Jep jep, naapurin teiniperhe (enka tarkoita, etta vain teinit tekevat nain) lahti tuttavien autolla liikkeelle, ja eikos perheen 1-vuotias mennyt takapenkille aitinsa syliin
istumaan! Isä lähti heidän omalla autollaan ajamaan, eikä voinut siirtää istuista tuohon toiseen autoon.
Eikö hemmetti mene ihmisten jakeluun, että lapset pitää AINA kiinnittää asianmukaisiin turvaistuimiin!
Terveisiä myös sille perjantaina Lahden keskustassa autoilleelle vaalealle, silmälasipäiselle vaalean Citroen Berlingon naiskuskille, jonka kaksi lasta istuivat etupenkillä siten, että noin 4-vuotias piti noin 2-vuotiasta sylissään. Toivottavasti saat sakot ja kunnon nuhtelut poliisilta, ennenkuin tapat lapsesi liikenteessä, että ymmärtäisit mitä teet!
Kommentit (13)
ja ei meilläkään aina sidota autoon. Nuorimmalla vain yks turvavyöistuin ja jos sattuu olemaan mun autossa, niin ilman istuinta ajelee isänsä kanssa. Ehkä me ollaan sitten ihan hirveetä porukkaa. Mut hällä väliä ;)
Ja tiiätkös et meidän autossa ei oo edes ovia vaan ihan ovet auki ajellaan ja kukaan ei istu missään vöissä - Joo ja sit yleensä mä aukasen kattoluukun ja seiskolen loppu matkan ... Syljeksitään ulos samalla kun auto kaahaa, se on niin hauskaa. Eikä varmasti vaihdeta mitään talvirenkaita vaan mennä huristellaan samoilla kesät talvet ja välillä jopa ilman renkaita. Mutta tämänhän sä tiesit selvännäkijä
Vierailija:
Ja tiiätkös et meidän autossa ei oo edes ovia vaan ihan ovet auki ajellaan ja kukaan ei istu missään vöissä - Joo ja sit yleensä mä aukasen kattoluukun ja seiskolen loppu matkan ... Syljeksitään ulos samalla kun auto kaahaa, se on niin hauskaa. Eikä varmasti vaihdeta mitään talvirenkaita vaan mennä huristellaan samoilla kesät talvet ja välillä jopa ilman renkaita. Mutta tämänhän sä tiesit selvännäkijä
Toivon vain, että poliisit alkavat kiinnittää enemmän huomiota tähän turvavyö/ turvaistuin asiaan, koska nyt on uusi lakikin tullut voimaan!
Luuletteko olevanne tosi rohkeita mammoja jos lapsenne istuvat/seisovat autossa ilman vöitä? En ymmärrä sellaisia!
Vierailija:
ja ei meilläkään aina sidota autoon. Nuorimmalla vain yks turvavyöistuin ja jos sattuu olemaan mun autossa, niin ilman istuinta ajelee isänsä kanssa. Ehkä me ollaan sitten ihan hirveetä porukkaa. Mut hällä väliä ;)
Ei varmaan omatunto kolkuttelisi yhtään? Uskomatonta ettei oma lapsi ole tuon tärkeämpi.
toivottavasti jokainen jonka lapsi on ilman asianmukaisia turvalaitteita, pääsette pelkällä säkähdyksellä nimittäin voi olla just se kerta kun kolahtaa kun juoppo on lähteny hakee olutta ja auto lähtee käsistä.. lopputuloksen tietää jokainen..ei kovaa vauhtia tarvii olla kun tulee isoo vahinkoo..
muistakaa se yks ainut kerta!! pistää vihaks ihmisten ajattelu malli, mähän osaan, ei mulle voi tapahtuu YHTÄÄN MITÄÄN!!
Meillä kaksi autoa ja molemmissa autoissa istuimet ja lapsia 3!
Eipäs tarvi istuimia siirrellä!!!
Nyt en ikimaailmassa antaisi lasteni tehdä sellaista.
Silti niitä tarvii joskus siirrellä ja se on liian vaikeaa. Jos ne olisi helppo siirtää, niin ei tarvitsisi molempien autojen takapenkkiä täyttää istuimilla.
Nyt kavereiden kuljetus usein hankalaa. Ja turhaan joutuu lähteen monella autolla. Mummojen autoissa ei ole istuimia ja ärsyttää siirtää niitä.
15
Helpommat istuimet olisi paljon parempia!
Helppo kiinnitys + turvallisuus ei välttämättä ole kovin yksinkertaista toteuttaa. En tiedä, en ole turvaistuinteknikko :D
Mitäs pätemistä se on jos kuljettaa lasta lain määräämän ja lapsen turvallisuuden nimissä? Kun ajelemme tuolla missä lie, miten kukaan tietää, että meillä on myös toisessa autossa istuimet, luuletko, että huutelemme tuolla kylillä, tuosta asiasta ja luulemme olevamme päteviä? Hah sulle ja pätemiselle!
Vierailija: