Voihan itku =( Jälkiehkäisystä...
Näin vaan kävi, vaikken ikinä olisi uskonut. Meillä petti eilen ehkäisyväline (=kortsu), se jonka kanssa ollaan enemmän tai vähemmän oltu tekemisissä yli 10 vuotta. Tietyistä syistä esim. pillerit eivät sovi, joten ollaan ajateltu että tuo kortsu on vaivattomin. Ja hyvin on pelannut tähän asti.
Kävin aamulla hakemassa jälkiehkäisypillerit, ja sain otettua ne alle 12 tunnin kuluessa tästä epäonnisesta yhdynnästä. Nyt vaan huolettaa hirveästi, että jos kuitenkin tulin raskaaksi. Se olisi tässä elämäntilanteessa katastrofi.
Tulipa taas opetus, että mikään ehkäisyväline ei ole 100% varma. Toivottavasti pääsemme säikähdyksellä. Jos jollakulla kokemuksia jälkiehkäisystä, kuulisin niistä mielelläni. Tuntuu koko ajan niin pahalta ja kurkkua kuristaa.. =(
Kommentit (12)
että ne jotka haluavat tulla raskaaksi, kannattaisi käyttää jälkiehkäisyä; raskaus taattu!
- kokemuksella
Ap, joka luuli täysin päinvastaista
varmaa että et tule raskaaksi. Ne voi ottaa vielä 72 tunnin kuluessa ja silloinkin ihan hyvä teho, mutta sitä parempi mitä nopeammin ottaa.
t.farmaseutti
Jospa tämä paha olo alkaisi tästä helpottua..
mutta helpottuu varmaan huomiseen ja menee ohi viimestään 48 tunin kuluttua.
Todella, kortsutkaan eivät ole 100% varmoja, nyt se tuli omalta kohdaltani todistettua. En tosiaan olisi ikinä uskonut, että näin voi käydä. Kortsu ei rikkoutunut, vaan liukui pois paikoiltaan emmekä kumpikaan huomannut. Käytimme kortsua täysin ohjeiden mukaan, ja kuten aina näiden kymmenen vuoden aikana. Tämä olkoon siis varoittava esimerkki myös muille, jotka luottavat täysin kortsuun ehkäisynä.
Enkä halua elämäntilannettani sen enempää setviä, kerron vain että raskaus olisi todellinen katastrofi. Voi olla vaikeaa ymmärtää, mutta sellaisia elämäntilanteita todella on! On tietysti helppo sanoa nyt, että meidän olisi sitten pitänyt käyttää kahta ehkäisykeinoa tai olla harrastamatta kokonaan seksiä. Mutta omalta kohdaltani olen ainakin nyt oppinut, etten enää koskaan luota mihinkään ehkäisykeinoon täysin.
Itselleni ei muuten tullut näistä jälkiehkäisypillereistä mitään muuta sivuvaikutusta (ainakaan tähän mennessä ei ole tullut), kuin nipistelyä alavatsaan. Tuolla pahalla ololla tarkoitin henkistä olotilaani.. Yritän nyt olla menemättä asioiden edelle ja toivon yhä edelleen, että selviämme tästä vain säikähdyksellä.
Kiitos vielä kaikille vastaajille.
Hyperhedelmällinen kaverini otti satsin ajoissa kortsun puhkeamisen jälkeen ja tuli silti raskaaksi. Kai se aika harvinaista kuitenkin on. Omakohtaisia kokemuksia ei ole.
liukastusvoiteet niin ei kulu puhki.
Itse kyllä olen n. 3 kertaa ottanut jälkiehkäisytabletit, enkä ole tullut raskaaksi.
Itse joskus nuorena 17-kesäisenä koin saman tilanteen, että kortsu petti ja siihen aikaan jälkiehkäisyt oli vielä reseptillä. Sain kuitenkin pillerit otettua 12 tunnin sisään ja olo oli tosi kaamea! Oksetti ihan sikana, mutta yrjöämistähän pitäisi pystyä pidättämään, ettei teho laannu. Kyllä seuraavana päivänä oli jo ihan ok olo, ja onneksi ei vauvaa tullut, tuossa iässä se todella olisi ollut katastrofi! Pidän peukkuja!
kumi oli rikki meilläkin, en tullut raskaaksi.