Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISPAPPI yllyttää SYNNIN tekemiseen!

Vierailija
18.01.2014 |

Vantaan Lauri

Kolumni

Tipaton ja hipaton 14.01.2014

Tipatonta tammikuuta viettävät pyristelevät nyt puolimatkassa. Toiset tosin ovat nuolaisseet ja tipahtaneet päätöksestään jo kuukauden alkumetreillä.

Näitä teemakuukausia alkaa olla jokaiselle kuukaudelle: tipaton tammikuu, herkuton helmikuu, lihaton lokakuu, mauton marraskuu… Teemakuukauden ongelma on se, että se demonisoi tietyn elintarvikkeen tai toiminnan. Jokaiselle kuukaudelle on oma pahiksensa ja seuraavassa kuussa voi jo lyödä kättä vanhan vihollisen kanssa. Totaalikieltäytyminen ei tuo kohtuutta loppuvuoteen, vaan puolessavälissä kuukautta lasketaan päiviä seuraavan känniin, porsaankyljykseen tai sipsipussiin.

Viini ei ole itsessään piru, vaikka monen lasissa se voi siksikin muuttua. Viini voi itse asiassa olla jopa hyvä piruntorjuntaväline. Lutherin mukaan paholainen on ilonpilaaja, joka nauttii ihmisten synkkyydestä. Sielunvihollinen vihaa Jumalan hyviä luomistekoja ja tahtoo tehdä ihmisistä äkäisiä, surullisia, yksinäisiä, pelokkaita, katkeria ja omavanhurskaita jurottajia. Oikeita mielensäpahoittajia.

Luther kehottaa vastustamaan paholaista kääntämällä mielensä huvituksiin, ystäviin ja elämän riemuihin. Herkut, viini, aviovuoteen ilot, kauneus ja hauskat tyypit ovat itsessään hyviä Jumalan lahjoja. Ei pidä tietenkään unohtaa kohtuutta eikä perinteistä piruntorjuntakalustoa: Raamattua, rukousta, rippiä ja ehtoollista.

En todellakaan vietä tipatonta tammikuuta. Kun tunnistan omalla kohdallani synkkiä piirteitä ja pimeiden ajatusten luodit ottavat mieleni tähtäimeensä, järjestän juhlat. Puen nätin mekon päälle, kutsun talon täyteen ystäviä, laitan musiikin soimaan ja nautin luomistyön ihmeistä ystävien kanssa. Jos naapurit tekevät valituksen metelistä, kuittaan syyt Lutherin niskoille. Enkä rajoita tätä vain tammikuuhun, vaan jatkan piruntorjuntaa tasaisesti koko vuoden.

Hanna Paavilainen
pappi, toimittaja
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2014-01-14/tipaton-ja-hipaton

Keski-ikäinen pissis ja papitar Hanna harrastaa myös nyrkillä päähän lyömistä, siis nyrkkeilyä. Hän ei totisesti, totisesti käännä toista poskea:

"Hanna Paavilainen (os. Vaittinen): pappi, amatoorinyrkkeilijä, Tosi-TV:stä ja Basso-radiosta tuttu, kirjailija, tytär ja vaimo. Blogini tarkoitus on kannustaa sen lukijoita nautiskelemaan elämästä - ei enää mitään (arjesta) selviytymistä! "
http://www.lehtikuningas.fi/blogi/hanna-paavilainen

Samaan aikaan, samassa kirkossa: Kirkko erottaa papin viroista ihan oikeastikin uskossa olevia, nuhteettomia  konservatiivipappeja. Reilu meininki.

VOIT EROTA KIRKOSTA KÄVELEMÄLLÄ VIRKA-AIKANA KLO. 10 - 14 ARKIPÄIVÄNÄ KIRKKOHERRANVIRASTOON JA KERTOMALLA SYYKSI KIRKON MORAALISEN RAPPION! SINUN EI TARVITSE EROTA NETIN KAUTTA, VAAN KÄVELET VAIN "PAPINKANSLIAAN" JA KERROT ROHKEASTI TISKIN TAKANA ISTUVALLE MARJATALLE TMS. MIKSI HALUAT EROTA KIRKOSTA! SAMALLA VOIT MYÖS PYYTÄÄ KIRKKOHERRAN KUULOLLE.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:30"]

Minä pyyhin perseeni uskontosaduillanne.

[/quote]

Barbaari. Sivistynyt ihminen pesee, ei pyyhi.

Vierailija
22/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:09"]

Varmasti ihanan raikas tuulahdus tän kaiken keskellä tuo pappi. En tunne tyyppiä, mutta yhdyn ajatuksiin monilta osin. Uskovaisuus ja usko ei ole elämästä ja hauskasta kieltäytymistä. Mulle naisvihaaja-paavalin sanat "kaikki on sallittua mutta kaikki ei ole hyödyksi" vai oliko se "mikään ei ole kiellettyä mutta kaikki ei ole hyödyksi" (juu, en osaa Raamattua ulkoa enkä muista mikä jae, mutta puhuttiin siitä, kun juutalaisethan eivät syöneet sianlihaa ja sitten jotkut apostolit söivät, puhuttiin viinistä kieltäytymisestä, puolesta vai vastaan, puhuttiin pitäisikö Jeesuksen seuraajien edelleen ympärileikata poikavauvat juutalaiseen tapaan -pointti: Paavali antaa omantunnon vapauden ja kehoittaa ihmisiä käyttämään JÄRKEÄÄN).

Niin että siirränpä viinipullotelineestä valkkarin jääkaappiin jäähtymään iltaa varten. Saatan vaikka HUMALTUA, hui. Mutta eipä siitä sen irstaampaa elämää seuraa, saatan vietellä tuota omaa miestä ja nauttia vaikka villistä seksistä pienessä rennossa päihtymystilassa. Taidanpa laittaa meille illaksi jotain hyvää ruokaakin...

[/quote]

Ja tämä liittyy miten uskoosi Jumalaan ?

Ja palstamammat ottaa tämän heti niin, että korkkaanpa vinkkupullon, kun nyt on papin lupakin juoda.

Vaikka eivät olisi tätä ennen miettineet minuuttiakaan suhdetta siihen, uskovatko Jumalaan vai ei.

Onneksi olen eronnut kirkkosta 28 vuotta sitten, ei tarvitse miettiä näitä, miten elää minkäkin papin mukaan. Olen voinut uskoa ihan rauhassa Jumalaan, ilman näitä tyhjänpäiväisiä kommervenkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jeesuskaan käyttänyt Soft Emboa, vaan vettä ja saippuaa.

Vierailija
24/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP puhuu kyllä törkeällä tavalla toisesta ihmisestä, ei taida itse olla kristitty lainkaan?

Vierailija
25/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:31"]

Varmasti ihanan raikas tuulahdus tän kaiken keskellä tuo pappi. En tunne tyyppiä, mutta yhdyn ajatuksiin monilta osin. Uskovaisuus ja usko ei ole elämästä ja hauskasta kieltäytymistä. Mulle naisvihaaja-paavalin sanat "kaikki on sallittua mutta kaikki ei ole hyödyksi" vai oliko se "mikään ei ole kiellettyä mutta kaikki ei ole hyödyksi" (juu, en osaa Raamattua ulkoa enkä muista mikä jae, mutta puhuttiin siitä, kun juutalaisethan eivät syöneet sianlihaa ja sitten jotkut apostolit söivät, puhuttiin viinistä kieltäytymisestä, puolesta vai vastaan, puhuttiin pitäisikö Jeesuksen seuraajien edelleen ympärileikata poikavauvat juutalaiseen tapaan -pointti: Paavali antaa omantunnon vapauden ja kehoittaa ihmisiä käyttämään JÄRKEÄÄN).

Niin että siirränpä viinipullotelineestä valkkarin jääkaappiin jäähtymään iltaa varten. Saatan vaikka HUMALTUA, hui. Mutta eipä siitä sen irstaampaa elämää seuraa, saatan vietellä tuota omaa miestä ja nauttia vaikka villistä seksistä pienessä rennossa päihtymystilassa. Taidanpa laittaa meille illaksi jotain hyvää ruokaakin...

[/quote]

Ja palstamammat ottaa tämän heti niin, että korkkaanpa vinkkupullon, kun nyt on papin lupakin juoda.

Vaikka eivät olisi tätä ennen miettineet minuuttiakaan suhdetta siihen, uskovatko Jumalaan vai ei.

Onneksi olen eronnut kirkkosta 28 vuotta sitten, ei tarvitse miettiä näitä, miten elää minkäkin papin mukaan. Olen voinut uskoa ihan rauhassa Jumalaan, ilman näitä tyhjänpäiväisiä kommervenkkejä.

[/quote]

Niin ja olen uskossani miettinyt ihan muita asioita, tulisiko esille vihdoin joku pappi, joka antaa minun juoda viiniä ja jopa humaltua. Sehän se onkin tärkein asia uskossa......

Vierailija
26/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa! Tulevat paavit ja piispat ne täällä vain Raamattua tulkitsevat.

Kun noita teidän mahdollisia syntejä lueskelee, tulee mieleen vuosien takainen Kepun puoluekokous, jossa puheenjohtajaehdokkaina olivat Johannes Virolainen ja Ahti Karjalainen. Virolainen oli juuri eronnut ensimmäisestä vaimostaan ja Karjalainen oli jäänyt kiinni rattijuoppoudesta. "Hurskaat" kepulaiset tuomitsivat Virolaisen: Jumala rankaisee avionrikkojaa eli eivät valinneet Virolaista, sen sijaan rattijuoppoudesta isossa kirjassa ei mainita synniksi! Isossa kirjassa sanotaan kuitenkin: Se, joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven. Tätä lausetta teidänkin kannattaisi pohtia.

PS. Oletko sinä ap se ketjujen aloittaja, jonka täytyy aina huutaa ainakin yksi sana, esim. TODELLISUUDESSA? Nyt huusit oikein kahden sanan voimalla. Aivan älytöntä.

Vierailija
27/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no alkukristillisyyden aikana naiset saarnasivat ja profetoivat siinä missä miehetkin. Nythän tapahtuu suoranaista paluuta juurille, kun naispappeus taas hyväksytään. Eihän Jeesuskaan tehnyt eroa naisen ja miehen välillä.

Vierailija
28/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote]

Niin ja olen uskossani miettinyt ihan muita asioita, tulisiko esille vihdoin joku pappi, joka antaa minun juoda viiniä ja jopa humaltua. Sehän se onkin tärkein asia uskossa......

[/quote]

Olen alkuperäinen ensimmäisen lainauksen kirjoittaja. Vastaukseni kysymykseesi:sinänsä juuri tuon papin sanat ei liity omaan uskooni millään tavalla. Uskoni on minmun ja Jumalan välinen asia. Ehkä kuitenkin ymmärsin mitä kyseinen pappi (jota en siis tunne enkä tiedä millainen ihminen muuten on) haluaa sanoa. Mutta minä itse en lupia tartte keneltäkään muulta. Kun elän, elän niin että kunnioitan Jumalaa, itseäni ja lähimmäisiäni. Tarkoituksella en satuta muita, mutta sillehän en mitään voi jos pikkusieluiset, epävarmat lähimmäiseni loukkaantuvat teoistani -jotka siis ei heihin millään tavalla kohdistu edes.

Jotenka vertauksesi palstamammasta meni aika hutiin. Olen 36 ja ollut uskossa oikeastaan koko ikäni, tuossa noin 17-vuotiaana ja siitä eteenpäin ns. tunnustanut uskoani enemmänkin.

Vierailija
29/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 09:55"]

Mihin syntiin pappi yllyttää?

[/quote]

Tämä jäi minullakin epäselväksi.

Ap ja syyllistyy jumalattomuuteen ja rakkaudettomuuteen, mutta ko. naispappi ei mihinkään?

[/quote]

Sinä syyllistyt vihaan, pahuuteen ja valehteluun. Pappi yllyttää puheellaan  juomaan viinaa ja elämäntavallaan (nyrkkeily) väkivaltaan.

[/quote]

Nyrkkeily saati Jumalalta lahjaksi saadusta elämästä nauttiminen eivät ole rikoksia saati syntejä kumpikaan. Sinun valehteluksi ja panettelusi sen sijaan sitä ovat. Isäsi ja opettajasi,  Saatana, on varmasti sinusta ylpeä.

Vierailija
30/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen alkuperäinen ensimmäisen lainauksen kirjoittaja. Vastaukseni kysymykseesi:sinänsä juuri tuon papin sanat ei liity omaan uskooni millään tavalla. Uskoni on minmun ja Jumalan välinen asia. Ehkä kuitenkin ymmärsin mitä kyseinen pappi (jota en siis tunne enkä tiedä millainen ihminen muuten on) haluaa sanoa. Mutta minä itse en lupia tartte keneltäkään muulta. Kun elän, elän niin että kunnioitan Jumalaa, itseäni ja lähimmäisiäni. Tarkoituksella en satuta muita, mutta sillehän en mitään voi jos pikkusieluiset, epävarmat lähimmäiseni loukkaantuvat teoistani -jotka siis ei heihin millään tavalla kohdistu edes.

Jotenka vertauksesi palstamammasta meni aika hutiin. Olen 36 ja ollut uskossa oikeastaan koko ikäni, tuossa noin 17-vuotiaana ja siitä eteenpäin ns. tunnustanut uskoani enemmänkin.

[/quote]

Ja UHHHH UHHH UUHHHH, SAAN HIUKAN HUMALTUA, UUUUH, UUUH, OLEN NIIN AIKUINEN, UUUH, UUUHHHH

Vierailija
31/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 14:15"]

Ja UHHHH UHHH UUHHHH, SAAN HIUKAN HUMALTUA, UUUUH, UUUH, OLEN NIIN AIKUINEN, UUUH, UUUHHHH

[/quote]

...lääkkeet...?

Vierailija
32/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:30"]

Minä pyyhin perseeni uskontosaduillanne.

[/quote]

No voi perkele! Minä pyyhin perseeni naamallasi.

Vierailija
33/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 13:39"]

Hohhoijaa! Tulevat paavit ja piispat ne täällä vain Raamattua tulkitsevat.

Kun noita teidän mahdollisia syntejä lueskelee, tulee mieleen vuosien takainen Kepun puoluekokous, jossa puheenjohtajaehdokkaina olivat Johannes Virolainen ja Ahti Karjalainen. Virolainen oli juuri eronnut ensimmäisestä vaimostaan ja Karjalainen oli jäänyt kiinni rattijuoppoudesta. "Hurskaat" kepulaiset tuomitsivat Virolaisen: Jumala rankaisee avionrikkojaa eli eivät valinneet Virolaista, sen sijaan rattijuoppoudesta isossa kirjassa ei mainita synniksi! Isossa kirjassa sanotaan kuitenkin: Se, joka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven. Tätä lausetta teidänkin kannattaisi pohtia.

PS. Oletko sinä ap se ketjujen aloittaja, jonka täytyy aina huutaa ainakin yksi sana, esim. TODELLISUUDESSA? Nyt huusit oikein kahden sanan voimalla. Aivan älytöntä.

[/quote]

EN HUUDA!!! JA KEPULAISUUTEEN EI KUULU HURSKAUS!!!

Vierailija
34/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuossa luki, että tehkää syntiä? Vai yllyttikö hän jossain eri jutussa ja tuon laitoit kuvaamaan hänen kirjoitustaitoaan?

Vierailija
35/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ajattelepa itse mitä kirjoitit. Yrität johtaa heikompia harhaan samalla, kun olet löytävinäsi jotain paheksuttavaa. Tutkipa Raamattuasi ja katso mitä siellä lukee.

Vierailija
36/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papeissa on palon pedofiilejakin - ja jos vaikka minkä sortin syntistä. Kirkosta kannattaa erota monista muistakin syistä, ja netissä se käy todella kätevästi!

Vierailija
37/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 02:37"]

Papeissa on palon pedofiilejakin - ja jos vaikka minkä sortin syntistä. Kirkosta kannattaa erota monista muistakin syistä, ja netissä se käy todella kätevästi!

[/quote]

Kätevästi käy netissä, mutta sillä tavalla ei koskaan saateta seurakunnan kirkkoherran tietoon sitä SYYTÄ, miksi ihminen eroaa kirkosta.

Jos sen sijaan kävelee kirkkoherranvirastoon ja eroaa siellä, niin vasta SILLOIN kirkkoherra saa selityksen siihen, mitä hän esimiehenä on tehnyt väärin.

Ja erityisesti silloin, kun  kirkkoherra ITSE vaaditaan paikalle kuulemaan perustelut.

Vierailija
38/39 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispappeus itsessään on syntiä ja Raamatun vastaista.

Ihmetyttää, kuinka kuinka uskovaiseksi tunnustautuva nainen voi ylipäänsä hakeutua papiksi, koska Herran Sanassa yksiselitteisesti naisen käsketään vaieta seurakunnassa. Tällainen valepappi ei voi olla Jumalan asialla vaan sielunvihollisen.

Vierailija
39/39 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiilejä on paljon papeissa. Rippikoulussa koin ensimmäisen seisovan peniksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme