Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet naiset haluaa paljastella itseään instassa?

Vierailija
18.10.2020 |

Mun on tosi vaikea ymmärtää tätä. En ymmärrä miksi joku haluaa esittäytyä stringeissä pyölistäen tai jossain tissivakokuvissa. Onko se nyt sitten jotain itsensä toteuttamista?

Olen itse nainen, enkä ikinä tekisi moista. En vaan halua esitellä ja esineellistää sillä tavalla itseäni. Olen arvokkaampi.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siten voi jopa ansaita rahaa että on sos.mediassa seurattu henkilö? Ja jos sulla on perse siinä kuosissa, että tuhannet ihmiset haluaa sitä tuijottaa, niin miksi sillä ei halutessaan saa tienata? En minäkään ikinä tekisi moista, mutta pitäisikö mun nyt kauhistella ja moralisoida muiden tekemisiä #koskaolenitseniinhyväihminen?

Tämä kiteyttää myös oman ajatteluni. Vähintään yhtä paljon ihmettelen, miten ihmiset jaksavat kauhistella, kuin varsinaisesti niiden selfieiden ottajia. 

Vierailija
22/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa kiksejä siitä, kun tyhmät miehet tum put taa niiden kuville. Ei kai niitä kukaan itseään arvostava edes julkaise?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että siinä on taustalla sama syy miksi minä en laita kuviani instagramiin. Aika lailla kaikilla on 20 ikävuoteen mennessä kehittynyt käsitys siitä, millainen kroppa ja kasvonpiirteet ovat toivottavia. Minulla on raskaat kulmat ja pottunenä, joten olen teinistä asti pitänyt itseäni kelpaamattomana moiseen. Sen seurauksena taas esittelen ennemmin käsitöitäni kuin omaa naamaani.

Mutta jos on sattunut geenilotossa (tai leikkauksilla) kriteerit täyttävät ominaisuudet saamaan ja koko nuoruutensa kuullut siitä miten nätti on, niin helpostihan siinä tulee tunne että tämä on se asia mikä minussa on arvokasta. Ennen vanhaan yritettiin päästä mallintöihin, nykyään instagram tarjoaa helppoa ja nopeaa positiivista palautetta, ja jos korttinsa pelaa oikein, voi jopa päästä somevaikuttajaksi ja tehdä tuntuvasti rahaa.

Vierailija
24/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toisten tekemiset muille kuulu, mutta itse näen tämän myös houkan laajempana asiana, kuin vain itsemääräämisoikeuteen liittyvänä asiana. Niin kauan kun naisilla on halu ja tarve esineellistää itseään, on turha kuvitella, että naisista tulisi oikeasti tasa-arvoisia. Mielestäni tissi/persekuvien postailijat toisintavat haitallisia ja kuluneita käsityksia naisista pelkkinä seksiobjekteina. Kuvallisella materiaalilla ja sillä miten naiset esitetään kuvissa, tai miten he itse esittävät itsensä, on vaikutus meihin kaikkiin. Ei pelkästään heihin itseensä. Ottaisko kukaan vakavasti miestä, joka muikistelee suutaan kameralle ja ottaa kuvia omasta prseestään?Miksi kyseinen toiminta on ok ja muka täysjärkisen aikuisen toimintaa jos sitä tekee nainen?

Kaikkein hölmöintä asiassa kuitenkin on, että tämä itsen esittely ja objektisointi tehdään milloin minkäkin näennäisen tukikamppanjan tai kehopositiivisuuden nimissä. Esimerkkinä vaikkapa täysin falskit Sanna Marinin tukemiseksi julkaistut tissivakokuvat. Olisi hyvä olla edes rehellinen omista motiiveistaan, eli huomion hakemisesta, eikä verhoilla sitä valheellisesti ties minkä kamppanjoinnin ja hyveellisyyden kaapuun.

Vierailija
25/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on vain ja ainoastaan huono itsetunto. Tuolla tavalla saa jatkuvaa huomiota ja kehuja. Itsetunto ei tosin vain kohoa vain plastiikkakirurgien palkka.

Vierailija
26/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska perseellä saa rahaa ja mainetta

Vierailija
27/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen avut on kaikkien nähtävillä, miesten piilossa. Jos miehet seksuaalisoitaisiin samoin, haluaisin ainakin itse nähdä lihaksikkaita vartaloita komeilla kasvoilla. Lisäksi miehen sukuelimen pitäisi näkyä kuvissa siten, että housuissa olisi selvä kohouma, jota myötäillen kangas menisi. Tämä tarkoittaa että miehellä pitäisi olla iso penis. Ehkä tällaisia kuvia löytyy mutta ei ole omiin silmiin sattunut.

Vierailija
28/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö nämä naiset että he ovat korvanneet p orno sivustot? Miehet nykyään käyttävät IGtä ittensä hoitamiseen.

Karu totuus on se ettei nykyään ole enää töitä kellekkään ja monet joutuvat hakee leipärahansa hoorailemalla.

Näin mä mieheni kanssa tuumailtiin.

Vierailija
29/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Mihin katosi ihmisten välinen tasa-arvo, kun toinen asettaa itsensä yläpuolelle (olen arvokkaampi) pelkän somekäyttäytymisen johdosta?

Way To go, sis!

Lähinnä toivon näille paljastelijanaisille jotain parempaa elämään.

Joskus totuus sattuu.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015092420398270

"tyttöjen takia älkää tulko!"

onko sana puuroa muutettu sanaksi voita?

Vierailija
30/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta on valintakatalogi alfoille. Voivat sieltä valita mieleisensä ja kuka tietää kun oikein pyllistää ja huulet on törröllään, vaikka valinta osuisi juuri sinuun!

Vierailija
31/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani voin vastata että koen sen tietyllä lailla itseni ilmaisemisena. Minulle on arvomaailmassani tärkeää tulla kohdelluksi inhimillisesti, oli vaatevalinta sitten niqab tai bikinit, joten kait elättelen toiveita jostain maailmanparannuksesta ja mielikuvien muuttamisesta sillä, että itse saatan kuvissani pukeutua kärjistetysti ilmaisten kuin viiden euron bimbo, mutta silti pitää muun ulosantini fiksuna. Toimiiko se vai ei, emme tiedä, mut on sekin kivaa juttu ettei tarvitse pahemmin miettiä, että oliko tämä kuva nyt liian uskalias, kunhan vain itse pitää. Pidän monia paljastavia vaatteitani imartelevina, joten itsevarmuus-boost on kai se loppuviimeinen juttu. En menisi sanomaan että itselläni kyse olisi varsinaisesti miesten huomion jahtaamisesta, itse ilahdun jos saan palautetta vaikka siitä, että inspiroin jotakin toista tekemään sitten toisaalta taas mitä hän itse haluaa.

Vierailija
32/105 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistelijä kirjoitti:

Omasta puolestani voin vastata että koen sen tietyllä lailla itseni ilmaisemisena. Minulle on arvomaailmassani tärkeää tulla kohdelluksi inhimillisesti, oli vaatevalinta sitten niqab tai bikinit, joten kait elättelen toiveita jostain maailmanparannuksesta ja mielikuvien muuttamisesta sillä, että itse saatan kuvissani pukeutua kärjistetysti ilmaisten kuin viiden euron bimbo, mutta silti pitää muun ulosantini fiksuna. Toimiiko se vai ei, emme tiedä, mut on sekin kivaa juttu ettei tarvitse pahemmin miettiä, että oliko tämä kuva nyt liian uskalias, kunhan vain itse pitää. Pidän monia paljastavia vaatteitani imartelevina, joten itsevarmuus-boost on kai se loppuviimeinen juttu. En menisi sanomaan että itselläni kyse olisi varsinaisesti miesten huomion jahtaamisesta, itse ilahdun jos saan palautetta vaikka siitä, että inspiroin jotakin toista tekemään sitten toisaalta taas mitä hän itse haluaa.

Minä taas yritän peittää kriittisimmät kohdat. Haluan että saan huomiota sen perusteella mitä olen ja ajattelen kuin sen perusteella, miltä kroppani näyttää.

Vierailija
33/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska systeemi toimii niin, houkutuslintuja on ollut aina.

Ennenvanhaan oli itsensäpaljastajia. Missäs muualla he olisivat?

Vierailija
34/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Mihin katosi ihmisten välinen tasa-arvo, kun toinen asettaa itsensä yläpuolelle (olen arvokkaampi) pelkän somekäyttäytymisen johdosta?

Way To go, sis!

Mihin katosi naisten into pärjätä aivoillaan ja työllään, ei huo.

Raamalla?

Itsensä myymistään tuo on, samalla tasollakin entisaikojen surkimukset joita kuvattiin jalluun, kalleen, rattoin ja mitä niitä olikaan.

Surkeita luusereita, joilla ei ole ihmisarvoa, ei omissa eikä muitten silmissä. Pelkkiä lut Kia.

Vierailija
35/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistelijä kirjoitti:

Toki, jokainen lut. kakin tarvitsee itseilmaisua.

Vierailija
36/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos näyttää mielestään hyvältä siinä kuvassa ja kuva on mielestään muutenkin onnistunut niin miksi ei? Itse ainakin postailen instaan kuvia lähinnä sillä periaatteella että "tulipas kiva kuva". Varmasti joku minunkin kuviani ihmettelee että miksi postaan. Saatan postata vaikka kuvan pihapuusta kun valo osui siihen kivasti, tai kissasta makoilemassa söpösti tai vaikka kahvikupista. Pyllyäni en postaa kun se ei mielestäni ole niin esteettinen :D Naamakuvia välillä. Mutta jos näyttäisin vaikka Cindy Cradfordilta ysärillä niin ihan varmasti kuvaisin itseäni jatkuvasti joka suunnasta.

Vierailija
37/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta on valintakatalogi alfoille. Voivat sieltä valita mieleisensä ja kuka tietää kun oikein pyllistää ja huulet on törröllään, vaikka valinta osuisi juuri sinuun!

On varmaan oikein kunnon alfoja 😂 Tiedän kyllä tyypin, mutta se ei ole sama tyyppi jotka isossa skaalassa ovat johtajia.

Vierailija
38/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan hakee ihan oikeasti seuraa sitä kautta. Ja toiset vaan tykkää huomiosta.

Vierailija
39/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaa itseään instassa esitellä, mutta kyllä mä niitä mielelläni katselen. En tosin ikinä pariutuisi moisen naisen kanssa. Ei kerro mitenkään hyvistä luonteenpiirteistä. Mutta minäpä olenkin ehkä vähän konservatiivinen perhe- ja urakeskeinen hyvin tienaava ylempään keskiluokkaan kuuluva mies. Ehkä en kuulu noiden varsinaiseen kohderyhmään?

Vierailija
40/105 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet naiset ovat vähän yksinkertaisia ja tärkein elämänsisältö on ulkonäkö, laittautuminen ja huomion/kehujen saaminen. Ei sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme