Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinterest nakertaa hermojani - ovatko ilmaiset neuleohjeet pelkkiä täkyjä?

Vierailija
26.08.2022 |

Olen viikkokausia etsinyt neuleohjetta huiviin. Pinterest on täynnä upeita huiveja, joiden ohjeiden luvataan olevan ilmaisia. Kun sitten etsin sitä ohjetta, joko en löydä mitään tai löydän vain maksullisia ohjeita, lukukelvottoman suttuisia ohjeita tai ihan muiden huivien ohjeita. Venäjänkielisiä en edes yritä ryhtyä tutkimaan, koska kielitaito ei riitä.

Ilmaisia etsin siis siksi, että neulominen saattaa hyvinkin jäädä kesken monestakin syystä, ja muutenkin nettisivuilta ostaminen arveluttaa.

Muun muassa oheinen huivi kiinnostaa (jos siis oikea kuva tulee esille). Tuon rinnalla Garnstudion ja nettilehtien mallit ovat ihan karvalakkiosastoa.

https://knittingpattern.org/knit-ice-cream-lace-shawl-free-knitting-pat…

Enkö vain osaa etsiä oikein, vai ovatko hienot kuvat pelkkiä täkyjä ja syöttejä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko jo katsonut Ravelry -sivulta?

Vierailija
2/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko jo katsonut Ravelry -sivulta?

Monta monta kertaa, mutta aina vain jumitun klikkailemaan edestakaisin kahden kuvan välillä, eikä kummastakaan pääse itse ohjeeseen. Ravelry ei ole ainoa sivusto, jossa päädyn samanlaiseen oravanpyörään. :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinteresthän on "kuvanvarastamispalvelu". Sinne pinnataan kuvia itselle muistiin. Niistä ei useinkaan pääse siihen juttuun, mitä kuva esittää tai mistä se on.

Vierailija
4/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drops design paras. Suomenkielinen versio ja kaikki ilmaisia ohjeita. Hyvin saa muokattua ohjeet muille langoille myös.

Vierailija
5/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ei toiminut

Vierailija
6/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta on kyllä ihana huivi, ymmärtää hyvin miksi haluat tehdä tuollaisen.

Vierailija
7/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Drops design paras. Suomenkielinen versio ja kaikki ilmaisia ohjeita. Hyvin saa muokattua ohjeet muille langoille myös.

Tää on just se AP:n mainitsema Garnstudio.

Vierailija
8/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aukesi sieltä alhaalta, jossa huivin nimi  on kirjoitettu, voi ladata pdf:nä englannin tai saksan kielellä..

Vierailija
9/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta kirjoitti:

Se aukesi sieltä alhaalta, jossa huivin nimi  on kirjoitettu, voi ladata pdf:nä englannin tai saksan kielellä..

Minä päädyn vain tämän sivun ja tuon aloituksessa olevan sivun välille. Voitko näyttää minulle tyhmälle, mistä löysit ne?

Ap

https://www.ravelry.com/patterns/library/marshmallow-ice-cream

Vierailija
10/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinteresthän on "kuvanvarastamispalvelu". Sinne pinnataan kuvia itselle muistiin. Niistä ei useinkaan pääse siihen juttuun, mitä kuva esittää tai mistä se on.

Onko näin? Minä olen ihmetellyt, miksi sitä kehutaan niin paljon, kun itse en ymmärrä sen toiminnasta yhtään mitään. Jokin algoritmikin on päättänyt, että minun on nähtävä runsaasti kuvia, joita omasta mielestäni en halua nähdä. Mutta jos kuvien varastelu on tarkoituksena, en taida olla oikeassa paikassa neuleohjeiden metsästyksessä.

Ap

Vierailija
11/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huivi on ihana, miksei siitä ohjeesta voi vähän maksaa? Toiset tekee niitä ohjeita työkseen.

Vierailija
12/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin joskus kiinnostavia kuvia, niksejä ja tekstiä siellä tykkäyksiin tai painamalla pin. Eli tavallaan muistiin. Eivät olleet julkisesti muistaakseni näkyvissä, vaan piilotettu. Yhtäkkiä joku Pinterestistä ilmoitti sähköpostiin että se on joku väärinkäytös tyyliin ja melkein kaikki oli poistettu. Taisin säikähtääkin. En tiedä mitä tein väärin, ehkä en vain tajunnut jotain. Kävin myös harvoin siellä tai välillä, en joka viikko. Sen jälkeen vielä harvemmin katsonut muiden kuvia /niksejä, en uskalla painaa mitään nappia.

Vierailija
13/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa. Yleensä Ravelryssa on ihan selkeä linkki ohjeisiin PDF-muodossa. Jostain syystä tuosta kyseisestä huivista en sitä löytänyt.

Kannattaa kuitenkin ehdottomasti tehdä tili Ravelryyn, siellä on paljon ilmaisia ja toki maksullisiakin ohjeita.

Vierailija
14/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalta kirjoitti:

Minä päädyn vain tämän sivun ja tuon aloituksessa olevan sivun välille. Voitko näyttää minulle tyhmälle, mistä löysit ne?

Ap

https://www.ravelry.com/patterns/library/your-ice-cream-shawl#

Vierailija
15/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huivi on ihana, miksei siitä ohjeesta voi vähän maksaa? Toiset tekee niitä ohjeita työkseen.

Jos tietäisin varmasti sen, että ohje on laadittu selvästi ruudukkomuodossa, ostaisin kyllä ohjeen. Jos ohje on kirjoitettu riveiksi (Row 1: 1k yo 2tog jne.), minä en tykkää. Ja muutamakin euro on ikävä heittää hukkaan. Varsinkin sen jälkeen, kun on jo törsännyt lankoihin. :)

Ap

Vierailija
16/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että tuota nimenomaista ohjetta ei saa ostettua, koska Ravelry käyttää Paypaliä ja Paypal on blokannut venäläiset palvelustaan.

Siis ihan vain arvauksena, että suunnittelija Ilona Dimitrieva olisi venäläinen.

Vierailija
17/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outoa. Yleensä Ravelryssa on ihan selkeä linkki ohjeisiin PDF-muodossa. Jostain syystä tuosta kyseisestä huivista en sitä löytänyt.

Kannattaa kuitenkin ehdottomasti tehdä tili Ravelryyn, siellä on paljon ilmaisia ja toki maksullisiakin ohjeita.

Muistinkin juuri, että jokin aika sitten tein Ravelry-tilin. Kirjauduin nyt sisään ja upposin heti samaan akanvirtaan. Hyvä kuitenkin tietää, etteivät muutkaan löydä ohjetta, niin ei ole tarvetta itsemoitiskeluun niin paljon.

Ap

Vierailija
18/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalta kirjoitti:

Ap

https://www.ravelry.com/patterns/library/your-ice-cream-shawl#

Tämän löysinkin, mutta kyseessä ei ole sama huivi. :(

Ap

Vierailija
19/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että tuota nimenomaista ohjetta ei saa ostettua, koska Ravelry käyttää Paypaliä ja Paypal on blokannut venäläiset palvelustaan.

Siis ihan vain arvauksena, että suunnittelija Ilona Dimitrieva olisi venäläinen.

Ja lisään vielä, että ilmaiset ohjeet ovat varmaan menneet mukana, jos venäläisiltä suunnittelijoilta on yksinkertaisesti kaikki osta- ja lataa-nappulat otettu pois.

Vierailija
20/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se pitää ottaa se linkki siitä ensimmäisen sivun alta, niin tulee se download- vaihtoehto.

Siinä lukee your ice cream shawl by tatiana oruta.

Siinä kuvien alapuolella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi