Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suututtavaa jos kumppani itkee monta kertaa viikossa

Vierailija
18.10.2020 |

Ilman syytä? Eikä osaa sanoa, miksi. Mutta muuten hoitaa normaalit perhe-elämään liittyvät velvoitteensa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tuollainen aloittajan kaltainen puoliso, itkisin varmaan minäkin monta kertaa viikossa. Itku loppunee kun pääsee sinunkaltaisesta vässykästä eroon!

Vierailija
22/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvametsä kirjoitti:

Kuinka vanhoja te olette? Ei suuttumalla vastaaminen auta mitään toisen pahaan oloon. Ehkä kannattaisi keskustella ja yrittää ohjata hänet hakemaan apua tarvittaessa. Ei kukaan itke monta kertaa viikossa ilman syytä. Miettisin myös omia tunnereaktioitasi eli miksi toisen hätä ja itku saa aikaan suuttumisen eikä myötäelämistä tai huolestumista. Entä mitä ovat nuo normaalit perhe-elämään liittyvät velvoitteet? Mitä velvoitteita ja vaatimuksia sinulla on itsellesi teidän perheessä?

Vai että toisen hätä ja itku... Jos puolisolla on hätä, niin auttaako itku? Jos hän itkeskelee monta kertaa viikossa, niin Kannattaisiko hänen jo itsensäkin huomata, että jotain pitäisi tehdä? Jo hän ei ole ennen itkenyt kuin silloin tällöin, niin eikö tuo jatkuva itkeskely herätä itsellä yhtään kelloja soimaan? Onko itkeskelijä ihan täysin ulkona tästä elämästä?

Ymmärrän oikein hyvin usein itkemisen vaikka jonkun läheisen sairauden tai kuoleman takia, mutta ihan muuten vain selittämätöntä itkua en ymmärrä. Rajansa silläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se meinaa itkeä, niin hakkaa se.

Vierailija
24/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en katsoisi alvariinsa syyttä suotta itkevää tyyppiä kovin kauan. Jos hän ei hakeudu hoitoon, niin hän saisi etsiä oman kämpän ja itkeä siellä minun puolestani vaikka 24/7.

Jatkuvasti vetistely ei ole normaalia millään tavoin. Joku voi muuta väittää, mutta ei se ole.

Jos kumppanisi asuisi yhteisesti omistamassanne kodissa ja teillä olisi yhteisiä lapsia, mikä olisi se keino, millä painostaisit häntä muuttamaan? Kuinka selittäisit asian lapsille?

Muuttaa, kun sanon, että nyt muutat. Ja lapsille sanon, että isä nyt vaan on tuollainen itkupilli. Meillä,on selvät sävelet.

Oletpa kylmä. Ja itkevä olis tässä se perheen rikkoja? Just.

Itse puhuisin et olen huolissaan ja koittaisin selvittää miksi voimiin huonosti, kumppani on selvästi masentunut. Sit varaisin ajan lääkärille ja lähtisin mukaan vaikka kädestä pitäen.

Minkälaisia niistä lapsista sit tulee kun on lapsena jo taottu maaliin, että itkeä ei saa eikä tunteita näyttää ilman hylkäämisen pelkoa?

Aika brutaalia.

Vierailija
25/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en katsoisi alvariinsa syyttä suotta itkevää tyyppiä kovin kauan. Jos hän ei hakeudu hoitoon, niin hän saisi etsiä oman kämpän ja itkeä siellä minun puolestani vaikka 24/7.

Jatkuvasti vetistely ei ole normaalia millään tavoin. Joku voi muuta väittää, mutta ei se ole.

Voi luoja mikä asenne. Toivottavasti et joudu parisuhteeseen koskaan, etkä ainakaan lisäänny.

Vierailija
26/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanisi asuisi yhteisesti omistamassanne kodissa ja teillä olisi yhteisiä lapsia, mikä olisi se keino, millä painostaisit häntä muuttamaan? Kuinka selittäisit asian lapsille?

Muuttaa, kun sanon, että nyt muutat. Ja lapsille sanon, että isä nyt vaan on tuollainen itkupilli. Meillä,on selvät sävelet.

Ai niinku sellaiset, että sinä sanot ja hän tottelee? Millaisen kuvan se antaa lapsille aikuisen ihmisen toiminnasta? Mutta entä jos hän sanoisikin, että ”en muuta”?

Vierailija
27/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suuttua asioista ihan vaan sen takia, ettei niitä ymmärrä. Mitä jos yrittäisit ymmärtää toista ensin sen sijaan kuin miettiä miten olla suuttumatta?

28/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli miespuolinen työtoveri, joka liikuttui kyyneliin lähes joka päivä. Hän kertoi olevansa karjalaista sukujuurta. Heidän suvussaan useimmilla miehillä oli sama ominaisuus, eli kyyneleet herkässä - sekä iloisista että surullisista asioista.

Ei häirinnyt.

Vierailija
29/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tuollainen aloittajan kaltainen puoliso, itkisin varmaan minäkin monta kertaa viikossa. Itku loppunee kun pääsee sinunkaltaisesta vässykästä eroon!

Niinpä, eli sinä tekisit jotain aialle, mutta tuo tekoitkijä ei ilmeisesti. Hän haluaa itkemisellään kaikkien ympärillä olevien kärsivän. Hän haluaa manipuloida itkullaan muita, ehkä jopa lapsiaan.

Missä muuten luki, että kyse on manipulatiivisesta tekoitkemisestä?

Vierailija
30/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse puhuisin et olen huolissaan ja koittaisin selvittää miksi voimiin huonosti, kumppani on selvästi masentunut. Sit varaisin ajan lääkärille ja lähtisin mukaan vaikka kädestä pitäen.

Minkälaisia niistä lapsista sit tulee kun on lapsena jo taottu maaliin, että itkeä ei saa eikä tunteita näyttää ilman hylkäämisen pelkoa?

Aika brutaalia.

No hohhoijaa... Täällä on sanottu lukuisia kertoja, että hoitoon pitäisi mennä, mutta sinä ilmeisesti luet aika valikoivasti.

Vierailija
31/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, eli sinä tekisit jotain aialle, mutta tuo tekoitkijä ei ilmeisesti. Hän haluaa itkemisellään kaikkien ympärillä olevien kärsivän. Hän haluaa manipuloida itkullaan muita, ehkä jopa lapsiaan.

Missä muuten luki, että kyse on manipulatiivisesta tekoitkemisestä?

Ehkä se on? Jos ei halua mennä hoitoon, niin luultavasti.

Vierailija
32/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vetäisin turpaan vinkujaa.

Vierailija
33/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui ilman syytä itkeminen ihan normonaalisista ongelmista. Syy ei ollut sen kummempi. Eli jos paljon itketyttää niin lääkäriin katsomaan hormonitasot. 

Vierailija
34/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Nykyään on niin_saatanan_trendikästä itkeä AINA kun voi. Se suututtaa todella. Jätä sellainen moniongelmainen itkupilli!

Vierailija
35/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuisin ja saattaisin hieman suuttuakin, jos kumppani ei suostuisi itkulleen syytä kertomaan. Joku syy itkuun yleensä on ja mun mielestäni kylla olisi kyllä oikeus se syy tietää.

Tietty, jos muitakin selkeitä masennuksen merkkejä on ilmassa, niin raahaisin kumppanin lääkärin puheille.

Vierailija
36/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parhaassa tapauksessa syyttää siitä kumppania jonka pitäisi olla selvänäkijä...

Vierailija
37/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä asenne. Toivottavasti et joudu parisuhteeseen koskaan, etkä ainakaan lisäänny.

Pelastuaisin vain ensin itseni ja lapset, itkijä saisi pelastaa itsensä ja en alkaisi hyysäämään, jos hän ei hakeudu hoitoon tai sinne suostu menemään. Luultavasti tyyppi olisi tuossa vaiheessa jo ventovieras ihminen.

Te ymmärtäjät voitte lohdutella ihan niin paljon kuin ikinä jaksatte, mutta älkää hukatko itseä siinä touhussa.

Vierailija
38/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika brutaalia.

No hohhoijaa... Täällä on sanottu lukuisia kertoja, että hoitoon pitäisi mennä, mutta sinä ilmeisesti luet aika valikoivasti.

Hoitoon menemisestä ei ole mitään apua, jos surullisen fiiliksen takana ei ole mitään muuta kuin p.ska suhde. Mikään lääkityskään ei auttaisi asiaa.

Ainoa mihin puhuminen jonkun kanssa voisi auttaa, olisi se että henkilö tajuaisi ja saisi voimia erota raskaasta suhteesta.

Jos siis sen itkun takana on vain uupumus ja pettymys suhteeseen.

Vierailija
39/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla johtui ilman syytä itkeminen ihan normonaalisista ongelmista. Syy ei ollut sen kummempi. Eli jos paljon itketyttää niin lääkäriin katsomaan hormonitasot. 

Niinpä, eli lääkäriin mars mars. Ammattiauttajat ovat sitä varten ja sinä toimit oikein.

Vierailija
40/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos just on keskusteltu vaikka siitä, että roskapussi pitää viedä ja toinen alkaa tihrustamaan itkua, niin kyllä se pitemmän päälle alkaa suututtamaan. Sanoisi suoraa, että ei suostu sitä tekemään, itkulla haluaa vain saada tahtonsa läpi.

Onko kyse siitä, että teidän "keskustelu" on sen tyylistä, että sä syyllistät, kun roskiskin tursuaa ja hän ei ole sitä oma-aloitteisesti vienyt (eli tehnyt sitä sinun hänelle määrittelemästä velvoitelistasta?)

En tiedä pitääkö yhtään paikkansa, mutta kuulostaa siltä, että sun puoliso "makaa kotona ja hoitaa lapsia eikä saa edes taloa pidettyä siistinä ja itseään timmissä kunnossa sun iltaseksiä varten" kun taas sinä "uurastat töissä, joten eihän sun voi kuulua niitä kotihommia tehdä". Korjaa olenko väärässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi