Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi hankkia uusi astiasto lakkiaisiin eriparisten tilalle. Suosittele!

Vierailija
17.01.2014 |

Ei siis mitään superkallista, mutta kyllä se nyt jotain saa maksaa. Juhlia varten kahviastiasto olisi kiireellisin, mutta ostamme varmaan sitten pikkuhiljaa myös ruoka-astiaston. Meillä kun vanha hyvin 15v palvellut astiasto alkaa olla säröillä ja uutta pitäisi hankkia. Teema olisi siinä mielessä varma että voisi sisaruksilta lainata lisäkuppeja juhliin, mutta toisaalta saattaa olla hieman liian pelkistetty meidän makuun. Jotain kaartuvia muotoja tai kuviota kuitenkin kaipaisin. Ehdottakaa.

Kommentit (50)

Vierailija
22/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:06"]

Kannattaa ostaa sellaista, joka on paitsi ajattoman kaunista, niin myös säilyttää arvonsa: Villeroy & Boch tai Heinrich Winterling.

[/quote]

HW on hieman edullisempi ja noita saa myös toisinaan alennuksella, jolloin ehdottomasti kannattaa tarttua tilaisuuteen
.

Sitten jos aletaan puhumaan kymmenien ihmisten juhlakattauksista, niin vuokraisin kyllä astiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tästä kovasti:

http://www.wedgwood.co.uk/dining/by-collection/intaglio

Vierailija
24/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:05"]

Miten olisi Iittalan Sarjaton? Yhdistelemällä saisi omannäköisen astiaston. https://store.iittala.fi/Brandit/Iittala/Sarjaton/c/Sarjaton?q=%3Arelevance Tosin kahvikupit olivat näköjään hyvin pelkistettyjä valkoisia, mutta muissa osissa on enemmän valinnanvaraa.

[/quote]

Sarjaton on ihan kiva, mutta toisaalta antaa edelleen vähän "eriparisen" vaikutelman. Sopii mielestäni nuorille ja arkikäyttöön, mutta ei ehkä oikein perinteiseen kahvitarjoiluun juhlissa. Ainakin itse myös suosin suomalaista, sillä niiden täydentäminen on ehkä helpompaa ja kuulee varmemmin sarjojen lopettamisesta ja alennuksista. Villeroy & Bochissa on myös makuuni aivan liikaa osia... :D

Vierailija
25/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Pentikin Vaniljaa ja tykkään siitä vuosi vuodelta vaan enemmän. Kaunis ja yksinkertainen. Kuitenkin juhlavakin. Sopii kaikkeen kattaukseen (värit, kukat...). 

Vierailija
26/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: mitä oikein ajattelit? Mummokupit nuoren ylioppilasjuhliin. Ei hyvänen aika.

Vierailija
27/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka 15 vuotta vanhat astiat voi jo olla säröillä? Kannattaa ostaa laatua, ettei niin käy.

Vierailija
28/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, pitääkö kaikki itse omistaa? Kaikenlaisista järjestöistä ja kyläyhdistyksiltä ym. saa astioita melko pienellä vuokralla. Yksi juttu tosin on se, että esim. skumppalasit saa edullisesti ja jos on juhlia tulossa enemmänki tulevaisuudessa, niin ne kannattaa melkein itselle ostaa!

Vierailija
29/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko ikeassa? itse ostin sieltä jotain perusvalkoista sarjaa rippijuhliin

Vierailija
30/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:21"]

Mietin, pitääkö kaikki itse omistaa? Kaikenlaisista järjestöistä ja kyläyhdistyksiltä ym. saa astioita melko pienellä vuokralla. Yksi juttu tosin on se, että esim. skumppalasit saa edullisesti ja jos on juhlia tulossa enemmänki tulevaisuudessa, niin ne kannattaa melkein itselle ostaa!

[/quote]

No kai se kannattaa, jos haluaa tarjoilla ystäville ja tuttaville kahvia myöhemminkin. Ja jos on muutenkin astiaston osto edessä, kai sitä arjessakin syödään.

(#26: jospa niitä ostaessa ei ole ollut varaa parempiin ja ovat olleet kovassa käytössä nämä vuodet?)

Vierailija
31/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Luulin jo, että av-palstalla on suuri suosio Arctuca-sarjalle, kun sitä niin innokkaasti tämän ketjun alussa tarjoiltiin. Mutta nyt voin helpotuksekseni todeta, että on av-mammoilla sentään tyylitajuakin, kun ketjun myöhempiä vinkkejä ja peukutuksia katselee...

T. Nro 7, se Lumi-sarjaa ehdottanut

Vierailija
33/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:19"]

Miten muka 15 vuotta vanhat astiat voi jo olla säröillä? Kannattaa ostaa laatua, ettei niin käy.

[/quote]

Nykyinen astiasto on säröillä ja paljon on rikkikin. Lapsiperhe ja kivitasot vaativat veronsa. 

Tähän jonkun teistä ehdotukseen ihastuin erityisesti vaikka Lumikin on vahvoilla http://www.livingdeauville.fi/shop/astiat/lautaset-ja-kulhot/ruokalautanen-lexington-details-beige-27cm . On meidän tyylistä, tosin enemmän köynnösmäistä kuviota olin ajatellut, mutta juuri tuollaisesta kohokuvioinnista ja vaaleasta väristä pidän. Mutta hinta, auts... Syvä lautanen 20£ (=24€) Meidän lähisuku joka kokoontuu aika usein, niin meitäkin on jo yhteensä 16 ja sille porukalle olisi ainakin astiat hankittava. Lakkiaisiin tulee vähintään tuplamäärä, tosin varmaankin kahdessa osassa joten siinä välissä ehtisi tiskikone pyörähtää... Ruokaa siellä ei tosin tarjoilla mutta suolaista ja makeaa kuitenkin.

ap

Vierailija
34/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arctica on oikein hyvä sarja! Jos kupit itsessään on koristeellisia, mikään muu ei saakaan olla. Mulla on Paratiisisarjaa, ei siihen sovi mitkään pöytäliinat, eikä verhotkaan. Arctican kanssa saa eemmän irroitella!

Vierailija
35/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:47"]

paratiisi mustavalkoinen

http://www.arabia.fi/web/Arabiawww.nsf/fi/astiasarjat_musta_paratiisi_osat_ja_varit_musta

tai purppura?

https://store.iittala.fi/Kattaminen/Mukit-ja-kupit/Paratiisi-Kuppi-028-l-purppura/p/A008983

[/quote]

Paratiisi on mielestäni yliarvostettua kuraa. Aivan kammottava sarja.

Vierailija
36/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisi on kaunis, vaatii vaan muulta kattaukselta paljon? Pelkkä yksivärinen käy.

Vierailija
37/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 17:03"]Arabian Arctica? Pentikilläkin on monta kaunista kuten Inkivääri, Vanilja, Valo, Tunturi... 

[/quote]itse hommasin viimeksi Arcticaa kun pentikin kahvikuppeja oli mennyt rikki.ei mitenkään hirveen kallis sarja, ostin 6 hengelle kahviastiaston asetteineen alle 100 e.

Vierailija
38/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiseen tilaisuuteen joko arabian arctica tai 24h - sarjan astiat. Simppelit ja sopivat useisiin juhliin muotoilunsa ansiosta.

- Mies, 29 vuotta, 100% hetero

Vierailija
39/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:10"]

Arctica on oikein hyvä sarja! Jos kupit itsessään on koristeellisia, mikään muu ei saakaan olla. Mulla on Paratiisisarjaa, ei siihen sovi mitkään pöytäliinat, eikä verhotkaan. Arctican kanssa saa eemmän irroitella!

[/quote]

On valkoisia, mutta koristeellisia, muitakin. Niiden kanssa sopii melkein kaikki muukin.

Vierailija
40/50 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

amikseen pääsee ilman juhliakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi