Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin ruskeat silmät saa sinisiksi laserilla!

Vierailija
18.01.2014 |

Tätä on odotettu! Aion heti mennä vaihtamaan näiden kakanruskeiden silmieni sävyn heleän sinisiin kun tämä ulkomailla suosiota saanut laserkäsittely tulee tänne Suomeen, tai vaihtoehtoisesti teetän toimenpiteen ulkomailla, maksoi mitä maksoi.

Entä te muut ruskeasilmäiset?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:34"]Minun eräs kaveri menee varmasti tuohon leikkaukseen kun on kärsinyt silmien väristä ikänsä. Hänen muulla perheellä on kauniit ja kirkkaat "baby blue" sinisilmät mutta hänellä ruskeat ja ne on tulleet joltain mummolta tai papalta eikä kai postimieheltä. Häntä kiusattiin aina pienenä että onko muualta ja etelän väki tai mustilaiset jättäneet hänet tuon perheen postilaatikon luokse vauvana kun on tummempi silmistään, ja hän itki usein silmien väriään ja kysyi pienenä jo että voiko silmiä vaihtaa :(

[/quote]

Jos molemmilla vanhemmilla on siniset silmät, ei heillä ole mahdollisuutta saada ruskeasilmäistä lasta (kaksi ruskeasilmäistä sen sijaan voi saada sinisilmäisen). Kaverisi on siis postipojan lapsi.

Vierailija
2/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis kakkasilmät yrittää sujuttautua meidän oikeiden ihmisten joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:34"]Minun eräs kaveri menee varmasti tuohon leikkaukseen kun on kärsinyt silmien väristä ikänsä. Hänen muulla perheellä on kauniit ja kirkkaat "baby blue" sinisilmät mutta hänellä ruskeat ja ne on tulleet joltain mummolta tai papalta eikä kai postimieheltä. Häntä kiusattiin aina pienenä että onko muualta ja etelän väki tai mustilaiset jättäneet hänet tuon perheen postilaatikon luokse vauvana kun on tummempi silmistään, ja hän itki usein silmien väriään ja kysyi pienenä jo että voiko silmiä vaihtaa :(

[/quote]

Jos molemmilla vanhemmilla on siniset silmät, ei heillä ole mahdollisuutta saada ruskeasilmäistä lasta (kaksi ruskeasilmäistä sen sijaan voi saada sinisilmäisen). Kaverisi on siis postipojan lapsi.

[/quote]

Väärin. Näin minäkin joskus luulin, mutta sitten olin päiväkotiharjoittelussa ja siellä oli siskokset, joilla kummallakin oli ruskeat silmät. Vanhemmista äidillä oli hailukan siniset ja isällä taas aivan tummansiniset ja hän oli muutenkin suomalaiseksi todella tumma.

Veikkaan, että tuossa tapauksessa ruskeasilmäisyyden geeni voi olla ollut piilevänä tuolla miehellä. Kummatkin tytöt näyttivät täysin vanhemmiltaan, eivätkä voineet olla postimiehen tekeleitä mitenkään.

Vierailija
6/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi saada tällaiset orvokin siniset silmät kuin Elizabeth Taylorilla oli?

Hänen silmiensä väri kuulemma luonnossa todella erikoinen

http://ifitshipitshere.files.wordpress.com/2011/03/elizabeth_taylor2bunknown.jpg

Vierailija
7/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:47"]

Nyt siis kakkasilmät yrittää sujuttautua meidän oikeiden ihmisten joukkoon.

[/quote]

Niinpä, alkuasukkaiden jälkeläiset yrittää olla niin sinisilmäistä royaltyä että! .D

Vierailija
8/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ruskeat silmät ovat tulleet Suomeen? Itä-Suomesta vai Lapista?

Tuolla länsirannikolla ja etenkin suomenruotsalaisten alueella ei pahemmin ruskeita silmiä näe eli heillä selvästi ruotsalainen sinisilmäinen perimä. Täällä etelässä näkee vähän enemmän.

Vierailija
9/92 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:54"]

Toinen ruskeasilmäinen yrittää kerätä säälipisteitä harva se päivä valittamalla miten käteen sattuu, jalkaan sattuu, päähän sattuu, ja aina valitusvirren päätteeksi katselee tai pikemminkin tuijottaa meitä muita vuorotellen pää teennäisen oudosti kenossa/kallellaan niillä ruskeilla pienillä silmillään. Ovat meikkaamattomat eli silmät näyttävät ripsettömiltä mikä saa ne näyttämään vielä pienemmiltä kuin ovat, mutta kuvittelee olevansa iso ruskeasilmäinen hellyyttävä ja uskottava bambi vähintään!

[/quote]

Mikä hitto siinä on että nuo ruskeasilmäiset kuvittelee että kaikki pitää heitä jotenkin erityisen hellyyttävinä niiden silmien takia vaikka ne olisi susiruman malliset!??! Vastenmielistä!

Vierailija
10/92 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät voi tyytyä itseensä sellaisina kuin ovat?

Vierailija
11/92 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät voi tyytyä itseensä sellaisina kuin ovat?

Vierailija
12/92 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisiä silmiä ei saa ruskeiksi. Ruskeasilmäisillä on sellainen ruskean värinen "kerrostuma" sinisen päällä. Kun kerrostuma poistetaan esim. laserilla, alta paljastuu siniset silmät, jotka ovat jokaisella siis persoonallisen väriset eri sävyihin vivahtavat siniset tai ns. puhtaan siniset, niissä saattaa olla silti ruskea täplä tai "säteitä". Olen lukenut asiasta ja nähnyt ohjelmia joissa silmien väriä vaihtaneiden kertomuksia (tyytyväisiä ja tyytymättömiä) (kaksi tapaa, lopullinen laserilla ja toinen tapa jota en muista mutta jossa oma väri voi tulla takaisin) ja uskomattomia kuvia joita eräs ihminen on ottanut valtavalla suurennoksella ihmisten silmistä. Niissä silmien väriosa näyttäytyy ikäänkuin "vuoristomaisena".

Vierailija
13/92 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:37"]

En voi ymmärtää teitä ruskeasilmäisiä, jotka haluaisitte vaihtaa! Äidilläni on ruskeat ja minä halusin pienestä pitäen myös ruskeat, enkä näitä "kalanvärisiä". Käytinkin värilinssejä monta vuotta ja vasta viime vuonna vaihdoin värittömiin kertakäyttöisiin.

Kaikki, jotka muhun ruskeasilmäisenä tutustui, luuli mua oikeasti ruskeasilmäiseksi ilmeisesti ihonvärini ja hiusteni perusteella. Joku kysyi joskus, että onko mulla piilarit, kun ei ollut linssejä päässä. :) Eli ruskeat mulle sopisi varmaan parhaiten!

[/quote]

Harmittelin myös, ettei lapsi perinyt isältään ruskeita silmiä vaan vihreät mummoltaan (luultavasti, koska emme tiedä suvuistamme yhtäkään vihreäsilmäistä). Minä itse olen sinisilmäinen. Tosin noiden ns. maantieväristen hiusten kanssa ruskeat silmät voivat olla aika vinkeät =)

Oma mieheni on ihan suomalainen (kuten koko suku ainakin 1700-luvulle asti) mutta tosiaan hänellä on ruskeat silmät, tummanruskeat hiukset ja hieman tummempi iho kuin ns. perussuomalaisella. Mies joskus juttelikin, että häntä luullaan usein ulkomaalaiseksi ja muutaman kerran on jopa herjattu rasistisesti. 

Vierailija
14/92 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aivan sama minkäväriset silmät ovat. Jos on ruma niin on ruma.

Terveisin, se nappisilmä

Vierailija
15/92 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan näitä ruskeita silmiäni enkä voi tajuta miksi joku haluaisi vaihtaa väriään minä rakastan näitä.

Vierailija
16/92 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jokainen haluaa ruskeat silmät, kuka haluaisi siniset kun 99 % lla on sellaiset, tai oikeastaan harmaat. Ulkomailla voi olla toisinpäin mut täällä näin.

Vierailija
17/92 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat sopii mulle parhaiten. En vaihtais.

Vierailija
18/92 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ruskeat silmät (ja vaaleat hiukset) ja rakastan tätä komboa! En vaihtaisi minäkään :)

Vierailija
19/92 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:03"]Muakin kiinnostaa, saako siniset ruskeiksi?

[/quote] Miksi kaikki täällä ovat sitä mieltä, että siniset täytyisi vaihtaa ruskeiksi? Siniset ovat kauniit ja harvinaisuutta ulkomailla, siellä kun käy saa paljon ihailevia katseita. Muutenkin, mikä niissä ruskeissa viehättää? Ei se mikään eriryisen kaunis väri ole.

Vierailija
20/92 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:54"]

Asun hyvin suomenruotsalaisella paikkakunnalla jossa lähes pelkästään vaaleita ja vaaleasilmäisiä ihmisiä, ja minun työpaikan kahdestatoista naisesta vain kahdella (suomenkielisellä) ruskeat silmät ja hiukset; toinen käyttäytyy mannemaisesti, saman sävyinen matala soinnukas ääni ja on vilkas ja aina äänessä ja toisaalta piikittelee muita ikävästi jos ei saa tahtoaan läpi ja tekee sen muut jyräämällä. Sen silmät ovat yleensä sellaisen vihaisen ja hyökkäävään näköiset vaikka olen kuullut että ruskeasilmäisiä pidetään lempeän näköisinä ja vaaleasilmäisiä viileinä ja tylyinä.

Toinen ruskeasilmäinen yrittää kerätä säälipisteitä harva se päivä valittamalla miten käteen sattuu, jalkaan sattuu, päähän sattuu, ja aina valitusvirren päätteeksi katselee tai pikemminkin tuijottaa meitä muita vuorotellen pää teennäisen oudosti kenossa/kallellaan niillä ruskeilla pienillä silmillään. Ovat meikkaamattomat eli silmät näyttävät ripsettömiltä mikä saa ne näyttämään vielä pienemmiltä kuin ovat, mutta kuvittelee olevansa iso ruskeasilmäinen hellyyttävä ja uskottava bambi vähintään! Ei silti saa juuri koskaan lääkäriltä sairaslomaa joten se selittää sen ettei ole oikeasti kipeä :-D Käytännössä molemmat tuntemani ruskeasilmäiset ihmiset eivät ole minun listan kärkisijoilla, ja siksi koen vastaan tulevat ruskeasilmäiset samalla tavalla epäluotettaviksi, valitettavasti, mutta näin on.

[/quote] Missä perähikiäläisessä tynnyrissä elät? Isäsi on äitisi veli? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme