeaikoja lukuunottamatta jo 37 vuotta. En kyllä haluaisi raskaaksi enää tulla, vaan odottelen jos joskus mummoksi pääsee. 9.
[/quote]
Mikä tuossa sun tarinassas on "harvaista"?
After the age of 40,the conception rate drops to 25-30%, and at age 50, fertility is
essentially zero. (Source: Kirtly Parker Jones, MD, Chief of
Reproductive Endorcrinology, University of Utah School of Medicine,
Words of Wellness, Vol. XVII, No. 5)”
Olen saman ikäinen ja kovin on hedelmällinen olo, sorry.
Eiköhän siinä ole käytetty vuokrakohtua ja siten saatu "raskaus" salattua.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:58"]
On käynyt molemmat ääripäät, eli vaihdevuosien alkamisikä on myöhentynty samalla kun tyttöjen kuukautisten alkamisaika on varhentunut. Siinäkin mielessä olen harvainen, että kuukautiset alkoivat 12-v, vaikka olin pienikokoinen ja olleet tosi säännölliset raskaus ja ns. lapsivuodeaikoja lukuunottamatta jo 37 vuotta. En kyllä haluaisi raskaaksi enää tulla, vaan odottelen jos joskus mummoksi pääsee. 9.
[/quote]
[/quote]
Harvoin pienikokoisella alkaa kuukautiset koko luokasta ensimmäisenä, varsinkin olin luokkani toiseksi pienin ja vain yhdellä oli ennen minua.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:58"]
[/quote]
[/quote]
Harvoin pienikokoisella alkaa kuukautiset koko luokasta ensimmäisten joukossa, varsinkin olin luokkani toiseksi pienin ja vain yhdellä oli ennen minua.
Ei vuokrakohtua tarvita vaan lainamunasolua. Naisen kohtu kestää raskauden vaikka mummoiässä.
nykyään munasolun saa irrottuksi 70 vuotiaaltakin vahvoilla hormoneilla, samalla kypsyy useita munasoluja joita otetaan talteen hedelmöitetään mikroskoopin alla, ja johdetaan takaisin kohtuun, näyttelijä on myös voinut pakastaa munasolujaan ehkä valtio ehdottaa näin tekemisen ilmaiseksi kuuluisille kansalaisilleen, mielestäni nainen on voinut todennäköisesti tulla raskaaksi itse, 49 on keskiikä ihmisillä jos tekee liikuntaa, onnea perheelle.
Ei todellakaan 70-vuotiaalta saada munasoluja. Joku horisee nyt ihan omiaan. Munasoluja voi pakastaa, mutta se pitää tehdä viimeistään noin 35-vuotiaana, mieluiten alle 30-vuotiaana.
Yli 35-vuotiaana munasolujen hedelmöitymiskyky heikkenee ja hoitojen onnistumismahdollisuudet laskevat. Yli 40-vuotiaana hedelmöityshoidot tehdään yleensä lahjasoluin, sillä omin munasoluin onnistuminen on epätodennäköistä. Yli 45-vuotiaalta ei edes saa toimivia munasoluja kerättyä.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288336973520.html
No sanokaa miksi abortteja tehdään tuollaisille päälle nelikymppisille mummoille
Nuoret väittää ettei tule raskaaksi, mutta kyllä toiset vaan tulee. Itse täytän 49v. ja kuukautiset on säännölliset, mytta en todellakaan halua lasta niin en uskalla näyttää teille toteen.
On eri asia olla 40-44-vuotias kuin 49-vuotias. Hedelmällisyydessä on noiden ikävuosien välillä valovuosien ero. Useimmat 40-vuotiaat ovat hedelmällisiä (joskin nuorempien yleensä helpompi tulla raskaaksi), 49-vuotiaiden hedelmällisyys on käytännössä nolla tai erittäin lähellä sitä.
9+15 vastaa vielä, että mummoni on saanut isäni 44-vuotiaana ja tätini serkkuni 42-vuotiaana. Eli suvussa on tätä myöhäistä lapsensaanti-ikää.