Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

katsotko oudosti niitä jotka käyttää kasvo maskia kaupassa? mitä ajattelet näistä ihmisistä?

Vierailija
18.10.2020 |

??

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun välimaastoon.

En käytä maskia, mutta kaulahuivin laitan värkkini eteen.

En ajattele mitään, sillä ajatuksissa pyörii mitä toiset ajattelevat minusta.

Vierailija
42/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-Suomessa ainakin täällä päin, jossa itse asun ja käyn kaupoissa, on liikkeellä nykyään enemmän maskillista kuin maskitonta porukkaa. Kaiken ikäiset käyttävät niitä.

No ei kyllä ole ainakaan Turussa. Eilen prismasas oli ihan ruuhkaksi asti ihmisiä ja maskittomien seassa näkyi aina silloin tällöin joku maskillinen. Eli voisi olla joku 1/10 suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei te maskia käyttävät!

Olettehan tietoisia, että tavallisen kirurgisen maskin käyttö EI JUURIKAAN SUOJAA TEITÄ ITSEÄNNE.

Suurin hyöty maskista on, että ette ITSE LEVITÄ mahdollisia taudinaiheuttajia ympäristöön.

Kovin moni luulee virheellisesti, että maskin käyttö suojaa käyttäjää itseään.

Tämähän opetettiin jo ala-asteen mikrobilsan tunnilla...

Siksi ajattelenkin niistä, jotka eivät käytä maskia, että he ovat k-päitä ja itsekeskeisiä ihmisiä, jotka eivät välitä yhtään muista. Eli ihmiskunnan pohjasakkaa.

Aika rankka on sun ajatusmaailma. Entä jos edessäsi on hlö, joka ei voi käyttää maskia? Onko hänkin k-pää ja pohjasakkaa astmansa kanssa?

Minusta korona tuo ihmisistä esille jotain piilevää vihaa toisia ihmisiä kohtaan. Melkeinpä lynkkausmielialaa on aistittavissa. Ja toisaalta tällainen ihminen taas kuvittelee itse olevansa se, joka tekee kaiken oikein. Toisaalta heistäkin usein kuoriutuu esille kaksinaismoralisti.

Vierailija
44/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti - minkä värkin peität sillä huivillasi?

Vierailija
45/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin onko tällä seudulla jo löytynyt nyt tartuntoja vaiko muutoin sairas/vainoharhainen henkilö kyseessä?

Vierailija
46/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan niille aplodit ja huudan ”bravo!”.

Älä nyt kuitenkaan älä huutelemaan ihmisjoukossa! Saatat levittää viruksia maskistasi huolimatta.

Vierailija
47/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lebanderi kirjoitti:

No olen todellakin ihan tietoinen,  maski estää sun omia ysköksiä leviämästä ympäriinsä..... Ja maski saattaa s

vaikuttaa siihen, että saat vähemmän koronavirusta (se kuinka paljon saat, voi vaikuttaa myöskin siihen, että tuleeko lievempi vai raju versio). Pesen myöskin käsiä ja pidän välejä. Maskin hyödyllisyydestä on tehty tukimuksia ja on ihan videoitakin saatavissa, missä näkyy kuinka maski estää sun ysköksien lentämistä ympäriinsä. Netistä vaan etsimään (kannattaa etsiä virallisia, eikä mitä hömppä tutkimuksia ja salaliittoteorioita.

Miksi käytät sä-muotoa kun puhut itsestäsi?

Vierailija
48/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei te maskia käyttävät!

Olettehan tietoisia, että tavallisen kirurgisen maskin käyttö EI JUURIKAAN SUOJAA TEITÄ ITSEÄNNE.

Suurin hyöty maskista on, että ette ITSE LEVITÄ mahdollisia taudinaiheuttajia ympäristöön.

Käytän venttiilillistä FFP2-hengityssuojainta ja suojalaseja sekä hanskoja. Tiedän, suojaa vain minua, olen itsekäs. Mutta mistä tällä suojauksella saan taudin? Keväällä kun maskeja ei saanut, käytin kaasunaamaria.

Vierailija
49/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei te maskia käyttävät!

Siksi ajattelenkin niistä, jotka eivät käytä maskia, että he ovat k-päitä ja itsekeskeisiä ihmisiä, jotka eivät välitä yhtään muista. Eli ihmiskunnan pohjasakkaa.

Aika rankka on sun ajatusmaailma. Entä jos edessäsi on hlö, joka ei voi käyttää maskia? Onko hänkin k-pää ja pohjasakkaa astmansa kanssa?

Minusta korona tuo ihmisistä esille jotain piilevää vihaa toisia ihmisiä kohtaan. Melkeinpä lynkkausmielialaa on aistittavissa. Ja toisaalta tällainen ihminen taas kuvittelee itse olevansa se, joka tekee kaiken oikein. Toisaalta heistäkin usein kuoriutuu esille kaksinaismoralisti.

Onneksi ei ole Jumalaa, joka rankaisee - tässä oma mielikuva: taivaasta tippuu iso näkymätön vasara tai mäntä, joka musertaa kaikki maskittomat. Maahan jää vain märkä läiskä, muistutuksena tapahtuneesta. Onneksi sade korjaa jäljet.

Siinä kaikki mitä teistä maskittomista, julkisilla paikoilla tartunta-alueilla liikkuvista ajattelen. Melkein näen tuon tapahtuvan, aina kun näen maskittoman väärässä paikassa.

Vierailija
50/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän venttiilillistä FFP2-hengityssuojainta ja suojalaseja sekä hanskoja. Tiedän, suojaa vain minua, olen itsekäs. Mutta mistä tällä suojauksella saan taudin? Keväällä kun maskeja ei saanut, käytin kaasunaamaria.

P.S. Ja tämä opetettiin jo eskarissa!

Vierailija
51/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin käymästä kaupassa ja tilaan kotiin, ei tarvitse katsella kuin lähettipoikaa. Maski ekan kerran päässä sekin tuli perjantaina. Tuntui lähinnä typerältä.

Eilen naurahdin ääneen kun risteyksessä ohitseni ajoi keski-iläisen oloinen nainen, ilman matkustajia henkilöautossaan....ja riepu naamalla.

Oli ehkä siirtymätaipaleella kaupasta toiseen. Näin ainakin itse teen, kun tarvitsee käydä kahdessa kaupassa samalla reissulla. Ei maskia kannata räpläillä - päälle ja pois riittää.

Vierailija
52/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Sanni, tiedetään. Jotkut meistä vain välittävät muistakin ihmisistä.

Vierailija
53/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla pomot ajattelee, että niillä on asemansa puolesta immuniteetti koronaa vastaan. Siksi eivät halua suojata omaa työyhteisöään siten, että käytettäisiin maskia yhteisissä kokouksissa.

Vierailija
54/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti - minkä värkin peität sillä huivillasi?

Heh heh

Arvasin tälläisen vitsin heitettävän.

Vierailija
55/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin onko tällä seudulla jo löytynyt nyt tartuntoja vaiko muutoin sairas/vainoharhainen henkilö kyseessä?

Minulle lääkärt ovat suositelleet vaikeuden sairauksien vuoksi maskin käyttöä ja vapaaehtoista karanteenia. En todellskaan ota riskiä, että saanko koronan ja miten vakavan.

Vierailija
56/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei te maskia käyttävät!

No ihan varmasti!

Vierailija
58/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kannata sinne värkin eteen laittaa, vaan suun ja nenän peitoksi.

Vierailija
59/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-Suomessa ainakin täällä päin, jossa itse asun ja käyn kaupoissa, on liikkeellä nykyään enemmän maskillista kuin maskitonta porukkaa. Kaiken ikäiset käyttävät niitä.

No ei kyllä ole ainakaan Turussa. Eilen prismasas oli ihan ruuhkaksi asti ihmisiä ja maskittomien seassa näkyi aina silloin tällöin joku maskillinen. Eli voisi olla joku 1/10 suhde.

Mä oon käyny Ravattulan CM:ssa ja siellä on reilusti yli puolella (n. 60-70 %) ollu maskit aina kun oon siellä viime aikoina käynyt (n. 2 x vkossa). Sama homma pienemmän kotikaupunkini kaupoissa.

Vierailija
60/62 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tartunnan saaneiden pitäisi pysyä kotona. Ei se riepu suojaa muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän