Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies häippäsi kaverinsa luo ja mulla on illalla jumppa...

Vierailija
17.01.2014 |

Voinko jättää ekluokkalaisen ja viideluokkalaisen keskenään kotiin illalla? Jumppaan menee matkoineen 1,5h. Eniten arveluttaa kun en pääse vastaamaan puhelimeen jumpassa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka- ja kolmasluokkalaiset pärjää 3 vuotiaan siskonsa kanssakin, joten en ymmärrä ongelmaa..

Vierailija
22/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo kaverillaan viinaa, jos on juodakseen, se ei estäne häntä vastaamasta puhelimeen. Paikalle vain ei pääse, koska on sen verran kaukana.

Ja, rakkaat ystävät, kannustavista (lol) viesteistänne huolimatta, päätin nyt viedä ekaluokkalaisen spinningin ajaksi äidilleni, isompi pärjää yksikseen. 

Terveisin Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehehee... Itse muistan kultaisella 80-luvulla olleeni kaikki iltapäivät itsekseni kotona tai kavereilla. Eipä sitä silloin ekaluokkalaisten itsekseen olemista niin tarkkailtu. Eskariin muistan kävelleeni noin. 15km matkan itsekseni; siinä kuitenkin ylitettiin parikin tietä yksikseen.

Ja vanhemmat ovat tosiaan opettajia, ei mitään sosiaalitapauksia.

Ajat muuttuu - ehkä hyvä niin.

Vierailija
24/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 13:27"]

Huoh! Täysi-ikäisyyteenkö asti meinasitte heidän kanssa kulkea käsikädessä?!

[/quote]

miksi pitää olla noin saatanan ilkeä? mee pesee se hiekka pois p*llusta ja tuu sit palstailee.

Vierailija
25/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:21"]

[/quote]

miksi pitää olla noin saatanan ilkeä? mee pesee se hiekka pois p*llusta ja tuu sit palstailee.

[/quote]

Tässä sinulle ap. esimerkkiä, miten lapset viettävät aikaansa kun ovat yksin kotona.

Vierailija
26/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:21"]

[/quote]

[/quote]

Tässä sinulle ap. esimerkkiä, miten lapset viettävät aikaansa kun ovat yksin kotona.

[/quote]

ihanko omasta kommentista tykkäsit?

Vierailija
27/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:18"]

hehehee... Itse muistan kultaisella 80-luvulla olleeni kaikki iltapäivät itsekseni kotona tai kavereilla. Eipä sitä silloin ekaluokkalaisten itsekseen olemista niin tarkkailtu. Eskariin muistan kävelleeni noin. 15km matkan itsekseni; siinä kuitenkin ylitettiin parikin tietä yksikseen.

15 km? Reipas ekaluokkalainen olit. ;)

[/quote]

Vierailija
28/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni väärään kohtaan vastaus, sori.

Vierailija
29/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:18"]

[/quote]

15km? No siinähän se on taapertaessa iltapäivä hyvin rattosasti kulunut. Eskarilaisena mulla ois tuollaseen matkaan menny varmaan neljä-viis tuntia. Jos nyt olisin ylipäänsä perille selvinny hengissä. Mut onneks toiset on taitavampia ku toiset.

Ja asiasta lentokoneeseen, itsestä ois ainakin vitosluokkalaisena tuntunu turvallisemmalta olla ekaluokkalaisen kanssa kotona kun täysin yksin. Mut se mikä mua nyt oikeesti jäi ihmetyttää on se, että mikset sää soittanu miehelles ja kysyny et mitä tehään ku pitää jumppaan päästä, vaan tuut mieluummin nillittää tänne? Kyllä mä ainakin ekana miehelleni soitan ja kysyn neuvoo, ku tuun kyselee keskustelupalstoilta.

Vierailija
30/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona seiskaluokkalainen ja abi, mutta kun pitäisi päästä käymään vielä alennusmyynneissä. Pärjäisköhän ne kotona, kun siellä on kuitenkin labradorinnoutaja ja kissa myös. Entä jos rajaa tilaa niin, että ovat vaan omissa huoneissa ja takkahuoneessa, ettei koti tunnu liian avaralta. Täytyy laittaa vaikka mikrotettavat lounaat valmiiksi lautasille, etteivät ala pelleillä induktiolieden tai kiertoilmauunin kanssa. Epäilen, että kuopus unohtaa joka tapauksessa jääkaapin oven raolleen ja esikoinen voi hyvin käydä vessassa ovi auki, jos tuntuu muuten ahdistavalta. Ehkä jätän niille myös radion päälle, äänet vähän rauhoittavat.

Vierailija
31/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan melkein kaikki 80-luvulla kasvaneet ovat olleet yksin kotona ekaluokkalaisina parikin tuntia. Silloin ei edes ollut kännykoita, joihin soittaa! Kuinkahan me selvittiin silloin...

Vierailija
32/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 12:56"]

Eivät ole erityislapsia, ihan tavallisia poikia ja kovia tappelemaan keskenään :(  Eivät ole vielä olleet keskenään (olen kotiäiti), mutta nyt sitten kokeillaan. 

Soittavat sitten isälleen, joka ei kylläkän pääse paikalle, jos jotain tulee. Tai äidilleni.

[/quote]Siis 7v ja 11v? Eivätkä ole ikinä olleet itsekseen kotona?! Huhhhuh... Ja toisekseen, miten niin et voi jumpan aikana vastata puhelimeen? Puhelin äänettömälle tai tosi pienelle siihen viereen ja jos soi, menet ulkopuolelle. Voi jehna mitä 'ongelmia' teillä nykyään... TUolla samalla ikäerolla oltiin pikkusysterin kanssa ennen ja jälkeen koulupäivien himassa keskenämme, kun ei ollut mitään iltapäiväkerhoja - ja ihan pääkaupunkiseudulla n. 15v sitten.

Vierailija
33/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tiennyt ettei nykyään voi 7v olla yksin kotona saatikka 11v kanssa! Me oltiin 11&12 vuotiaana jo vieraiden alle kouluikästen univahteina...

Vierailija
34/34 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tiennyt ettei nykyään voi 7v olla yksin kotona saatikka 11v kanssa! Me oltiin 11&12 vuotiaana jo vieraiden alle kouluikästen univahteina...