Rotta tuli kämppään. Mitäs sinä tekisit?
Kommentit (31)
Myrkkyy ja loukkoo rotan mahdollisille kulkureiteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaisin ulko-oven ja häätsin sen ulos. Sen jälkeen tukkisin kaikki mahdolliset, rotille sopivat, kulkureitit.
Vessanpöntön? 🙄
Jos ajattelee, että rotta tulee pöntöstä (todennäköisesti kyllä ei tule), pöntön kannen päälle voi panna jotain painavaa.
On rottia tullut vessanpöntöistäkin. Ainaskin hesassa.
Tapa se. Yksi persu vähemmän on meidän kaikkien etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin lemmikiksi. Niin sosiaalisia ja lutuisia elukoita. Uih 🥺
Harkitsin kyllä kesyttämistä, mutta kun niillä voi olla tauteja. Eikä se helppoa ole, olen joskus hiiriä yrittänyt kesyttää.
Eikä niitä saa vangita, vapaana taas tuhoaa kämpän. Nukuin muutaman tunnin ja vessan lattialle oli ilmestynyt kassillinen eristevilloja enkä ymmärrä mistä ovat peräisin.
Ja otti muuten liukkaasti hatkat kun pääsin yllättämään. Veti sutia kuin koira parketilla kun lähti.
Ap
Vitsillä heitin. Ei kannata näitä kommentteja liian tosissaan ottaa.
Meillä meni siili pannuhuoneen tuuletusenttiiliin. Laitoimme siihen ulkopuolelle katiskaverkkoa, ja laitoimme sen tiiviisti kiinni seinään. Eipä ole sen jälkeen mennyt venttiiliin sellaisia eläimiä, jotka eivät pääsisi sieltä pois.
Mulla oli kärppiä yläkerrassa, yläkerta ei ole asuinkäytössä/täyslämmitetty. Siellä ne vipelsi menemään ja muuttivat sitten talon alle kun telkesin niiden kulkureitin. Tarpeeksi kauan huudatin niille Helmi radiota poissa ollessa muuttivat ulkorakennukseen ja myyriä metsästää nyt tontilla. Hauskan näköisiä vipeltäjiä, sähisevät kyllä kimakasti jos liian lähelle menee.
Vierailija kirjoitti:
Myrkkyy ja loukkoo rotan mahdollisille kulkureiteille.
Loukkuja kävin ostamassa, rotanmyrkkyä ei enää saa. Hiirille ostin sitä, kuten joka syksy yleensä on joutunut hankkimaan. Kuulemma sitä hyväksi havaittua ei enää saa myydä
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin lemmikiksi. Niin sosiaalisia ja lutuisia elukoita. Uih 🥺
Harkitsin kyllä kesyttämistä, mutta kun niillä voi olla tauteja. Eikä se helppoa ole, olen joskus hiiriä yrittänyt kesyttää.
Eikä niitä saa vangita, vapaana taas tuhoaa kämpän. Nukuin muutaman tunnin ja vessan lattialle oli ilmestynyt kassillinen eristevilloja enkä ymmärrä mistä ovat peräisin.
Ja otti muuten liukkaasti hatkat kun pääsin yllättämään. Veti sutia kuin koira parketilla kun lähti.
ApVitsillä heitin. Ei kannata näitä kommentteja liian tosissaan ottaa.
No enhän minä otakaan. Mutta kesyrotta olisi minusta ihan vinkeä lemmikki.
Soittelin sille muuten heviä (kun sitä kuuntelen), youtubesta korkeaa karkotinääntä sekä pöllön ääniä useita tunteja. Nämä eivät tehonneet. Eikä aina päällä oleva tv. Pitäiskö sille Yötä soittaa, kun palstallakin sitä aina kammoksutaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siitä varmaan alkaa kämpän ale. Ainakin, yhdessä keskusteluketjussa täällä puhutaan Akin ja Rotan kämpän alesta.
Kävi kyllä mielessä että luullaan provoksi joka liittyisi tuohon ketjuun jotenkin.
Mutta ei. Ihan valitettavaa todellisuutta on.
Ap