Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranmaksun jakoperuste: minä, mies ja tämän tytär

Vierailija
17.01.2014 |

Sanokaas mammat mikä olidi reilu tapa jakaa vuokra, kun asunnossa majailee siis minä, avomieheni sekä tämän tytär. Tyttärellä käytössään oma huone.

Kaikki rahat yhteen läjään-periaate ei onnistu.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 05:58"]Meillä on samanlainen tilanne kuin AP:lla. Maksetaan vuokra puoliksi, vaikka miehelle jää käteen kuussa tonni enemmän. Olen tästä pariin otteeseen sanonut, ettei tilanne ole mielestäni reilu, koska jos olisimme kahdestaan, pärjäisimme yhtä huonetta pienemmällä asunnolla ja pienemmällä vuokralla. [/quote]

Vaikka ei olis lasta niin sais silti maksaa enemmän, totta kai. Näin meillä ainakin kun tienaan paljon vähemmän eikä lapsia. Minä maksan vuokraa 370e, mies 470e.

Vierailija
42/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te myös maksatte ruuat siten, että mies 2/3, sinä 1/3? Sähköt, vedet? Ettet vaan joudu maksamaan miehesi lapsen ruokia ja valoja. Hesarin, tai mikä teille nyt tuleekaan?

Jestas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro jo sen lapsen ikä. Jos täysikänen ni se on isän päätettävissä maksaako hän lapsensa osuuden vai lapsi itse

jos alaikänen ni piä suus oot ottanu koko paketin ja sen äitin ei sulle tartte mitää maksella vaa miehelle.

Vierailija
44/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli yksiö kun tapasime. Minulla 3 lasta ja kolmio. Muutimme yhteen ja asunto oli 4h+k. Mies maksoi asumiskulut yksin koska tuloni oli pienet.

Vierailija
45/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy siihen, etten muuta yhteen kumppanini kanssa niin kauan kun lapset asuu kanssani. En halua edes käydä tuota keskustelua, että puolet vai 1/3 osuudet. Ei, ei.

Minusta reilua olisi puolet, mutta tajuan, että sen lapsettoman mielestä pienempi osuus. Mutta kun mun mielestä perhe on yksikkö ja mua surettais, jos mun lapset ajateltais kuluina. Ja tasajaosta kumppani vois katkeroitua. Tähän soppaan kun lisää erilaiset asenteet rahan käyttöön, niin ei kannata ees yrittää.

Omat kodit, omat rahat, katsotaan uusiks kun oon yksikseen. Kenenkään kanssa.

Vierailija
46/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:46"]

Sanokaas mammat mikä olidi reilu tapa jakaa vuokra, kun asunnossa majailee siis minä, avomieheni sekä tämän tytär. Tyttärellä käytössään oma huone.

Kaikki rahat yhteen läjään-periaate ei onnistu.

[/quote]

Jos tytär käy töissä niin maksaa osuutensa, muuten vanhemmat puoliksi tietty.

Ihmeellisiä perhe-raha-munsun-virityksiä ihmisillä?? Meillä on perheellä yhteiset rahat.

Vierailija
47/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 06:03"]lapsen laskennallinen osuus on 1/5 eli miehelle 1/5 ja 2/5 ja sinulle 2/5 eli käytönnössä:  40% ja 60%. 

jos tämä 10% on pieni summa niin antaisin olla, koska se voi lisätä muita ongelmia/ rahan jaon vaikeuksia esim. lomat jne.

[/quote]

Tää tuntuu oikeimmalta.

Vierailija
48/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todella puolet puolet!! Mitä reilua Se on?? Mä jakaisin 60/40 - kuten joku ehdotti, jos tuloerot olisi todella suuret voisi niitäkin huomioida. Ja kyllä, yhteinen taloustili jonka kautta sähköt yms saman suhdeluvun mukaan. Ei edes vaikeeta! Molemmat siirtää summan taloustilille kerran kk ja sieltä maksetaan yhteiset kulut.

Vierailija
49/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, puolison lapsia kohtaan on elatusvalvollisuus...

Vierailija
50/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe jossa miehen lapsi. Meillä on yhteiset menot vaikka rahat tuleekin kummallakin omalle tilille. Mies maksaa asumisen kun tienaa 3 kertaa enemmän kuin minä ja minäkään en enää ihan huonosti tienaa. Minä sitten vastavuoroisesti olen maksellut miehen lapsen kuluja siinä missä omienkin. Me ollaan perhe ja perheessä on yhteiset menot. Kohta teillä on jääkaapissa omat hyllytkin kun oikein alkaa pilkkua viilaamaan ja siihen minä en alkaisi...

Vierailija
51/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 08:44"]

OT, puolison lapsia kohtaan on elatusvalvollisuus...

[/quote]

En tiedä miksi joku miinuspeukuttaa mutta tämä on ihan lakiin kirjattu. Esim. alaikäisen lapsen saamaan opintotukeen vaikuttaa myös isä- / äitipuolen tulot..

t. isäpuoli joka ihan mielellään elättää tasapuolisesti niin "toisen" lapset kun yhteisetkin

Vierailija
52/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 08:47"]

Meillä on uusperhe jossa miehen lapsi. Meillä on yhteiset menot vaikka rahat tuleekin kummallakin omalle tilille. Mies maksaa asumisen kun tienaa 3 kertaa enemmän kuin minä ja minäkään en enää ihan huonosti tienaa. Minä sitten vastavuoroisesti olen maksellut miehen lapsen kuluja siinä missä omienkin. Me ollaan perhe ja perheessä on yhteiset menot. Kohta teillä on jääkaapissa omat hyllytkin kun oikein alkaa pilkkua viilaamaan ja siihen minä en alkaisi...

[/quote]

Uusperhe jossa miehen lapsi. Silti maksat omienkin menoja. Asuvatko sinun lapset isällään?

Vierailija
53/53 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 08:47"]

[/quote]

Uusperhe jossa miehen lapsi. Silti maksat omienkin menoja. Asuvatko sinun lapset isällään?

[/quote]

Siis meillä on 2 yhteistä ja miehellä 1 edellisestä liitosta, ei muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän