Vauvan totuttaminen syömään toisin
Miten olette toteuttaneet vauvan totuttamisen toisenlaisiin ruokailutottumuksiin? Itselläni on vuotta lähestyvä tyttö, joka on aina ollut vähän huono syömään kiinteitä. Kuukauden ajan on kylläkin syönyt vähän karkeampaa puuroa ja myös sormiruokana banaania ja vähän porkkanaa, maissinaksuja.. Hedelmäsoseet ovat aina uponneet paremmin. On usein ollut vaativa ja tykännyt valita ruokansa. Nyt alan olla kyllästynyt raahaamaan pilttivuoria kotiin, kun tiedän että varsinkin kasvis ja lihasoseet päätyvät suurimmilta osin roskiin (olen yrittänyt myös itse tehdä soseita, ei ole ollut merkitystä).
Tänään päätin että nyt saa syödä sitä mitä tarjoan tai ei mitään. Heräsi päiväunilta ja tarjosin lounaaksi 8kk pilttisosetta, eikä tietenkään kelvannut kuin kaksi tl. Sen jälkeen alkoi huutamaan rintaa. Jos ei tykkää siitä mitä tarjotaan, kieltäytyy varmaan ikuisesti ja pyytää vaan maitoa, maitoa. Seuraavaksi yritettäisiin välipalaa ja se kyllä menee kun saa banaania ja muuta hedelmää.. Haluaisin jo tarjota samaa ruokaa mit itse syön koska on sellaista mitä hyvinkin voisi vauvakin syödä. Miten ihmeessä tämä pitäisi nyt toteuttaa? Ja kannattaako jos on muutenkin ollut vähän huono syömään?