Pärjäisitkö pelkillä kesärenkailla Suomen talvessa jos sulla olisi nykyaikainen nelivetoauto etkä olisi mikään kaahari
Kommentit (56)
Lakia tosin muutettiin siltä osin, mutten tiedä onko muutos tehty tulevaisuudessa ..
Zinc
Häiritsevää, kun ei koskaan tiedä mitkä lait ovat voimassa .. ja mitkä vasta tulevaisuudessa voimassa.
Riippuu kesärenkaista että onko uudet vai loppuun kuluneet.
Esim. luin polkupyörän pakollisesta takavalosta jo 10 vuotta sitten.
10 vuotta meni odotellessa. Tosin en ole nähnyt niitä missään myynnissä.
;)
Zinc
Kai niissä on sit mukana laturi ja irrotettava akku, jonka saa sisään lataukseen. Talvipakkasilla on muuten akut äkkiä tyhjät.
Mutta olen kyllä lukenut 5 vuotta sitten, että joillakin polkupyörän pakollisen takavalon akut ovat aina tyhjät kun lähtee johonkin ;)
Väärin suunniteltu.
Zinc
Tätäkin tosin 5 vuotta odoteltu ja ehkäpä, ehkäpä jossain ensi vuoden puolella joku tästä sitten tänne kirjoittaa ;)
Ei sulla vauvapalstalainen ole edes varaa nelkku-autoon niin miksi renkaat kiinnostaa !?
Pärjäisin ilman sitä nelivetoakin. Olen ajanut muutaman talven kesärenkailla kun ei ole ollut varaa ostaa talvirenkaita ja ihan hyvin on mennyt.
Nauran teineille. 70-luvulla naulapyöriä ei ollut kuin tolppakoirilla. Hyvin pärjättiin, enimmäkseen takavedolla. LOL
p.s. Kesärenkailla ajoin viime talvenkin. Ja laillisesti. Suomessa.
Olen kerran joutunut ajamaan jäisellä tiellä 4-veto -maasturilla, jossa alla oli kesärenkaat. Pelotti ihan helevetisti, vaikka ns. "hidas alue" oli päällä ja matka oli lyhyt. Eli en kyllä pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. luin polkupyörän pakollisesta takavalosta jo 10 vuotta sitten.
10 vuotta meni odotellessa. Tosin en ole nähnyt niitä missään myynnissä.
;)
Zinc
Kai niissä on sit mukana laturi ja irrotettava akku, jonka saa sisään lataukseen. Talvipakkasilla on muuten akut äkkiä tyhjät.
Ihapaskaa.
Kerran vuodessa kun patterin vaihtaa, riittää 99 käyttäjälle sadasta. Takavalossa siis.
Vierailija kirjoitti:
Nauran teineille. 70-luvulla naulapyöriä ei ollut kuin tolppakoirilla. Hyvin pärjättiin, enimmäkseen takavedolla. LOL
OK, boomer, liikenteessä kuoli 70-luvulla pahimmillaan 1200 ihmistä vuodessa, nyt noin 200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, boomer, liikenteessä kuoli 70-luvulla pahimmillaan 1200 ihmistä vuodessa, nyt noin 200.
Kuuklaappa vielä miksi! Tutkittu on, naulapyörien puutetta ei ei mainita. Kanadassa....
LOL
Pelle!
Ei ole montaa vuotta siihen kun kaikki ajavat ilman naulapyöriä, minä olen ajanut jo viime vuosituhannella. Lopetat sitten autoilun ja hyvä meille muille.
koko viime talvi olisi mennyt kesärenkailla täällä pääkaupunkiseudulla ainakin
Kyllä niillä pärjää nelikolla mutta varovainen täytyy olla. Etenkin pysähtyminen tuottaa suurimman ongelman. Ei niillä jatkuvasti viitsisi ajella sen verran täytyy keskittyä kokeneemman kuskinkin. Nastat on huolettomat, ei juuri tartte keskittyä liukkauteen.
Sohjo ja sohjoliirto on pahin kaikille renkaille. On melko merkillistä kun liikenneturha ei sen puolesta kampanjoi niinkuin vesiliirrosta, olisko sit syynä kun siihen ei ole muuta torjuntakeinoa kuin vauhti pois. Vesiliirto kun ei juuri ole ongelma kuin urissa ajettessa, harvoin on tiellä vettä niin paljon että se voisi tapahtua muullakohtaa kuin urissa.
Olen joskus ajellut asuntoautolla talvella, joissa sallitaan kesärenkaat. Välillä seilaa laidasta laitaan, vaikka ajaisi alinopeutta ..
Zinc
En siis suosittelisi kokeilemaan, vaikka laki sallisi.