Vuokranmaksun jakoperuste: minä, mies ja tämän tytär
Sanokaas mammat mikä olidi reilu tapa jakaa vuokra, kun asunnossa majailee siis minä, avomieheni sekä tämän tytär. Tyttärellä käytössään oma huone.
Kaikki rahat yhteen läjään-periaate ei onnistu.
Kommentit (53)
Sinä 50%, mies 50%, jos tytär on alaikäinen.
miksi tyttären pitäisi vuokraa maksaa?
jos lapsi olisi sinun, niin tuskin tarvitsisi
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:51"]
[/quote]
Ei käy. Miksi pitäisi osallistua jonkun toisen lapsen elatukseen?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:53"]
miksi tyttären pitäisi vuokraa maksaa?
jos lapsi olisi sinun, niin tuskin tarvitsisi
[/quote]
Ei alaikäisen tyttären, mutta hänen huoltajansa.
Emme tarvitsisi niin suurta asuntoa ilman tytärtä. Toisaalta mies maksaisi ilman minua asunnosta taas enemmän.
Yhtä lailla kaikki muutkin asumiskustannukset reilusti kolmeen osaan: sähkö, vesi jne.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:54"]
[/quote]
[/quote]
Tämä sama kirjoittelee muihinkin av - keskusteluihin yhtä "fiksuja" mielipiteitä näihin aikoihin säännöllisesti melkein joka yö, niin arkena kuin viikonloppunakin. Älkää ruokkiko trollia, käsialan tuntee helposti. Sormetusorja asialla...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:51"]
[/quote]
[/quote]
Miksi edes asutte yhdessä? Aivan sekainen "perheen" irvikuva. Vai oletko vain huora tuolle miehelle?
[/quote]
Ns. uusperhe ei ole mikään oikea perhe.
Teillä ilmeisesti on mun rahat ja sun rahat. Ette vaikuta muutenkaan kovin tiiviiltä yksiköltä tämän perusteella, joten suosittelisin että puhuisitte asiat läpi.
- Et ole elatusvelvollinen rakastamasi miehen lapsesta
- Olette kuitenkin kimpassa, asutte yhdessä; rakastatte toisianne
- miehelle maksetaan elatusapua ja lapsilisiä, joiden avulla miehen on tarjottava asumiset, vaatteet ym. lapselle
- oletusarvoisesti jos vuokrasopimus on molempien nimissä, maksatte 50/50, ellei muuta ole sovittu
-> miehellä jää enempi rahaa lapselle
- jos sinun taloudellinen tilanteesi on tiukka, suosittelisin että yrittäisit neuvotella 1/3&2/3 systeemiä.
- Oletteko naimisissa?
- Meillä toimii miehen kanssa sellainen systeemi, että molemmat siirtävät 60% tuloistaan yhteiselle tilille. Sieltä hoidetaan perheen menot. Omille tileille jäävä osuus käytetään kuinka halutaan shoppailun ym. Muodossa. Perheen tiliä ei käytetä kuin perheen asioihin. Tällöin siltä tililtä maksettaisiin vuokrat ym. Toimisiko teillä? Helpompaa näin kuin lyödä joka ikinen lasku keskeltä kahtia.
tyttö vie roskat, te maksatte vuokran.
Meillä on samanlainen tilanne kuin AP:lla. Maksetaan vuokra puoliksi, vaikka miehelle jää käteen kuussa tonni enemmän. Olen tästä pariin otteeseen sanonut, ettei tilanne ole mielestäni reilu, koska jos olisimme kahdestaan, pärjäisimme yhtä huonetta pienemmällä asunnolla ja pienemmällä vuokralla. Tyttö yöpyy meillä 2-6 yötä kuussa ja on muutenkin meillä aika vähän koska harrastaa lähes joka ilta.
Omat asunnot siihen asti että tyttö muuttaa pois.
lapsen laskennallinen osuus on 1/5 eli miehelle 1/5 ja 2/5 ja sinulle 2/5 eli käytönnössä: 40% ja 60%.
jos tämä 10% on pieni summa niin antaisin olla, koska se voi lisätä muita ongelmia/ rahan jaon vaikeuksia esim. lomat jne.
Vain sillä on merkitystä mikä lukee vuokrasopimuksessa, eli vuokranantaja saa rahansa kuten olette sopineet. Keskenäiset jakonne ovat oma asianne, ainakaan minä en osaa sanoa mikä teillä on reilua.
[/quote]
[/quote]Ei tarvikkaan, ainahan voi hankkiuta eroon puolisosta ja tämän lapseta, mutta jos ollaan samaa ruokakuntaa, niin sitten osallistutaan.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:59"]
Emme tarvitsisi niin suurta asuntoa ilman tytärtä. Toisaalta mies maksaisi ilman minua asunnosta taas enemmän.
[/quote]Etkö snäkin maksaisi ilman miestä enemmän?!?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 02:46"]
Sanokaas mammat mikä olidi reilu tapa jakaa vuokra, kun asunnossa majailee siis minä, avomieheni sekä tämän tytär. Tyttärellä käytössään oma huone.
Kaikki rahat yhteen läjään-periaate ei onnistu.
[/quote]
Jos kaikkia rahoja ei voi laittaa yhteen läjään eli alkaa parisuhteeseen, jossa ollaan pari, niin ei ole syytä asua saman katon alla.
[/quote]
[/quote]
Kannattaisiko heittää hanskat tiskiin JO tässä vaiheessa ? Että ihan tosissasi mietit tälläistä. Ja kuten jo joku totesikin, jos lapsi olisi sinun tälläistä kyselyä tuskin tekisitkään, Sehän olisi itsestään selvää, että vuokra menisi puoliksi.
Mies + tytär 2/3, sinä 1/3.