Pitäisi hankkia uusi astiasto lakkiaisiin eriparisten tilalle. Suosittele!
Ei siis mitään superkallista, mutta kyllä se nyt jotain saa maksaa. Juhlia varten kahviastiasto olisi kiireellisin, mutta ostamme varmaan sitten pikkuhiljaa myös ruoka-astiaston. Meillä kun vanha hyvin 15v palvellut astiasto alkaa olla säröillä ja uutta pitäisi hankkia. Teema olisi siinä mielessä varma että voisi sisaruksilta lainata lisäkuppeja juhliin, mutta toisaalta saattaa olla hieman liian pelkistetty meidän makuun. Jotain kaartuvia muotoja tai kuviota kuitenkin kaipaisin. Ehdottakaa.
Kommentit (50)
Kai se juhlavuus riippuu myös siitä, missä yhteyksissä kyseistä astiastoa on tottunut käyttämää. Jos arcticat kaivetaan kaapista vain juhlissa, niin ehkä niistä sitten tulee juhlava fiilis. Itselläni on taas nykyisen työpaikan lisäksi kahdessa edellisessä ollut arcticat työpaikan yleisinä kahvikuppeina. Kun päivittäin lipittää seisonutta perussumppia arcticoista, niin on vaikea kuvitella niitä enää juhlapöytään... Arkiastoina ne ajavat asiansa hyvinkin, helppo pinota ja pestä.
Vieläkö tehdään Kerman saven Oliivia? Vai Olivia? Menisi arkikäytössäkin. Tuskin kaikkein kallein.
Kaunis ja juhlava, tosin aika hintava, jos esim 8-12 hlölle hankkii koko kaluston Villeroy & Boch: Old Luxembourg.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:16"]
Kai se juhlavuus riippuu myös siitä, missä yhteyksissä kyseistä astiastoa on tottunut käyttämää. Jos arcticat kaivetaan kaapista vain juhlissa, niin ehkä niistä sitten tulee juhlava fiilis. Itselläni on taas nykyisen työpaikan lisäksi kahdessa edellisessä ollut arcticat työpaikan yleisinä kahvikuppeina. Kun päivittäin lipittää seisonutta perussumppia arcticoista, niin on vaikea kuvitella niitä enää juhlapöytään... Arkiastoina ne ajavat asiansa hyvinkin, helppo pinota ja pestä.
[/quote]
Komppaan tätä! Olen ihmetellyt, miksi Arcticaa useaan otteeseen sanotaan tylsäksi/arkiseksi, kun Arabian sivuilta katsottuani ne näyttivät mielestäni tosi hienoilta (siis semmosilta, jotka voisin hankkia juhla-astiastoksi). Mutta tajusin sitten, ettei lähipiirissäni ole ketään, jolla olisi Arcticaa. Minulla on siis kyseiseen astiastoon säilynyt uutuudenviehätys ja se saa helposti aikaiseksi juhlavan vaikutelman. :)
Mä kävin piruuttani kierrätyskeskuksen kurkkaamassa ja nyt on ihania uusia astioita, merkeistä en tiedä. Päälle 5 euroo meni kun 0,10e makso/kpl.. Saanen suositella, edes uteliaisuuttaan...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Komppaan tätä! Olen ihmetellyt, miksi Arcticaa useaan otteeseen sanotaan tylsäksi/arkiseksi, kun Arabian sivuilta katsottuani ne näyttivät mielestäni tosi hienoilta (siis semmosilta, jotka voisin hankkia juhla-astiastoksi). Mutta tajusin sitten, ettei lähipiirissäni ole ketään, jolla olisi Arcticaa. Minulla on siis kyseiseen astiastoon säilynyt uutuudenviehätys ja se saa helposti aikaiseksi juhlavan vaikutelman. :)
[/quote]
Näinpä. Meillä ne taisi kotona olla "parempi astiasto" (arkena käytettiin sekalaisia lautasia), mutta tämä oli joskus 1980-luvulla. Itse sain niitä mukaani muuttaessani pois kotoa, joten hienous karisi viimeistään siinä vaiheessa.
Herran jestas! Täällä kehutaan Arcticaa, joka oli muotia minun ollessani nuori, 80-luvulla. En olisi ikinä uskonut, että se on jonkun mielestä arvokas astiasto tänäkin vuonna. Kupit ovat ihan liian isot ja kolhot tähän päivään. Voisin myydä koko astiaston satasella. Minulla on 12 hengen kahviastiasto, kahvi- ja teekannu (mustat), mustat ruoka- ja keittolautaset sekä muutama tarjoiluvati (valkoiset). En pidä niistä yhtään. No nuo vadit ja ruokalautaset menettelevät, mutta kahviastiasto on kamala.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:55"]
Herran jestas! Täällä kehutaan Arcticaa, joka oli muotia minun ollessani nuori, 80-luvulla. En olisi ikinä uskonut, että se on jonkun mielestä arvokas astiasto tänäkin vuonna. Kupit ovat ihan liian isot ja kolhot tähän päivään. Voisin myydä koko astiaston satasella. Minulla on 12 hengen kahviastiasto, kahvi- ja teekannu (mustat), mustat ruoka- ja keittolautaset sekä muutama tarjoiluvati (valkoiset). En pidä niistä yhtään. No nuo vadit ja ruokalautaset menettelevät, mutta kahviastiasto on kamala.
[/quote]
1,5 dl kahvikupit ovat liian isot? Eivätköhän liene teekuppeja omistamasi.
Taidat puhua Teemasta ja teekupeista, kahvikupit on noissa pienet.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 22:55"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:46"]
Kyseiseen tilaisuuteen joko arabian arctica tai 24h - sarjan astiat. Simppelit ja sopivat useisiin juhliin muotoilunsa ansiosta.
- Mies, 29 vuotta, 100% hetero
[/quote]
hetsku tai ei, ni arctica tai 24 - ihan sama - aika pliisua on. ei paljon eroa jostain euron lautasista päällepäin