Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urheilen kolme kertaa päivässä, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
18.01.2014 |

:)

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:48"]

Taas yksi av-mamma, joka väittää juoksevansa 10 km 40 minuuttiin. Teidän oikeasti kannattaisi harkita jonkun kisajoukkueen keräämistä, koska ainakin olisitte varteenotettavia mitalitoivoja! Olisihan se hienoa, kun palkintojuhlassa kuulutettaisiin:

"Ja Vantaan maratonin joukkuekisan voittaa upealla kuuden tunnin yhteisajalla joukkue nimeltä AV-MAMMAT! Tulkaapa rouvat hakemaan palkintonne, MUUMIMUKIT!"

[/quote]

En muista, olenko tänne joskus kertonut kympin aikojani, mutta ihan oikeasti olen juossut moneen otteseen juoksutapahtumassa kympin 43 minuuttiin. Nyt en varmaan tuohon pääsisi, kun ottanut kevyemmin.

[/quote]

Mutta on AIVAN eri asia juosta 10km 40 minuutissa kuin 43 minuutissa. Luulisi sinun tietävän, jos olet juossut paljon. Siinä on eroa 3 minuuttia ja se on TODELLA paljon.

Vierailija
62/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:50"]

Taas yksi av-mamma, joka väittää juoksevansa 10 km 40 minuuttiin. Teidän oikeasti kannattaisi harkita jonkun kisajoukkueen keräämistä, koska ainakin olisitte varteenotettavia mitalitoivoja! Olisihan se hienoa, kun palkintojuhlassa kuulutettaisiin:

"Ja Vantaan maratonin joukkuekisan voittaa upealla kuuden tunnin yhteisajalla joukkue nimeltä AV-MAMMAT! Tulkaapa rouvat hakemaan palkintonne, MUUMIMUKIT!"

[/quote]

En muista, olenko tänne joskus kertonut kympin aikojani, mutta ihan oikeasti olen juossut moneen otteseen juoksutapahtumassa kympin 43 minuuttiin. Nyt en varmaan tuohon pääsisi, kun ottanut kevyemmin.

[/quote]

Mutta on AIVAN eri asia juosta 10km 40 minuutissa kuin 43 minuutissa. Luulisi sinun tietävän, jos olet juossut paljon. Siinä on eroa 3 minuuttia ja se on TODELLA paljon.

[/quote]

Ja 43 minuuttia  kisassa on aivan eri juttu, kuin lenkkelyä kymppi 40 minuuttiin. Ap on siksi aivan huippukunnossa. Itse en tunne kuin muutaman naisen täältä, jotka pystyy samaan ja heidän kisa-aikansa ovat todella kovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 07:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:47"]

Mä en laske treeniksi edes työmatkafillarointia, vaikka oikeesti sen kyllä vois ihan hyvin laskea. Työmatkajuoksunkin oon laskenu yhdeksi treeniksi, vaikka juoksisin molemmat suunnat, koska toinen juoksu on aina palauttava... Ja sit koirien kanssa reipas kävely... Mikä treeni sekään on? En siis treenaa yhtään, jos en lähde oikeasti pitkälle fillarilenkille/juoksulenkille tai tee jotain kuntopiiriä. Vai onko sittenkään niin? Voisinko sanoa treenaavani joinain päivinä 4 kertaa, jos fillaroin töihin ja takas yhteensä 36km, kävelen koirien kanssa reippaasti 7 km ja vielä illalla käyn juoksemassa 9 km? Mulle toi juoksu on siis ainoa treeni (omasta mielestä).

[/quote]

Oletko ihan terve vai ortoreksikko? Miksi ihmeessä työmatkan fillarointi tai juokseminen ei ole "treeniä"? Mikä on "treenin" määritelmä? Aika monelle tavalliselle pulliaiselle puhekielessä liikunta= kuntoilu= treeni. Onko treenaus sellainen sana jota saa käyttää vain ammattiurheilijat?

[/quote]

Ihan terve olen, mutta jos on vuosikausia juossut tai fillaroinut työmatkat ei se oikeestaan ole mitään kehittävää treeniä. Se vaan on keino päästä sinne töihin.

Eri asia on sitten, jos teen jotain intervalliharjoitusia tai juoksen oikeasti kovaa (jos ees osaan). Useimmiten olen vaan niin mukavuudenhaluinen, että matkaan mukavuusalueella. Ei hengästy eikä tuu hikikään ellei oo liikaa päällä.

Vierailija
64/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja 43 minuuttia  kisassa on aivan eri juttu, kuin lenkkelyä kymppi 40 minuuttiin. Ap on siksi aivan huippukunnossa. Itse en tunne kuin muutaman naisen täältä, jotka pystyy samaan ja heidän kisa-aikansa ovat todella kovia.

[/quote]

Siksi tää onkin niin huvittavaa. Ihan joogatreenailulla ei onnistu tollaset ajat, mutta ehkä ap onkin salatreenaaja. Juoksee yöllä kun pitäs nukkuu.

Vierailija
65/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:17"]En laske mitään koiran kanssa tehtyjä lenkkejä, kauppareissuja tai muuta tähän, vaan ne kolme kertaa päivässä on kaikki erillisiä kertoja ja ihan eri lajeja. 

Päivän aikataulu: herään seitsemän aikaan, kevyt aamupala, laittautuminen ja töiden tekoa. 9-10 aikaan tekemään salille aamutreeni, tykkään eniten treenata aamuisin. Kotiin ja töiden tekoa. Yhdentoista aikaan lounas. Töitä. Välipala ja kolmen aikaan jumppaan tai juoksemaan. Illallinen viideltä. Illalla seitsemän aikaan fiiliksen mukaan, yleensä joogaa/pilatesta. Iltapala ysin aikaan, suihku ja kymmeneltä nukkumaan. Suurinpiirtein tähän tyyliin arkipäivät menee :)

Kaikki on samassa kuntokeskuksessa, matkaa on noin kaksi kilometriä. En osaa sanoa paljonko treenaan viikossa, sillä se vaihtelee saliohjelmien ja muiden mukaan. Kaksi lepopäivää pidän viikossa, mutta niilläkin käyn vähintään kunnon lenkin koiran kanssa.

Kyllä porrastan. En valitettavasti jaksa kirjoittaa saliohjelmaani tähän, mutta tiettyinä päivinä keskityn tiettyihin kehon osiin. -ap

[/quote]

Tämän ohjelman mukaan ap tekee töitä n. 4 h päivässä.

Vierailija
66/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:17"]En laske mitään koiran kanssa tehtyjä lenkkejä, kauppareissuja tai muuta tähän, vaan ne kolme kertaa päivässä on kaikki erillisiä kertoja ja ihan eri lajeja. 

Päivän aikataulu: herään seitsemän aikaan, kevyt aamupala, laittautuminen ja töiden tekoa. 9-10 aikaan tekemään salille aamutreeni, tykkään eniten treenata aamuisin. Kotiin ja töiden tekoa. Yhdentoista aikaan lounas. Töitä. Välipala ja kolmen aikaan jumppaan tai juoksemaan. Illallinen viideltä. Illalla seitsemän aikaan fiiliksen mukaan, yleensä joogaa/pilatesta. Iltapala ysin aikaan, suihku ja kymmeneltä nukkumaan. Suurinpiirtein tähän tyyliin arkipäivät menee :)

Kaikki on samassa kuntokeskuksessa, matkaa on noin kaksi kilometriä. En osaa sanoa paljonko treenaan viikossa, sillä se vaihtelee saliohjelmien ja muiden mukaan. Kaksi lepopäivää pidän viikossa, mutta niilläkin käyn vähintään kunnon lenkin koiran kanssa.

Kyllä porrastan. En valitettavasti jaksa kirjoittaa saliohjelmaani tähän, mutta tiettyinä päivinä keskityn tiettyihin kehon osiin. -ap

[/quote]

Tämän ohjelman mukaan ap tekee töitä n. 4 h päivässä.

Vierailija
67/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni ap tekee päivisin jotain muutakin kun vain joogaa?

Vierailija
68/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:03"]

No mielestäni ap tekee päivisin jotain muutakin kun vain joogaa?

[/quote]

Joo mutta silti tolla treenillä (kun pitää vielä kaks lepopäivääkin) ei juosta kymppiä 40 minuutissa. Pitäs olla oikeesti juoksutreeniä. Tai sitten ap on tosi nuori ja harrastanut jotain urheilua vielä ihan muutama vuosi sitten tosissaan.

Tai sitten ap on todella lahjakas ja kehottaisin häntä hetimiten hankkimaan juoksuvalmentajan ja ryhtyvän treenaamaan juoksua. Sit ne ajat voi olla jotain ihan huippua. Ehkä kuulemme ap:stä vielä.

Vierailija
69/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap on nähtävästi kovempi juoksija, kuin oona kettunen, joka actiassa juoksi juuri kympin 34 minuuttiin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Oona_Kettunen

Vierailija
70/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:09"]

No ap on nähtävästi kovempi juoksija, kuin oona kettunen, joka actiassa juoksi juuri kympin 34 minuuttiin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Oona_Kettunen

[/quote]

Joo, mut kato lahjattomat harjoittelee. Kannattaa vaan käydä vähän salil ja joogas niin juoksukin sujuu siin sivussa.

Vierailija
71/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laske treeniksi edes työmatkafillarointia, vaikka oikeesti sen kyllä vois ihan hyvin laskea. Työmatkajuoksunkin oon laskenu yhdeksi treeniksi, vaikka juoksisin molemmat suunnat, koska toinen juoksu on aina palauttava... Ja sit koirien kanssa reipas kävely... Mikä treeni sekään on? En siis treenaa yhtään, jos en lähde oikeasti pitkälle fillarilenkille/juoksulenkille tai tee jotain kuntopiiriä. Vai onko sittenkään niin? Voisinko sanoa treenaavani joinain päivinä 4 kertaa, jos fillaroin töihin ja takas yhteensä 36km, kävelen koirien kanssa reippaasti 7 km ja vielä illalla käyn juoksemassa 9 km? Mulle toi juoksu on siis ainoa treeni (omasta mielestä).

[/quote]

Oletko ihan terve vai ortoreksikko? Miksi ihmeessä työmatkan fillarointi tai juokseminen ei ole "treeniä"? Mikä on "treenin" määritelmä? Aika monelle tavalliselle pulliaiselle puhekielessä liikunta= kuntoilu= treeni. Onko treenaus sellainen sana jota saa käyttää vain ammattiurheilijat?

[/quote]

Ihan terve olen, mutta jos on vuosikausia juossut tai fillaroinut työmatkat ei se oikeestaan ole mitään kehittävää treeniä. Se vaan on keino päästä sinne töihin.

Eri asia on sitten, jos teen jotain intervalliharjoitusia tai juoksen oikeasti kovaa (jos ees osaan). Useimmiten olen vaan niin mukavuudenhaluinen, että matkaan mukavuusalueella. Ei hengästy eikä tuu hikikään ellei oo liikaa päällä.

[/quote]

Ap:n salaisuus on todennäköisesti vahva pk-tausta, joka on kaiken A & O huippukuntoon pääsemiseksi. Juuri tuo työmatkaliikunta mukavuusalueella on nimittäin sitä pk-harjoittelua.

Vierailija
72/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap:n salaisuus on todennäköisesti vahva pk-tausta, joka on kaiken A & O huippukuntoon pääsemiseksi. Juuri tuo työmatkaliikunta mukavuusalueella on nimittäin sitä pk-harjoittelua.

[/quote]

Mut kun mä en oo ap...

Enkä juokse 10 km tohon aikaan.

En edes nuorempana.

Nylkky mikä nylkky.

Vierailija
73/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan aina kun juoksen niin en pääse tuohon 40 min / 10km, mutta tasaisessa maastossa hyvä juoksufiilis päällä se menee. 

Olen 26.v ja koko nuoruuden harrastanut kilpaurheilua, niin pohjat on hyvät. -ap

Vierailija
74/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:24"]

Todellakaan aina kun juoksen niin en pääse tuohon 40 min / 10km, mutta tasaisessa maastossa hyvä juoksufiilis päällä se menee. 

Olen 26.v ja koko nuoruuden harrastanut kilpaurheilua, niin pohjat on hyvät. -ap

[/quote]

Niinpä niin, nyt sitten aletaan ottamaan sanomisia takaisin, kun huomataan millaisia ylilyöntejä tuli lauottua :D

Vierailija
75/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:24"]

[/quote]

Mut sun kannattais keskittyä juoksuun, jos yksin saat tollasia aikoja.

MIkä päälaji nuorena ap?

Vierailija
76/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota mitään takasin, mutta musta tuntuu, että aika harva pystyy juoksemaan 40min/10km vaikka joka päivä ihan minkälaisessa maastossa vain.

Yleisurheilu oli päälaji. -ap

Vierailija
77/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:36"]

En ota mitään takasin, mutta musta tuntuu, että aika harva pystyy juoksemaan 40min/10km vaikka joka päivä ihan minkälaisessa maastossa vain.

Yleisurheilu oli päälaji. -ap

[/quote]

Mikä laji yleisurheilussa?

Vierailija
78/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu- ja hyppylajit. -ap

Vierailija
79/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 14:45"]

Juoksu- ja hyppylajit. -ap

[/quote]

Pikamatkat? Kestävyys?

Mikä paras saavutus? Miks lopetit?

Voisitko harkita et viel rupeet juoksee?

Me halutaan sust tähti!

Vierailija
80/90 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet aika vähän töitä. Oletko yrittäjä vai osa-aikainen?