Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katsotko oudosti niitä jotka käyttää kasvo maskia kaupassa? mitä ajattelet näistä ihmisistä?

Vierailija
18.10.2020 |

??

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin, että olen naimisissa miehen kanssa, jolle oli itsestäänselvyys käyttää maskia heti, kun ensimmäinen suositus annrttiin. Hän on vastuullinen miehekäs mies, joka haluaa suojella muita. Hän on empaattinen ja välittää siitä, ettei tietämättään oireettomana vahingossa tartuttaisi koronaa muihin ihmisiin.

Toisenlaisen mirhen kanssa, jota ei muiden ihmisten turvallisuus kiinnosta, en olisi parisuhteessa lainkaan.

Vierailija
22/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaita, Orjia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin käymästä kaupassa ja tilaan kotiin, ei tarvitse katsella kuin lähettipoikaa. Maski ekan kerran päässä sekin tuli perjantaina. Tuntui lähinnä typerältä.

Eilen naurahdin ääneen kun risteyksessä ohitseni ajoi keski-iläisen oloinen nainen, ilman matkustajia henkilöautossaan....ja riepu naamalla.

Vierailija
24/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson erittäin pahasti niitä, jotka maskittomana kailottavat kovaan ääneen puhelimeensa vaikka kaupassa tai julkisessa liikenteessä. Menkööt ulos lörpöttelemään ja pärskimään.

Vierailija
25/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eilen naurahdin ääneen kun risteyksessä ohitseni ajoi keski-iläisen oloinen nainen, ilman matkustajia henkilöautossaan....ja riepu naamalla."

Et voi tietää mistä hän oli tulossa ja minne menossa. Jospa hän järkevästi käytti samaa maskia käytyään ensin postissa ja oli nyt menossa apteekkiin.

Vierailija
27/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso enkå ajattele kuten en kiinnitä mitään huomiota siihenkään katsotaanko mua vai ei koska ei voisi vähempää kiinnostaa muiden tekemiset ja ajatukset.

Vierailija
28/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn vain huolehtimaan omista asioistani, ja samaa suosittelen sinullekin.

Vierailija
29/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin katsoessani maskitonta ihmistä, että osaakohan tuo edes yhdyssanasääntöjä.

Vierailija
30/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei te maskia käyttävät!

Olettehan tietoisia, että tavallisen kirurgisen maskin käyttö EI JUURIKAAN SUOJAA TEITÄ ITSEÄNNE.

Suurin hyöty maskista on, että ette ITSE LEVITÄ mahdollisia taudinaiheuttajia ympäristöön.

Kovin moni luulee virheellisesti, että maskin käyttö suojaa käyttäjää itseään.

Tämähän opetettiin jo ala-asteen mikrobilsan tunnilla...

IDIOOTTI !!!!!

Vierailija
31/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskihullu ei malta lopettaa.

Vierailija
32/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväksi tuli. Minä olen ollut lammas maski päässä. Jätänpä sen siis kotiin niin etten ole orjakaan. Ikävää tämä loputon yskimiseni ja aivasteluni, vaan mitäpä tuosta? Siinä sitten teille lammaslaumaa ylemmille tarttuu mitä tarttuu. Ehkä menen koronatestiin, ehkä en, pidetäänkö oikein kunnon arpajaiset? Mitäpä muista kun itse olen terve ja keski-ikäänkin on hetki matkaa.

Vierailija
33/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh kirjoitti:

"Eilen naurahdin ääneen kun risteyksessä ohitseni ajoi keski-iläisen oloinen nainen, ilman matkustajia henkilöautossaan....ja riepu naamalla."

Et voi tietää mistä hän oli tulossa ja minne menossa. Jospa hän järkevästi käytti samaa maskia käytyään ensin postissa ja oli nyt menossa apteekkiin.

Tai saattoi olla matkalla koronatestiin tai sieltä pois. Silloin käsketään käyttää.

Sitten voisin vähän ihmetellä, jos joka autoilijalla olisi maski, että mikä juttu tää nyt on.

Itse käytän aika vähän maskia, kun en hirveästi missään käy. Töissä olen päiväkodissa, sinne ei ole annettu maskisuositusta. Jos menen isoon kauppaan tai kauppakeskukseen, laitan maskin. Minusta maskin käyttäjä näyttää vastuullista esimerkkiä. Kun maskien käyttö lisääntyy, sitä ei kukaan töllää tai ihmettele. Maailmalla maskin käyttö on täysin normaali näky ja maskittomia ihmetellään.

Lisäksi jos tulee maskipakko esim. työn tai koronatilanteen pahan ryöpsähdyksen takia, on maskia käyttävät jo tottuneet sitä pitämään, kun vastustajat vasta alkavat valituksen siitä, miten maski on niin vaikea ja epämiellyttävä käyttää....

Vierailija
34/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä kasvo maskia vaan kasvomaskia.

Vierailija
35/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin käymästä kaupassa ja tilaan kotiin, ei tarvitse katsella kuin lähettipoikaa. Maski ekan kerran päässä sekin tuli perjantaina. Tuntui lähinnä typerältä.

Eilen naurahdin ääneen kun risteyksessä ohitseni ajoi keski-iläisen oloinen nainen, ilman matkustajia henkilöautossaan....ja riepu naamalla.

Minä saatan tehdä näin. Tällä viikolla minun piti käydä kioskilla hakemassa paketti ja sitten kaupassa. Pärjäsin yhdellä maskilla kun en välillä ottanut sitä pois. Muuten olisi mennyt kaksi maskia, ihan turhaan.

Vierailija
36/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ei käytä, mutta antaa niiden käyttää, ketkä niin haluaa tehdä. Tuskin niistä mitään haittaa kenellekään on, jos vaan tajuavat heittää ne roskiin eikä johonkin tien penkalle.

Vierailija
37/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei te maskia käyttävät!

Olettehan tietoisia, että tavallisen kirurgisen maskin käyttö EI JUURIKAAN SUOJAA TEITÄ ITSEÄNNE.

Suurin hyöty maskista on, että ette ITSE LEVITÄ mahdollisia taudinaiheuttajia ympäristöön.

Kovin moni luulee virheellisesti, että maskin käyttö suojaa käyttäjää itseään.

Tämähän opetettiin jo ala-asteen mikrobilsan tunnilla...

Olet yksinkertaisesti väärässä. Laadukas kirurginen maski suojaa myös käyttäjäänsä. Oletko sattunut huomaamaan, että koronan näytteenotossa hoitohenkilökunnalla on kirurginen maski päässä? Toki osa käyttää ffp2-hengityssuojaimia, mutta eivät kaikki.

Vierailija
38/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson oudosti niitä, jotka eivät käytä maskia

Mulkase tännepäin niin saat turpaasi, maskipelle. 

Vierailija
39/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson ja mietin, että kaikkea se pelko teettää.

Vierailija
40/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa ainakin täällä päin, jossa itse asun ja käyn kaupoissa, on liikkeellä nykyään enemmän maskillista kuin maskitonta porukkaa. Kaiken ikäiset käyttävät niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi