Miten te pystytte varaamaan matkat jo kauan etukäteen?
Meillä töissä on sääntönä ollut jo monta vuotta, että ensin kysellään tiimiltä voisko pitää lomaa ja jos se on myöntyväinen, sitten pomon juttusille ja sitten vasta saa lomareissua varata.
Kommentit (16)
Meillä oli aiemmassa työpaikassa niin hyvin, että esim. tässä tammikuulla pystyi pyytämään lomaviikon vaikkapa heinä- /elokuulleja varaamaan sitten lennot ja majoitukset. Järjestyi käytännössä aina. Nykyisessä paikassa ei tämä onnistu.
Joka vuosi loma on kiinteästi samaan aikaan, niin helppoahan tuo.
Määrään itse, koskoa lomailen. Helppoa.
t. yksityisyrittäjä
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:23"]
t. yksityisyrittäjä
[/quote]Mutta ei tosiaan kaikille yrittäjille, osalla asiakkaiden tarve määrittelee sen milloin töitä tehdään :)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:23"]
t. yksityisyrittäjä
[/quote]Mutta ei tosiaan kaikille yrittäjille, osalla asiakkaiden tarve määrittelee sen milloin töitä tehdään :)
[/quote]
Totta tuokin. Tiedän. Parin hengen firmoissa ja alasta/töistä riippuen ei voi valikoida tai kohta niitä töitä ei enää ole. Onnekseni tilanteeni on toinen.
t. se sama
Järjestelen työt niin että voin pitää sen loman. Meillä onneksi melko joustavaa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:34"]
Minkä alan yrittäjä olet?
[/quote]
Se nala ei ole olennainen ja ei kuulu tänne millään tavoin. Työntekijäni mahdollistaa vapauteni lomailuun ja muuhun.
t. se sama
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 10:34"]
Minkä alan yrittäjä olet?
[/quote]
Se nala ei ole olennainen ja ei kuulu tänne millään tavoin. Työntekijäni mahdollistaa vapauteni lomailuun ja muuhun.
t. se sama
[/quote]anteeksi kysymykseni. Tuli ihan pahamieli, että erehdyin kysymään ;( itse yrittäjäperheen elämää eläneenä vain aihe tuntui läheiseltä. Enkä tarkoittanut olla tunkeileva.
meillä ainakin lomat järjestellään sen mukaan miten ihmiset on lomia varailleet. Aina on sovussa pysytty.
Nimenomaan sen vuoksi, että kysyn lomaa hyvissä ajoin esimieheltä. Mielestäni kohteliaampaakin sopia loma hyvissä ajoin eikä sillei "varasin muuten ensi viikoksi loman, en pääse silloin töihin".
Silloin yleensä onnistuukin paremmin.
Meillä on kolmen hengen tiimi.
Kysyy tiimiltä, käykö ja kun kysyy tarpeeksi ajoissa, niin yleensä aina käy, ei ehdi kukaan muu vielä suunnitella mitään.
Ja sitten vaan se, joka varasi ns. ekana esim. kesältä viikon, joustaa vähän enemmän, että ne kaksi muutakin saa itselleen mahdollisimman mieluisat lomailuajankohdat.
Mä pidät aina tietyn ajan joka vuosi vapaata (useita kuukausia) ja tiedän ajankohdan aina pitkään etukäteen.
Helppoa. Kukaan muu ei tee töitäni kun olen lomalla.
No, työt on senverran toisarvonen asia lomia ajatellen, että kyllä se vapaaviikko aina järjestyy vaikka vakihommat onkin...mulle oma lomailu on osa työhyvinvoinnin ylläpitoa. T.yöhoitsu