Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dubai, Kap Verde vai Thaimaa 2vkon lomakohteeksi?

Vierailija
18.01.2014 |

Perustelut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä valitsisin Kap Verden. Thaimaa on liian tunkkainen ja turistien kansoittama. Lisäksi siellä kerran käyneenä en tykännyt siitä, että tursteja varten on tehty hienot alueet, mutta heti kun lähtee turistialueiden ulkopuolelle, alkaa armoton kerjääminen ja kurjuutta/likaa on jokapuolella. Kurjaa lomalla miettiä toisten surkeaa kohtaloa. Tämä siis minun mielipiteeni. Dubaista taas jollain tavalla tykkäsin, mutta jotenkin siellä häiritsee se, että se on niin kyhäämällä kyhätty. Eli mitään hienoa vanhaa nähtävää ei ole, vaan kaikki on rakennettu tässä hetkessä isolla rahalla. Luksusta tavallaan ja kerran sekin oli kiva kokea, mutta toiste en lähtisi.

Vierailija
2/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai ehdottomasti, jos shoppailubudjettia vähintään 10 000 euroa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon lomalle valitsisin ehdottomasti Thaimaan. Sinne ei juuri lyhemmäksi ajaksi kannata lähteäkään, lentojen pituuden takia. Kap Verde taas ei ehkä tarjoa tarpeeksi nähtävää niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös veikkaisin, että Thaimaassa riittäisi eniten tekemistä 2 viikoksi. Itse Kap Verdellä käyneenä ja siitä suuresti pitäneenä sanoisin, että 2 viikkoa voi kuitenkin tuntua liian pitkältä ajalta sillä aktiviteettejä siellä ei juurikaan ole. Nyt ollaan keväällä menossa viikoksi Dubaihin, joten siitä en vielä osaa sanoa :)

Vierailija
5/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa. Ei siellä kukaan pakota turistirysään menemään. Minä en ole nähnyt Thaimaassa juuri yhtään kerjäläisiä. Jos heitä jossain on, niin se on luultavasti rikollisten masinoimaa turistien huijausta. Thaimaassahan luostaritkin huolehtivat ihmisistä, jos on todella köyhä.

Dubaissa on mielestäni vielä enemmän kurjuutta ja vääryyttä. Se on vain piilossa kiiltävän pinnan alla.

Vierailija
6/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri thaimaassa koh kradan saarella. Turistirysäkö? no ei! Valitsen Thaimaan lomakohteeksi.

Vierailija
7/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösenä Thaimaa, siellä saa ajan kulumaan parhaiten. Olimme siellä juuri pikkusaarilla ja Bangkokissa parisen viikkoa. Turisteja kyllä oli vähän tottakai, mutta näimme vain yhden suomalaisen pariskunnan koko aikana oman perheemme lisäksi. Mun mielestä se on hyvä mittari:D

Pidän myös Dubaista todella paljon. Kap Verdellä ei oikein ole mitään tekemistä eikä näkemistä, viikko riittäisi hyvin

Vierailija
8/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku joka ei tajua mitään muuta matkailuista kuin jotkut ylihinnoitellut chartermatkat. Jos ei kohdetta löydy finnmatkojen kataloogista, niin sitten ei sinne voi mennä ollenkaan.

Arvioi ensin, että kuinka pitkän lentomatkan jaksatte/haluatte/teillä on aikaa. Sitten kattele ilmastoa, että kuinka trooppista ja lämmintä pitää ja saa olla. Sitten hintatasoa.

Lennot vaikka ebookersilta, ja vaikka hotelli niiden kautta jos ei itse uskalla bookata.

Eniten valittavaa ja vaihtoehtoja laidasta laitaan löytyy Thaikuista. Lennot Bangkokin kautta jonnekin saarille itään tai etelään.

Tai kärsii sen pakettilennon Phuketiin tai Krabille (parempi vaihtoehto) ja jatkaa siitä etelän saaristoa katselemaan.

Dubaissa ei millään riitä tekemistä tai mitään aktivitteeteja 2 viikoksi. Ellei sitten tykkää shopata valtavissa ostoskeskuksissa viikkoja. Wau. Täynnä venäläisiä, jotka ei vielä ainakaan 3 seuraavaan sukupolveen osaa käyttäytyä kuin ihmiset missään.

Miami on hyvä, helppo ja varmasti löytyy tekemistä ja ihanaa shopattavaa. Pitää vuokrata auto jos meinaa pystyä mitään tekemään.

Vierailija
9/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:35"]

[/quote]

Hei ollaan lähdössä Dubaihin hiihtolomalla, mitä sieltä kannattaa ostaa? Onko luxus-kama jotenkin edullisempaa kuin muualla, vai perustuuko maine hyvänä shoppailupaikkana vain isoon tarjontaan? 

Vierailija
10/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Kap Verdeen kannata mennä; siellä tuulee koko ajan eikä paljon mitään tekemistä.

Vierailija
11/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tyyppiä reissussa niin mahdoton saa edullisesti suorialentoja thaikkuihin sillon kun haluamme matkustaa. Yritetty on ja nyt jos jatkat tästä aiheesta niin laita esimerkki (linkitä) 2 aikuista ja 2 alle 15v lasta, suoralento Bbk ja majoitus **** hotellissa 2 viikkoa vaikka Hua hin. Ajankohta 2015 helmikuu.

Täällä aina väitetään omatoimimatkailun olevan edullisempaa muttei se ole.

Vierailija
12/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:48"]

Ei ainakaan Kap Verdeen kannata mennä; siellä tuulee koko ajan eikä paljon mitään tekemistä.

[/quote]

?? Oletko ollut vain Salin saarella? Kap Verden pääkaupunkisaari Santiago on on upea ja siellä on paljon nähtävää. Saaren vuoriston luonto on kuin sademetsää, niin vihreää ja kaunista että. Siitähän koko Kap Verde on saanut nimensä. Pääkaupunki Praia on kaunis ja eksoottinen. Vanhakaupunki Cidade Velha on ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka historiasta vähänkään innostuneelle. Vuoristoreissu on myös ehdoton. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
13/13 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:35"]

[/quote]

Hei ollaan lähdössä Dubaihin hiihtolomalla, mitä sieltä kannattaa ostaa? Onko luxus-kama jotenkin edullisempaa kuin muualla, vai perustuuko maine hyvänä shoppailupaikkana vain isoon tarjontaan? 

[/quote]

Dubaissa ei luksustuotteet todellakaaan ole halvempia, edes nyt shopping festivalien aikana, vaan n. 10-30% kalliimpia kuin suomessa, mutta itse ostan ne silti aina sieltä, koska siellä juurikin tarjonta on aivan mahtavaa ja ne on minulle muistoja siinä missä valokuvatkin. Olemme Dubaissa olleet kolmesti, juuri viime vkolla tultiin kuukauden reissulta sieltä ( hyvin riitti tekemistä). Nyt ostin "ylellisyys-tuotteinani" sieltä Vuittonin lurex shaalin, 507e, suomessa 450e. Burberryn laukun ~1600e, suomessa n.1400e, Burberryn balleriinat ~350e, suomen hintaa en tiedä, mutta eiköhän olisi halvemmalla lähteneet täältä tilaamalla.

Kulta ja timantit on halvempia kuin täällä, ostin sormuksen jolle jäi hintaa n.550e, kysyin suomessa kultasepältä ja täällä arvo lähtee 900e ylös päin.