Eli siis "naine" sana on kielletty, olemme menstruoijia, kohdullisia jne. Mikä on miesten nimitys?
Tampax-ketjussa on kovasti käsitelty sitä, että ei saa puhua menkoista naisten asiana, kun kaikki menkalliset eivät ole naisia.
Miten sitten miehistä pitää puhua, että naiseksi itsensä kokevat miehet eivät loukkaannu? Puhutaanko siis esim. eturauhasvaivoista nykyisin samaan tapaan, "kaikki eturauhasongelmista kärsivät eivät ole miehiä." tai "Let's celebrate everybody with penis!"
Kertokaa, uuskielen asiantuntijat!
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin oudosti tuntuu olevan niin, että naisen käsitettä pitää muokata, koska joku herkkä lumihiutale niin vaatii.
Jos sama logiikka ei päde miehiä koskeviin sanoihin, voidaan päätellä, että kyseessä on nimenomaan naisten hävittäminen ja häivyttäminen.
Tätähän historia on pullollaan ja toteutuu nyt uudessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
”Siittäjiä”
Entä ne, jotka eivät kykene tai halua, tai joiden vehkeen loi kirurgi? Ei siittimen käyttö tee siittäjää, vaan se mihin siittimellä pystyy jos onnistuu jonkun tiineyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen edelleen nainen, sitä ei minulta pois vie sekasikiölauma.
Terve asenne, ihmettelen todella miten joku sen voisi viedä pois. Itsekin olen mies, vaikka aluksi määritettiin tytöksi, pitkän tien olen käynyt läpi saadakseni elää omana itsenäni. Käyn miesten vessoissa ja käytän miesten vaatteita ja minua saa todellakin sukupuolittaa, enkä vietä aikaa kaikestaloukkaantujien kanssa - toki jos ystäväkseni päätyy muusu, voin olla sukupuolittamatta häntä kohteliaisuudesta, jos hän asian minulle asiallisesti ilmaisee.
Nuo siittäjät ja penikselliset on nimenomaan ilmaisuja, jotka on loppupeleissä huono juttu nimenomaan transihmisiä kohtaan.
Tuossa ketjussa muuten te väititte, ettei naisia saa kutsua naisiksi ettekä kuunnelleet, vaikka kaikki yrittivät selittää, että tottakai naista saa puhua naiseksi aivan kuten kristityt saa edelleen viettää joulua, vaikka julkisissa laitoksissa huomioidaan myös muut uskonnot eikä tuputeta joulua kaikille.
Vierailija kirjoitti:
”Siittäjiä”
Syrjii peniksen omaa ia henkilöitä joilla on joko erektio- tai hedelmällisyysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin oudosti tuntuu olevan niin, että naisen käsitettä pitää muokata, koska joku herkkä lumihiutale niin vaatii.
Jos sama logiikka ei päde miehiä koskeviin sanoihin, voidaan päätellä, että kyseessä on nimenomaan naisten hävittäminen ja häivyttäminen.
Näin naisena mun on pakko sanoa, että oma sukupuili-identiteettini ei koskaan ole ollut kytköksissä tampooneihin tai Tampax-yhtiöön. Siksi en koe Tampaxin mainontaa omaa identiteettiäni heikentävänä tai häivyttävänä.
Oletan (kun kerta koet Tampax-mainokset näin rajusti ja henkilökohtaisesti), että sinulle taas tampoonit edustavat naisellisuutta ja veren vuotaminen pilluista on ilmeisesti sinulle joku naisellisuuden huipentuma. Pakko kysyä, että jos joskus joutuisit tilanteeseen, että kohtusi jouduttaisiin poistamaan, lakkaisitko sinä olemasta nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän kaikilla transmiehillä ole penistä vaan miestussu. Ei siis voida sanoa "Let's celebrate everybody with penis!", koska tämä jättäisi osan "miehistä" ulkopuolelle.
Transnaisillakaan ei ole kuukautisia, että sinänsä on riistoa mainostaa menkkoihin liittyviäkään juttuja.
Vaikeaa on.
Ei minullakaan ole kuukautisia, kiitos sairastetun syövän. Mikähän hitto minä sitten olen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän kaikilla transmiehillä ole penistä vaan miestussu. Ei siis voida sanoa "Let's celebrate everybody with penis!", koska tämä jättäisi osan "miehistä" ulkopuolelle.
Transnaisillakaan ei ole kuukautisia, että sinänsä on riistoa mainostaa menkkoihin liittyviäkään juttuja.
Vaikeaa on.
Ei minullakaan ole kuukautisia, kiitos sairastetun syövän. Mikähän hitto minä sitten olen?
No et ainakaan nainen, sillä naisen tunnistaa kohdusta ja kyvystä vuotaa verta vaginansa kautta. Ja koska on vain miehiä ja naisia (ja muuta väittävät on hulluja), niin kai sinä sitten olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena mun on pakko sanoa, että oma sukupuili-identiteettini ei koskaan ole ollut kytköksissä tampooneihin tai Tampax-yhtiöön. Siksi en koe Tampaxin mainontaa omaa identiteettiäni heikentävänä tai häivyttävänä.
Oletan (kun kerta koet Tampax-mainokset näin rajusti ja henkilökohtaisesti), että sinulle taas tampoonit edustavat naisellisuutta ja veren vuotaminen pilluista on ilmeisesti sinulle joku naisellisuuden huipentuma. Pakko kysyä, että jos joskus joutuisit tilanteeseen, että kohtusi jouduttaisiin poistamaan, lakkaisitko sinä olemasta nainen?
Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama, miksi tampaxin mainoksissa kutsutaan markkinoinnin kohderyhmää. On kuitenkin päivänselvää, että biologisesti naiseus kytkeytyy menstruointiin olennaisesti ja ei ole yhtäkään miestä, joka kärsisi kuukautisista. On kummallista, että promillen vähemmistölle oman biologisen naiseuden käsittely on niin herkkää, että heille ei voi biologisesti naisina kohdentaa mainontaa, joka liittyy aivan olennaisesti biologiseen naiseuteen. Miten pitkälle tuossa kyselen muokkaamisessa pitää mennä, ettei joidenkin ihmisten traumat aktivoidu ja identiteetti kriisiydy? Pitääkö kohta eliminoida miehille kohdentuvat mainokset kaljuuntumiseen ja eturauhasvaivoista, jottei jotain yksittäistä mekkoon pukeutunutta Jormaa satu sydämeen? Itselleni näille käsitteillä on lähinnä huumoriarvoa, joten jos estämme tosiaan yhdenkin mekkoon pukeutuneen Jorman itsemurhan tällä uuskielellä, niin siitä vaan minun puolestani. En vaan ole ihan varma, että paljonko kielen muokkaaminen muuttaa karuja ja ahdistavia tosiasioita, jotka transujen pitää kuitenkin kohdata ja käsitellä elämässään.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kuukautiset, olet biologisesti nainen. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nainen jos koet itsesi naiseksi ja elät naisena yhteiskunnassamme. Sinä saatat myös samalla olla henkilö, kenellä on kuukautiset. Toisaalta voi olla olemassa esim. henkilöitä, jotka kokevat olevansa miehiä ja jotka pyrkivät elämään miehinä yhteiskunnassamme. Näilläkin henkilöillä saattaa olla kuukautiset, vaikka eivät naisiksi itseään kokisikaan.
Voi myös olla miehiksi itseään kokevia ja miehinä eläviä henkilöitä, joilla on eturauhanen. Saattaa myös olla henkilöitä, jotka kokevat itsensä esim. naisiksi ja pyrkivät elämään naisina yhteiskunnassa, mutta joilla on myös eturauhanen. Siksi esimerkiksi eturauhasvaivoista saatta kärsiä eturauhallisten miesten lisäksi myös muut eturauhasen omaavat henkilöt.
Joo, toki tämä yhtiöiden harrastama "Look how woke we are! Please buy our product!" -juttu tuntuu näin cis-ihmisenä typerältä, mutta näin cis-ihmisenä myös teidän joidenkin cis-ihmisten harrastama angstailu tällaisten asioiden takia tuntuu myös typerältä. "Yhyy! Tampax kohdistaa mainontaansa myös transmiehille ja non-binary -ihmisille! Olen niin syrjitty ja loukkaantunut!" Ne on vain pilluun tungettavia puuvillatuppoja. Koita rauhoittua.
Miksi sillä sitten on väliä puuvillatuppoja käyttäville ei-naisille? Mikseivät he vaan relaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä: millä tavalla se, että jollain satunnaisella bionaisella ei ole enää menkkoja, validoi jonkun transnaisen naiseuden? Kyllä, nainen voi menettää kohtunsa ja lisääntymiskykynsä eri syistä. Mutta en ymmärrä, miksi tuota käytetään todisteena transnaisten naiseudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nainen jos koet itsesi naiseksi ja elät naisena yhteiskunnassamme. Sinä saatat myös samalla olla henkilö, kenellä on kuukautiset. Toisaalta voi olla olemassa esim. henkilöitä, jotka kokevat olevansa miehiä ja jotka pyrkivät elämään miehinä yhteiskunnassamme. Näilläkin henkilöillä saattaa olla kuukautiset, vaikka eivät naisiksi itseään kokisikaan.
Voi myös olla miehiksi itseään kokevia ja miehinä eläviä henkilöitä, joilla on eturauhanen. Saattaa myös olla henkilöitä, jotka kokevat itsensä esim. naisiksi ja pyrkivät elämään naisina yhteiskunnassa, mutta joilla on myös eturauhanen. Siksi esimerkiksi eturauhasvaivoista saatta kärsiä eturauhallisten miesten lisäksi myös muut eturauhasen omaavat henkilöt.
Joo, toki tämä yhtiöiden harrastama "Look how woke we are! Please buy our product!" -juttu tuntuu näin cis-ihmisenä typerältä, mutta näin cis-ihmisenä myös teidän joidenkin cis-ihmisten harrastama angstailu tällaisten asioiden takia tuntuu myös typerältä. "Yhyy! Tampax kohdistaa mainontaansa myös transmiehille ja non-binary -ihmisille! Olen niin syrjitty ja loukkaantunut!" Ne on vain pilluun tungettavia puuvillatuppoja. Koita rauhoittua.
Miksi sillä sitten on väliä puuvillatuppoja käyttäville ei-naisille? Mikseivät he vaan relaa?
Koska he ilmiselvästi uskovat, että räyhäämällä ja muiden kielenkäyttöä kontrolloimalla he pystyvät muuttamaan biologisen todellisuuden. Ettei vain olisi ripaus maagista ajattelua mukana.
Ap ymmärtää tahallaan väärin. Jos kokee olevansa nainen niin ei liene estettä kutsua itseään naiseksi. Tuo menstruoiva nyt vaan on yleisempi nimitys ja hyväksyy sen etteivät kaikki keillä on kuukautiset samastu naisiin. On niin vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Ap ymmärtää tahallaan väärin. Jos kokee olevansa nainen niin ei liene estettä kutsua itseään naiseksi. Tuo menstruoiva nyt vaan on yleisempi nimitys ja hyväksyy sen etteivät kaikki keillä on kuukautiset samastu naisiin. On niin vaikeaa...
Itse en ainakaan halua olla "etureikäihminen" enkä halua kuulla muutakaan epäinhimillistävää nimitystä itsestäni käytettävän. Olkoot nuo muusut sitten niitä etureikäihmisiä. Useimmat meistä menstruoijista ovat kyllä ihan vain naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä: millä tavalla se, että jollain satunnaisella bionaisella ei ole enää menkkoja, validoi jonkun transnaisen naiseuden? Kyllä, nainen voi menettää kohtunsa ja lisääntymiskykynsä eri syistä. Mutta en ymmärrä, miksi tuota käytetään todisteena transnaisten naiseudesta.
Usein vaan kuulee toteamuksen, että oikealla naisella on kuukautiset. Mikä siis ei pidä täysin paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein vaan kuulee toteamuksen, että oikealla naisella on kuukautiset. Mikä siis ei pidä täysin paikkaansa.
Niin, kaikilla naisilla ei ole kuukautisia syystä tai toisesta, ja kyllä he silti naisia ovat. Mutta ei tästä voi vetää sitä johtopäätöstä, että transnainen olisi samalla tavalla nainen kuin bionainen, joka ei menstruoi.