Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citymarketissa usein hintavirheitä

Vierailija
18.10.2020 |

Cittarissa tapahtuu yllättävän usein hinta"virheitä". Monesti myös unohtuu vanhat tarjouslaput hyllynreunoihin, mutta tokihan kassoilla oikeat hinnat tai hyllynreunassa voimassaoleva tarjous, mutta kassoilla korkeammat hinnat. Näitä hinta"virheitä" tuppaa olemaan aina silloin, kun on ostoksien joukossa pakasteita tai lastentarvikkeita. Kas, kun näiden kanssa, ajatellaan, harvemmin viitsii odotella pitkissä jonoissa valitustiskille ja kun sinne asti pääsee, ei hyvitystä voi antaa suoraan, vaan myyjän pitää soittaa vastaavalle osaston hekilölle, joka käy tarkastamassa hintalaput hyllystä.
Listaa voisi jatkaa vielä lisää, tarjouslaput väärien (samankaltaisten) tuotteiden kohdalla. Osta 6 suklaapatukkaa norm. 50 cent kpl yht. 2 e, kassa näppäilee epähuomiossa 5 kpl, jolloin hinta 2.50 ym. Vahinkoja, huolimattomuutta, mitä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta suklaapatukoita 5 kpl (norm. 1 e kpl ) yht. 2 e. Koskee 10-50 g painoisia (tämä viimeinen pienellä) lappujen kohdalla on sitten myös 1-9 g ja 51 g painosia suklaita näiden oikeiden tarjoussuklaiden joukossa, joita lapset sitten ottavat. Kassalla sitten maksavat 5 e. Viittiikö lähteä valittamaan, kun lapset naukuvat valitsemiensa suklaidensa perään. Nykyään katson nämä tarkasti, vahingoista viisastuneena.

Vierailija
2/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä saa kärsiä eli siitä, että menee edes tuohon kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt saman huomion. Kassalla hinta on korkeampi ja loppusumma yllättävän suuri.

Vierailija
4/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää myös, tämä koskee kyllä muitakin kauppoja, että alennustarraisia tuotteita ei huomata kassalla, vaikka lappuja olisi kaksinkappalein. Täydellä hinnalla menee. Ja eikun jonottomaan jos haluaa liikaa maksamansa rahansa takaisin. Cittarissa on se asiakaspalvelutiski, mutta muissa kaupoissa valitus kassojen kautta ja pakasteet sulaa tässä välissä.

Vierailija
5/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikissa kaupoissa kannattaa lukea se kuitti.

Vierailija
6/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu Cittarista. Meillä vaihtui kauppias ja tilanne parani. Mutta sen tuotteen saa sillä unohtuneen mainoksen hinnalla, kunhan aukaisee suunsa.

Ja palautetta kauppiaalle, niin asia muuttuu, oletettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikissa kaupoissa kannattaa lukea se kuitti.

Onko joku väittänyt ettei kannata?

Vierailija
8/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu Cittarista. Meillä vaihtui kauppias ja tilanne parani. Mutta sen tuotteen saa sillä unohtuneen mainoksen hinnalla, kunhan aukaisee suunsa.

Ja palautetta kauppiaalle, niin asia muuttuu, oletettavasti.

Missä Cittarissa parani? Tietenkin saa rahansa takaisin, jos viitsii pakasteet sulaen jonottaa tiskille valittamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole huomannut virheitä Cittarien hinnoissa. Tarkistan kuitin aina kotiin tultuani. En myöskään ole huomannut virheitä hyllyjen tarjouslapuissa tai hinnoittelussa.

Vierailija
10/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kunhan aukaisee suunsa.

Siis odottelee pahimmillaan 5 min kun joku takahuoneen tyyppi ensin vastaa puhelimeen, sitten kävelee sinne oikealle hyllylle, tarkistaa hintalapun ja lopulta soittaa takaisin kassalle ja kassa näppäilee hyvityksen kassakoneeseen. Sillä aikaa jonoa kertyy kassalle ja kyllästyneet mukulat eivät jaksa pysyä vieressä vaan karkaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole huomannut virheitä Cittarien hinnoissa. Tarkistan kuitin aina kotiin tultuani. En myöskään ole huomannut virheitä hyllyjen tarjouslapuissa tai hinnoittelussa.

Pikkuisen liian myöhäistä tarkistaa se kuitti vasta kotona. :D

Vierailija
12/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity yksin citymarketteihin, ihan yleinen ilmiö. Ei ole kauan kun Alepassa kävin ja kotona aloin tarkistaa kuittia. Oli lyöty 2x kananjauheliha vaikka vain yhden ostin. Sain kyllä rahat takaisin mutta ei mitään anteeksipyyntöä.

Citymarketissa kerran aloin ihmettelemään kassalla laskun suuruutta. Kävi ilmi, että kassa oli lyönyt muovikassista väärän koodin.  Maksoi 0,2e sijasta 20e. Asia tietysti korjattiin mutta ei tietenkään mitään anteeksipyyntöä.

Citymarketissa myös olen huomannut, että hyllyhinnat eivät aina täsmää sen kanssa mitä kassakuitista löytyy. Pieniä, luokkaa 5-20snt eroja on usein.

Jos ei koskaan ota kassalta kuittia ja tarkista sitä niin jää helposti huomaamatta nämä virheet. Ja niitä on yllättävän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen maininnut kassalla asiasta ja ainakin kerran hyllyn hintalappu tarkastettiin, ja sain tuotteen hyllyn hintalapun hintaan, eli halvemmmalla kuin kassajärjestelmän mukainen hinta.

Eikä ole kyse siitä että alkaisin mesoamaan ja kiistelemään, ihan vain olen maininnut asiasta.

Vierailija
14/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin vaan että Prismassa on harrastettu tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kunhan aukaisee suunsa.

Siis odottelee pahimmillaan 5 min kun joku takahuoneen tyyppi ensin vastaa puhelimeen, sitten kävelee sinne oikealle hyllylle, tarkistaa hintalapun ja lopulta soittaa takaisin kassalle ja kassa näppäilee hyvityksen kassakoneeseen. Sillä aikaa jonoa kertyy kassalle ja kyllästyneet mukulat eivät jaksa pysyä vieressä vaan karkaavat.

Tätä olen monesti ihmetellyt, miksi rahojensa takaisinsaaminen on tehty niin vaikeaksi. Uskoisin, että tämän voisi hoitaa paljon helpomminkin.

Vierailija
16/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa veloitettiin vissypaketti kahteen kertaan. Älkää siis menkö Prismaan.

Ei edes anteeksi pyytänyt virolainen kassa.

Vierailija
17/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin vaan että Prismassa on harrastettu tätä.

Tokihan sielläkin. Kyllä. 

Vierailija
18/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voin kertoa, kun henkilö on jo edesmennyt. Lähisukulaiseni teki pitkän uran Keskossa esimiestasolla sekä kauppiaana. Tässä ketjussa kuvattu tuotteiden virhehinnoittelu ja hinta "puljaus" on kauppiastasolla päätetty juttu. Perustuen siihen, että suhteellisen pieni osa asiakkaista tarkistaa kuitteja tai edes ottaa kassalta vastaan. Kaikki kauppiaat eivät toki ole tähän lähteneet mukaan. Kyse on enemmänkin niistä liikkeistä, joita ei ole saatu kannattavaksi.

Vierailija
19/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole huomannut virheitä Cittarien hinnoissa. Tarkistan kuitin aina kotiin tultuani. En myöskään ole huomannut virheitä hyllyjen tarjouslapuissa tai hinnoittelussa.

Sittenhän mitään ongelmaa ei voi olla muillakaan?

Vierailija
20/35 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän voin kertoa, kun henkilö on jo edesmennyt. Lähisukulaiseni teki pitkän uran Keskossa esimiestasolla sekä kauppiaana. Tässä ketjussa kuvattu tuotteiden virhehinnoittelu ja hinta "puljaus" on kauppiastasolla päätetty juttu. Perustuen siihen, että suhteellisen pieni osa asiakkaista tarkistaa kuitteja tai edes ottaa kassalta vastaan. Kaikki kauppiaat eivät toki ole tähän lähteneet mukaan. Kyse on enemmänkin niistä liikkeistä, joita ei ole saatu kannattavaksi.

Oikeesti? Todella järkyttävää toimintaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän