Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet naiset haluaa paljastella itseään instassa?

Vierailija
18.10.2020 |

Mun on tosi vaikea ymmärtää tätä. En ymmärrä miksi joku haluaa esittäytyä stringeissä pyölistäen tai jossain tissivakokuvissa. Onko se nyt sitten jotain itsensä toteuttamista?

Olen itse nainen, enkä ikinä tekisi moista. En vaan halua esitellä ja esineellistää sillä tavalla itseäni. Olen arvokkaampi.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toisten tekemiset muille kuulu, mutta itse näen tämän myös houkan laajempana asiana, kuin vain itsemääräämisoikeuteen liittyvänä asiana. Niin kauan kun naisilla on halu ja tarve esineellistää itseään, on turha kuvitella, että naisista tulisi oikeasti tasa-arvoisia. Mielestäni tissi/persekuvien postailijat toisintavat haitallisia ja kuluneita käsityksia naisista pelkkinä seksiobjekteina. Kuvallisella materiaalilla ja sillä miten naiset esitetään kuvissa, tai miten he itse esittävät itsensä, on vaikutus meihin kaikkiin. Ei pelkästään heihin itseensä. Ottaisko kukaan vakavasti miestä, joka muikistelee suutaan kameralle ja ottaa kuvia omasta prseestään?Miksi kyseinen toiminta on ok ja muka täysjärkisen aikuisen toimintaa jos sitä tekee nainen?

Kaikkein hölmöintä asiassa kuitenkin on, että tämä itsen esittely ja objektisointi tehdään milloin minkäkin näennäisen tukikamppanjan tai kehopositiivisuuden nimissä. Esimerkkinä vaikkapa täysin falskit Sanna Marinin tukemiseksi julkaistut tissivakokuvat. Olisi hyvä olla edes rehellinen omista motiiveistaan, eli huomion hakemisesta, eikä verhoilla sitä valheellisesti ties minkä kamppanjoinnin ja hyveellisyyden kaapuun.

Tämä!!! Täyttä asiaa!

Vierailija
62/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistelijä kirjoitti:

Omasta puolestani voin vastata että koen sen tietyllä lailla itseni ilmaisemisena. Minulle on arvomaailmassani tärkeää tulla kohdelluksi inhimillisesti, oli vaatevalinta sitten niqab tai bikinit, joten kait elättelen toiveita jostain maailmanparannuksesta ja mielikuvien muuttamisesta sillä, että itse saatan kuvissani pukeutua kärjistetysti ilmaisten kuin viiden euron bimbo, mutta silti pitää muun ulosantini fiksuna. Toimiiko se vai ei, emme tiedä, mut on sekin kivaa juttu ettei tarvitse pahemmin miettiä, että oliko tämä kuva nyt liian uskalias, kunhan vain itse pitää. Pidän monia paljastavia vaatteitani imartelevina, joten itsevarmuus-boost on kai se loppuviimeinen juttu. En menisi sanomaan että itselläni kyse olisi varsinaisesti miesten huomion jahtaamisesta, itse ilahdun jos saan palautetta vaikka siitä, että inspiroin jotakin toista tekemään sitten toisaalta taas mitä hän itse haluaa.

Siirräpä hetkeksi toi egosi sivuun ja tutkaile mitä sieltä alta löytyy. Tule sitten kirjoittamaan se oikea totuus meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto. Arvostus ja hyväksyntä itselle tulee ulkoapäin. Confidence is quiet niin kuin sanotaan. Hyvä itsetuntoinen ei tarvitse hyväksyntää ja huomiota muualta ja pystyy antamaan jokaiselle ansaitsemansa arvon. Varmasti asiaan liittyy henkistä tyhjyyttä. Elämässä ei ole syvällisiä merkitystä luovia tekijöitä ja henkinen kasvu on jäänyt hyvin pinnalliselle tasolle.

Tämä!

Vierailija
64/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten syytetään miehiä sairaiksi pervoiksi kun he katsovat näitä kuvia.

Ihmettelen kyllä noita kuvia kun niissä on huulet töröllään kuin Aku Ankalla? ja hanuri pitkällä..

Vierailija
65/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

Googlatkaapa vaikka kuvahauilla "milf spreads her pussy" tai jopa "granny shows pussy" niin huomaatte että netissä on tuhansittain kuvia joissa naiset ilmiselvästi ovat vapaaehtoisesti levitelleet tavaraansa. Toki todennäköisesti suuri osa noista kuvista on päätynyt nettiin kuvattavan halun vastaisesti mutta osa selkeästi ei. Todisteena asiasta on esim. alastonsuomi-tyyppiset palvelut joissa on mm. jälkeenpäin kunnallisvaaliehdokkaaksi ryhtynyt henkilö esiintynyt kuvassa tuore kurkku pimpsloorassaan. etc.

Monilla ihmisillä on ekshibitionistisia taipumuksia, se on fakta.

Perusuomalaisten kunnallisvaaliehdokkaaksi, eikö vain?

Vierailija
66/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on instagram-tili, menkääpä katsomaan Irc-galleria-tiliä. Siellä on viitisen päivää sitten julkaistu kuva kolmesta salskeasta nuoresta miehestä, jotka ovat kaikki pukeutuneet borat-uikkariin. Nyt kysyn teiltä, jotka pohdiskelette vähäpukeisia kuvia julkaisevien naisten moraalia ja ehkä olette valmiita nimittelemään heitä kaikenlaisilla nimityksillä, pätevätkö nämä samat asiat myös näihin miehiin? Olivatko nämä nuoret miehet tyrkkyjä tai epätoivoisia, h u o m i o h u o r i a jne?

Laittoiko Borat uikkarit päälleen hakeakseen naisilta tykkäyksiä?

Eipä laittanut ei, vaan tehdäkseen itsestään ja huumoristaan kuuluisaa ja tahkosi tekonsa seurauksena pätäkkää ja samalla heitti pienen humoristisen heiton naisten kaiken paljastaville pikkupikkubikineille ka melinvarpaineen.

Epäilen samaaa instan borathemmoista, eli miehistä jotka seurasivat idoliaan instassa.

He tekivät sen huumorilla, eikä heidän tarkoituksenaan ollut esitellä per settään tai tö röhuuliaan saadakseen irstailta tädeiltä viestejä, sexy boy :-)

Mutta samalla he kuitenkin esittelevät niitä omia tosi hyvännäköisiä kroppiaan, kun tekevät humoristisen heiton. He saavat siis arvostella naisten paljastelukulttuuria, mutta kun tekevät sitä ihan samalla tavalla - paljastellen - niin se onkin hauskaa eikä epätoivoista.

Mites jos nyt kolme hyväkroppaista naista pukisivat borat-uikkarit päälleen, jotta he voisivat humoristisesti kommentoida tuota kolmen nuoren miehen kuvaa, niin mitäs he sitten olisivat?

Olisiko mahdollista että joku pitäisi boratuikkareita seksikkäinä miehen päällä?

Epäilen että hyvin harva ja juuri siksi miehet jotka pukevat ne päälleen, tekevät homman hauskuttaakseen ihmisiä, eivätkä siksi että ne irstaat tädit ihan oikeasti alkaisivat kyykkyvatkata ja lähetellä heille paritteluviestejä kommentointikentässä.

Jos kolme hyvänäköistä naista tekisi jotain vastaavaa, eli matkisivat ylikorostaen kanssasisartensa tapaa alentaa itsestään runkkumatskua, pukeutuisivat sitä tehdessään koomisesti korostaen kame linvaprpaidensa suuruutta, törö huuliensa isoutta ja rint asilikoniensa mahtavuutta, he voisivat jopa päästä julkisuuteen kuin borat, joka pukeutui melkein samanlaiseen asusteeseen kuin Bay Watchin naisoletetut.

Olisivat vielä juosseet rantahietikolla tyrät rytkyen, olisimme huumorin alkulähteillä.

Vierailija
67/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne saa rahaakin siitä? Ainakin jos seuraajia on paljon. Näin olen ymmärtänyt. Sinänsä ihmettelen myös heitä jotka katsoo tuollaisia kuvia niin paljon, että niillä voi jopa tienata. Eikös ne ala näyttää kaikki samalta? Luulisi ihmisten kyllästyvän.

Vierailija
68/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilta taas naisvihaa tuutin täydeltä 

Siellä taas kristallipallosta katsottu kirjoittajien sukupuolet.

Meinaat että miehet näitä ketjuja tänne tehtailee? 

Pelkää nimittelyä tämäkin ketju, joka olisi naisvihaa miesten foorumeilla 

Vierailija
69/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli nuorempana tuollainen ajanjakso. Kai sitä jotenkin haki itseään, en tiedä. Nyt olenkin toista ääripäätä, tosi estynyt.

Vierailija
70/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on vain ja ainoastaan huono itsetunto. Tuolla tavalla saa jatkuvaa huomiota ja kehuja. Itsetunto ei tosin vain kohoa vain plastiikkakirurgien palkka.

Tupakka, alkoholi, huumeet ja väärät ruokailutottumukset on helppo tuomita, kun niiden vaikutukset ihmiskehoon on helposti todistettavissa.

Tällaisten henkiseen puoleen vaikuttavien asioiden tuomitseminen on vaikeampaa, kun eksaktia tutkimusta on vaikea, ellei mahdotonta järjestää.

Nuorten (naisten) mielenterveys- ja itesetunto-ongelmat ovat kuitenkin lisääntyneet vaikka kaikki muut ulkoiset ja vaikuttavat seikat ovat paremmin kuin aiemmilla sukupolvilla. Vertaillaan kokoajan itseään tällaisiin teatraalisiin ilmiöihin ja esiintyjiin.  Et ole mitään jos et "sitä tai tätä".

Katselin kerran ostoskeskuksessa kun kaksi nuorta naista kulki pitkin keskusaukiota. Yhtäkkiä toinen pysähtyi ja otti itsestään selfien. Kaverinsa ei edes tullut kuvaan, mitään erikoista ei tapahtunut tai oltu jonkun esineen vieressä, jonka olisi voinut taltioida kuvaan. Mitä nyt jotain duckfacevääntöä yritti.

Onko tämä nykyajan kuva, että ihan joka paikassa pitää itselle luoda kuvamerkintöjä missä on ollut.

niikuin oma muisti ei enää riittäisi.

No kukin tavallaan.

Vierailija
71/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sisäistetty misogynia tarkoittaa naisten omaksumaa naisvihaa. Kun naiset kasvavat yhteiskunnassa, joka normalisoi ideaa naispuolisten ihmisten ja naisellisuuden vähempiarvoisuudesta, myös naiset alkavat nähdä itsensä ja naisellisuutensa rajoittavana ja huonona. Sisäistetty misogynia voi esiintyä naisissa yrityksenä etäännyttä itseään toisista naisista ja naisellisuudesta. "

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Misogynia

Myös naiset voivat vihata naisia ja kuvittelevat, että voivat määrittää mikä on tarpeeksi arvokasta käyttäytymistä. Ap, sinä olet sisäistänyt naisvihan, mutta et huomaa sitä itse.

Itse olin aikoinaan samanlainen, jolloin ihmettelin instanaisia ja nykyistä selfiekulttuuria. Tajusin kuitenkin jossain vaiheessa, että minähän olen misogynisti! Oli aika järkyttävää havaita itsessään tuollaisen kulttuurissa imetyn ajattelutavan.

Mehän tehdään tuolla hallaa vain toisillemme, meille naisille. Miehet pitävät meitä edelleen vallassaan jos poljemme naisia itse alas. Tärkeää ei ole luoda rajoja naiseudelle, vaan rohkaista jokaista valitsemaan oma elämänsä itse, ilman sitä, että joku muu määrittelee kuinka kukin saisi elää, jotta olisi arvokas. Miten kukaan voisi olla toistaan parempi, jotta voisi sanoa, että toisen valitsema tapa ilmentää itseään ei ole tarpeeksi arvokasta? Miten se mitataan tai määritellään? Sillä kuinka pukeutuu, meikkaa, on esillä? Onko liikaa meikkiä, liian tiukat vaatteet? Ja onko sitten vaatimattomuus ja piilossa pysyminen jokin hyve? Milloin ja miten siitä saa sitä arvostusta?

Naista on kautta aikain yritetty kahlita ja pitää piilossa. Naiseus on vaarallista ja aiheuttaa häiriötä yhteiskuntaan. Eräs uskonto/kulttuuri vaatii naisilta, että heidän pitää piilottaa itsensä kokonaan. Se on äärimmäistä misogynismiä, naisten alistamista ja arvon viemistä. He eivät saa käydä kouluja, eikä ajaa edes autoa.

Lopetin omalta osaltani naisten ja naisellisuuden määrittelemisen. Minusta jokainen saa olla juuri sellainen nainen mitä itse haluaa. Jos haluaa laittaa itsestään instaan kuvia, niin hieno homma. Jos ei halua, niin sekin on hyvä asia, kunhan se on oma valinta, eikä pelosta tai pakotuksesta tehty. Minua ei häiritse enää ollenkaan kun vapautin itseni misogynian vallasta.

Jos jotain kiinnostaa aihe, niin tässä on hyvä kirja:

https://www.amazon.com/Down-Girl-Misogyny-Kate-Manne/dp/0190604980

Vierailija
72/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät saaneet lapsena tarpeeksi huomiota vanhemmiltaan

Vierailija
73/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä pyllistelijät on töissä? Aika monessa hyvässä työpaikassa varmaan katsoittaisiin kieroon tuollaisia somekuvia. Ja kuinka kiva olisi, kun ne 40-60v miespomot runkkailisi alaistensa somekuville. Hyi yökötys.

Omista työkavereista 70-80% on miehiä. Typerää seksisistä läppää ja vihjailua tulee muutenkin välillä. En varmaan kehtaisi mennä enää ikinä töihin, jos minusta olisi joku pylly- tai tissikuva instagramissa.

Vierailija
74/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he eivät saaneet lapsena tarpeeksi huomiota vanhemmiltaan

Mä taas veikkaan, että ovat saattaneet jopa saada liikaa huomiota. Sitten mikään määrä ei riitä kun totutaan siihen, että kaikki mitä tehdään, huomioidaan. Ihan pikkulapsia voidaan huomioida ja helliä, halailla jne. loputtomasti, mutta kyllä siitä pitäisi alkaa kasvattamaan jossain vaiheessa poiskin. Tää on vain minun mielipide, kukin tavallaan. 

Vierailija
75/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä paljastelijoilta. Ei me muut tiedetä.

Vierailija
76/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H:lla alkava sana?

Portto?

Vierailija
77/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sisäistetty misogynia tarkoittaa naisten omaksumaa naisvihaa. Kun naiset kasvavat yhteiskunnassa, joka normalisoi ideaa naispuolisten ihmisten ja naisellisuuden vähempiarvoisuudesta, myös naiset alkavat nähdä itsensä ja naisellisuutensa rajoittavana ja huonona. Sisäistetty misogynia voi esiintyä naisissa yrityksenä etäännyttä itseään toisista naisista ja naisellisuudesta. "

Myös naiset voivat vihata naisia ja kuvittelevat, että voivat määrittää mikä on tarpeeksi arvokasta käyttäytymistä. Ap, sinä olet sisäistänyt naisvihan, mutta et huomaa sitä itse.

Itse olin aikoinaan samanlainen, jolloin ihmettelin instanaisia ja nykyistä selfiekulttuuria. Tajusin kuitenkin jossain vaiheessa, että minähän olen misogynisti! Oli aika järkyttävää havaita itsessään tuollaisen kulttuurissa imetyn ajattelutavan.

Mehän tehdään tuolla hallaa vain toisillemme, meille naisille. Miehet pitävät meitä edelleen vallassaan jos poljemme naisia itse alas. Tärkeää ei ole luoda rajoja naiseudelle, vaan rohkaista jokaista valitsemaan oma elämänsä itse, ilman sitä, että joku muu määrittelee kuinka kukin saisi elää, jotta olisi arvokas. Miten kukaan voisi olla toistaan parempi, jotta voisi sanoa, että toisen valitsema tapa ilmentää itseään ei ole tarpeeksi arvokasta? Miten se mitataan tai määritellään? Sillä kuinka pukeutuu, meikkaa, on esillä? Onko liikaa meikkiä, liian tiukat vaatteet? Ja onko sitten vaatimattomuus ja piilossa pysyminen jokin hyve? Milloin ja miten siitä saa sitä arvostusta?

Naista on kautta aikain yritetty kahlita ja pitää piilossa. Naiseus on vaarallista ja aiheuttaa häiriötä yhteiskuntaan. Eräs uskonto/kulttuuri vaatii naisilta, että heidän pitää piilottaa itsensä kokonaan. Se on äärimmäistä misogynismiä, naisten alistamista ja arvon viemistä. He eivät saa käydä kouluja, eikä ajaa edes autoa.

Lopetin omalta osaltani naisten ja naisellisuuden määrittelemisen. Minusta jokainen saa olla juuri sellainen nainen mitä itse haluaa. Jos haluaa laittaa itsestään instaan kuvia, niin hieno homma. Jos ei halua, niin sekin on hyvä asia, kunhan se on oma valinta, eikä pelosta tai pakotuksesta tehty. Minua ei häiritse enää ollenkaan kun vapautin itseni misogynian vallasta.

Todella hyvä kommentti, kiitos! Olen siis vahvasti samaa mieltä. :)

Vierailija
78/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H:lla alkava sana?

Portto?

Kuten joku jo sanoi, confidence is quiet. Tämä ihan sinulle...

Vierailija
79/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä kommentti, kiitos! Olen siis vahvasti samaa mieltä. :)

Eikun vastasit omaan kommenttiisi.  Ja yläpeukutit sen jälkeen.

Vierailija
80/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva katella hyviä pyllyjä, voimaantukaa naiset!

M42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme