Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen isoisä noteeraa vain tyttömme, toinen poikamme?

Vierailija
17.10.2020 |

Tämä on aivan naurettava asia, tiedän. Mutta yritän nyt kuitenkin selvittää taustaa.
Esikoisemme on tyttö, ja oma isäni on ottanut hänet alusta alkaen ”omakseen”. Heillä on hyvät välit ja ukki soittelee hänelle ja joskus kyselee myös meiltä, minulta tai mieheltäni, tytön kuulumisia. Ilman muuta tytön harrastusmaksuja haluaa maksaa jne. Ongelma on siinä, ettei ikinä itse, oma-aloitteisesti ole kiinnostunut poikamme asioista, tai hänen seurastaan
Kuopus on siis poika, ja mieheni isä on aivan lääpällään tähän. Appiukko tullessaan kylään saattaa noterata vain pojan. Kyselee tästä ja suunnittelee yhteistä tekemistä pojan kanssa. Tyttö tuntuu olevan hänelle täysin ilmaa, tai jotenkin ylimääräinen.
Emmekä edes asu Porvoossa!
Yritän ymmärtää miksi isovanhemmat ovat näin kummallisia. Toisaalta on hyvä, että nyt kumpikin lapsi kokee itsensä ainakin toisen puolen suvun hyväksymäksi ja rakastamaksi, asia voisi olla paljon vaikeampi, jos toisella ei olisi kokemusta kiinnostuneesta isovanhemmasta. Isoäidit eivät ole enää elossa.
Onko muilla kokemusta siitä, että isovanhempi suosii vain perheen yhtä lasta ja kuinka asiaan voisi puuttua?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin suosin tyttöjä ja ei kiinnostaisi pa%kan vertaa mitä pojalle kuuluu

Vierailija
2/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, ehkä ongelma on juuri tuossa että mummot eivät ole enää kuvioissa. Jos olisivat, luulen että tilanne olisi tasapainoisempi. Naisilla on enemmän sosiaalista pelisilmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö ei noteeraa toista isoisäänsä, miksi tämänkään pitäisi noteerata tyttöä?

Vierailija
4/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, ehkä ongelma on juuri tuossa että mummot eivät ole enää kuvioissa. Jos olisivat, luulen että tilanne olisi tasapainoisempi. Naisilla on enemmän sosiaalista pelisilmää.

Tämä.

Ukot on niin urpoja ettei ne ees tajua käyttäytyvänsä mitenkään törpösti. Tarvitaan nainen joka pistää ruotuun ukon. Yksinäinen isoisä on reppana.

Vierailija
5/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttö ei noteeraa toista isoisäänsä, miksi tämänkään pitäisi noteerata tyttöä?

Lähtökohtaisesti aikuiset ovat vastuussa suhteiden luomisesta lapsiin, eivät lapset.

Vierailija
6/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisepä kuule heiltä, ei me tiedetä.

Vierailija
7/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun maailmassa on ihmisiä jotka tykkäävät tytöistä ja sellaisia jotka tykkäävät pojista. Jotkut tykkäävät molemmista ja osa ei pidä kummastakaan.

Vierailija
8/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi näkee tytössä sinut ja miehesi isä pojassa poikansa.

Vierailija
9/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehneet yhdessä sopimuksen ja kumpikin saa oman lellikin, eivät tarvitse kilpailla suosiosta.

Vierailija
10/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäisepä kuule heiltä, ei me tiedetä.

Sinulla mahtaa olla kiire tällä pallstalla kun pitää vastata kaikkiin kysymyksiin.

Vierailija
11/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä koin itteni toiselta puolelt hyväksytyks, ja sisko toiselta puolelta. Harmi että mun isä kuoli teini-iässä ja muuttivat kauas, joten ei enää juuri ollut niitä sitten ellämässä. Lisäksi äiti haukkui minulle jatkuvasti iskää iskän kuoleman jälkeen yms ja äiti ja sisko asettuivat minua vastaan kun tiesivät ettei ole enää ketään joka "puolustaa".

Äitin sanojen mukaan tää siskoani suosiva mummi suosi siskoani vain siks, koska toinen mummi taas suosi minua niin piti kuulemma olla tasapuolista.

just joo.

Vierailija
12/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin että isäsi näkee tytössänne jotenkin sinut, ja pojan isä saa takaumia pojastaan kun tämä oli pieni, ja siksi nauttii enemmän pojan seurasta?

Vierailija
13/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on nykyisin lähinnä näitä vähä-älyisten aivopieruja täynnä.

Vierailija
14/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, ja sitten vielä sitä, että ehkä miehen isä haluaa tehdä asiat toisin poikamme kanssa, kuin tuli tehtyä oman poikansa kanssa. Oli silloin kiireinen töissä ja ehkä tuntee siitä syyllisyyttä. Omasta isästäni en kyllä osaa sanoa.

Ap

Vierailija
15/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, eiköhän naisten sosiaalisesta PELIsilmästä ole ihan tarpeeksi näyttöä. Ketkähän sukuriitojen takana yleensä ovat...

Tai erosotkuissa päsmäröimässä ja vainoamassa muka ihan vaan lasten asioilla.

Sellasta oikein sovinnollisen ja harmonisen elämän pelisilmää löytyy monelta!

Vierailija
16/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eiköhän naisten sosiaalisesta PELIsilmästä ole ihan tarpeeksi näyttöä. Ketkähän sukuriitojen takana yleensä ovat...

Ne on yleensä miehiä ne juopot siat.

Vierailija
17/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, ja sitten vielä sitä, että ehkä miehen isä haluaa tehdä asiat toisin poikamme kanssa, kuin tuli tehtyä oman poikansa kanssa. Oli silloin kiireinen töissä ja ehkä tuntee siitä syyllisyyttä. Omasta isästäni en kyllä osaa sanoa.

Ap

Tai sit isoisät on ite esikoinen ja kuopus? Ja kohtelee siks lellien omasta kokemuksesta.

Vierailija
18/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on yleensä miehiä ne juopot siat.

Äärimmäisen harvinaisia ovat esim vävyjen, lankojen, appiukkojen väliset riidat. Sen sijaan anopit, miniät, kälyt, siskot käyvät jatkuvasti valtataisteluja. Kuten palstaltakin voit lukea. Tai vaan avata silmäsi ja katsoa ympärillesi.

Vierailija
19/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Isäsi saattaa tuntea että tytön kanssa hän saa olla ”tytön isoisä” jonka kanssa hän saa olla vaikkapa tunteellisempi tai leikkisämpi. Ehkä hän kaipaa sellaista elämäänsä ja kokee että poikien kanssa olisi käyttäydyttävä miehekkäämmin. Vanhempi miespolvi ei ehkä uskalla osoittaa pojille hellyyttä, mikä on sääli.

Vierailija
20/45 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun isäsihän tuon on aloittanut, joten kannattaa varmaan häneltä kysyä. Ehkä toinen isoisä säälinyt kuopusta ja yrittää siten kompensoida tilannetta.

En kyllä ymmärrä miksi sallitte tuollaisen käytöksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän