Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suututtavaa jos kumppani itkee monta kertaa viikossa

Vierailija
18.10.2020 |

Ilman syytä? Eikä osaa sanoa, miksi. Mutta muuten hoitaa normaalit perhe-elämään liittyvät velvoitteensa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtavaa ei, mutta olisin todella huolissani.

Vierailija
2/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon tilanteesta, jos kysymys on muotoiltu ”onko suututtavaa”. Eikä esimerkiksi ”onko huolestuttavaa”. Tai peräti ”miten lähteä avaamaan tilannetta, kun ...”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ihmeessä me voimme tietää onko se sinusta suututtavaa?

Vierailija
4/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo suuttumisen aihe ikinä itku. Ja se et muka ilman syytä nii tuskinpa ilman syytä. Tuo et ees mietit et onko aihetta suuttua nii kertoo jo ongelmasta eli sie suutut. Voi olla et itse sun turha suuttuminen sen tekee tai hän ei uskalla kertoa ku suutut. Syy voi olla hyvin yksi kertanen niinko väsymys mut jos jo itkusta suutut nii onhan se selvä et toinen pelkää kertoa.

Vierailija
5/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ihmeessä me voimme tietää onko se sinusta suututtavaa?

Kysynkin sitä teiltä muilta... onko se teidän mielestänne suututtavaa? Hermostuisitko asiasta?

Vierailija
6/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katsoisi alvariinsa syyttä suotta itkevää tyyppiä kovin kauan. Jos hän ei hakeudu hoitoon, niin hän saisi etsiä oman kämpän ja itkeä siellä minun puolestani vaikka 24/7.

Jatkuvasti vetistely ei ole normaalia millään tavoin. Joku voi muuta väittää, mutta ei se ole.

Vierailija
7/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos just on keskusteltu vaikka siitä, että roskapussi pitää viedä ja toinen alkaa tihrustamaan itkua, niin kyllä se pitemmän päälle alkaa suututtamaan. Sanoisi suoraa, että ei suostu sitä tekemään, itkulla haluaa vain saada tahtonsa läpi.

Vierailija
8/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuisinko, jos puoliso itkee?

En, vaan huolestuisin.

Miksi hän itkee? Surkea parisuhde? 

Vierailija
9/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä mies vai nainen?

Vierailija
10/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin itkisin jatkuvasti suhteessa, jossa toinen kuvittelee mielipahaani valtataisteluksi. Ja siitä alkaa itkun kierre.

Vierailija
11/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä mies vai nainen?

Nainen

Vierailija
12/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en katsoisi alvariinsa syyttä suotta itkevää tyyppiä kovin kauan. Jos hän ei hakeudu hoitoon, niin hän saisi etsiä oman kämpän ja itkeä siellä minun puolestani vaikka 24/7.

Jatkuvasti vetistely ei ole normaalia millään tavoin. Joku voi muuta väittää, mutta ei se ole.

Jos kumppanisi asuisi yhteisesti omistamassanne kodissa ja teillä olisi yhteisiä lapsia, mikä olisi se keino, millä painostaisit häntä muuttamaan? Kuinka selittäisit asian lapsille?

Vierailija
13/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko keskustella ja lähteä avaamaan asiaa? Tarvitseeko hän esim ammattimaista apua ja mikä on pielessä yms.

Ei kukaan ilman syytä itkeskele, ennemmin olisin huolissani kuin suutuksissa.

Vierailija
14/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuisin aluksi, pidemmän päälle alkaisi kyllä käydä hermoille jos ei tilanne aukea ja raukea. Varmaan lopulta ottaisin jalat alleni, kuka tuollaista elämää haluaisi pidempään jaksaa vapaaehtoisesti.

Haukkukaa vaan, yritin olla rehellinen.

Vierailija
15/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanisi asuisi yhteisesti omistamassanne kodissa ja teillä olisi yhteisiä lapsia, mikä olisi se keino, millä painostaisit häntä muuttamaan? Kuinka selittäisit asian lapsille?

Eli sinun mielestäsi jatkuva itkeminen on ihan normaalia ja itkijän ei tarvitse hakeutua hoitoon?

Itkijän tulee hakeutua tai mennä autettuna ammattiauttajalle tai hän tuhoaa koko perheen. Jos hän ei suostu hoitoon, niin en alkaisi katsomaan perheeni tuhoutumista, vaan itkijä saisi väistyä siitä syrjään ja perhe jatkaisi normaalia elämäänsä. Lapset ymmärtäisivät aivan varmasti asian ja jo pienet tajuaisivat asian.

16/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja te olette? Ei suuttumalla vastaaminen auta mitään toisen pahaan oloon. Ehkä kannattaisi keskustella ja yrittää ohjata hänet hakemaan apua tarvittaessa. Ei kukaan itke monta kertaa viikossa ilman syytä. Miettisin myös omia tunnereaktioitasi eli miksi toisen hätä ja itku saa aikaan suuttumisen eikä myötäelämistä tai huolestumista. Entä mitä ovat nuo normaalit perhe-elämään liittyvät velvoitteet? Mitä velvoitteita ja vaatimuksia sinulla on itsellesi teidän perheessä?

Vierailija
17/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista lasten elämä on, jos toinen vanhemmista käyttää itkua aseena kaikkeen ja itkee räkä poskella, vaikka mitään aihetta ei ole?

Tuleeko lapsista sitä katsellessa normaaleja lapsia? Uskaltavatko he olla edes iloisia, koska tekevät he mitä vain, niin aikuinen itkee? Tai uskaltavatko he olla iloisia yleensäkään, kun toinen on surullinen? Syyttävätkö he itseään toisen vanhempansa itkusta? Ottavatko he tehtäväkseen vanhemman lohduttamisen? Onko lohduttaminen lapsen tehtävä?

Vierailija
18/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvametsä kirjoitti:

Kuinka vanhoja te olette? Ei suuttumalla vastaaminen auta mitään toisen pahaan oloon. Ehkä kannattaisi keskustella ja yrittää ohjata hänet hakemaan apua tarvittaessa. Ei kukaan itke monta kertaa viikossa ilman syytä. Miettisin myös omia tunnereaktioitasi eli miksi toisen hätä ja itku saa aikaan suuttumisen eikä myötäelämistä tai huolestumista. Entä mitä ovat nuo normaalit perhe-elämään liittyvät velvoitteet? Mitä velvoitteita ja vaatimuksia sinulla on itsellesi teidän perheessä?

Miksi itkuliisa ei hae apua?? Kuinka kauan sitä pitää ymmärtää? Kuukauden? Vuoden? Kaksi vuotta? Hoitoon.

Vierailija
19/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä sinun lisäksi toinen ihastus jonka perään itkeen?

Vierailija
20/61 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa, kun sanon, että nyt muutat. Ja lapsille sanon, että isä nyt vaan on tuollainen itkupilli. Meillä,on selvät sävelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi